زمان انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ -

همایش نودمین سال تولد سهراب سپهری در مجتمع فرهنگی، هنری و گردشگری دیدی ایزدشهر شهرستان نور برگزارشد

همایش و نمایشگاه نقاشی، عکاسی، طراحی و... به مناسبت نودمین سال تولد نقاش و شاعرعارف، سهراب سپهری در مجتمع فرهنگی، گردشگری و هنری دیدی ایزدشهر شهرستان نور برگزار شد

 

همایش و نمایشگاه نقاشی، عکاسی، طراحی و…  به مناسبت نودمین سال تولد نقاش و شاعرعارف، سهراب سپهری در مجتمع فرهنگی، گردشگری و هنری دیدی ایزدشهر شهرستان نور برگزار شد

 

مهندس توسلی از سال ۱۳۸۶ ساخت مجموعه فرهنگی، هنری و گردشگری دیدی را آغاز کرد که پس از هفت سال به بهربرداری رسید، این مجموعه در دو بخش طراحی شد که بخش اول تجاری، فرهنگی هنری است که در قالب گردشگری اداره می‌شود و بخش دوم برج مسکونی است که تعدادی از آن توسط افراد حقیقی خریداری شد که از آن‌ها نگهداری می‌شود.

 

مهدی عسکری در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: برج تجاری، فرهنگی و هنری در سه طبقه می‌باشد که بخش اول دارای فروشگاه‌های بزرگ و غرفه‌های مختلف است که یک غرفه در خصوص ساخت هنرهای دستی با فلزات که آثار هنرمندان به ویژه هنرمندان مازندرانی در این قسمت به نمایش گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم شامل خانه کتاب، سالن اجتماعات و گالری هنر است و تمام این مجموعه، تابلوها و آثار هنرمندان توسط مهندس توسلی جمع آوری و در بازدید عموم قرار دارد.

مسئول پیگیری امور اداری و حفاظتی مجتمع دیدی ایزدشهر بیان کرد: در سالن همایش این مجموعه برنامه‌های مختلفی مانند روز عکاسان، خبرنگاران، خطاطان و … برگزار می‌شود و خانه کتاب این مجتمع نیز برای مطالعه کتاب و خرید لوازم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مهدی عسکری با اشاره به بزرگداشت نودمین سالروز تولد سهراب سپهری اضافه کرد: هیئتی به ریاست دکتر کاظمی دینان در تهران تشکیل شد که مراسمی به مناسبت نودمین سالروز تولد سهراب با حدود ۳۰۰ مهمان با حضور مسئولان در سالن دیدی برگزارشد.

این مسئول اظهارکرد: این همایش در خصوص اهمیت آثار، اشعار و هنرهای شاعر عارف سهراب سپهری با حضور هنرمندان واساتید بزرگ کشور اجرا شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت و از تندیس سهراب سپهری پرده برداری شد که این مجسمه به مدت دوماه در گالری دیدی به نمایش عموم درخواهد آمد.

 

مهدی عسکری با اشاره به ایجاد اشتغال‌زایی در مجموعه تصریح کرد: این مجموعه ۲۰۰ پرسنل از فارغ التحصیلان منطقه را جذب کرده که در قالب بیمه وزارت کار و تأمین اجتماعی مشغول به کار هستند

وی گفت: مجموعه گردشگری دیدی برای شهر ایزدشهر و شهرستان نور بسیار حائز اهمیت است و میزبان توریست‌های داخلی و خارجی در این منطقه می‌باشد و کلیه هزینه‌های این مجتمع توسط مهندس توسلی تأمین می‌شود که از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت آبادان و خیرین می‌باشد که دو مدرسه و سه سالن ورزشی را قبل از اجرای این پروژه در این منطقه آغاز کرد و شهروندان شهرستان نور و منطقه از زحمات مهندس توسلی قدردانی می‌کنند.

مسئول پیگیری امور اداری و حفاظت مجتمع دیدی ایزدشهر بیان کرد: این مجتع در جذب گردشگر در شهرستان نور بسیار تأثیرگذار است و علاوه بر حضور گردشگران خارجی و استان‌های دیگر در تابستان و ایام تعطیل، گردشگران بومی شهرها و استان‌های همجوار در روزهای پنجشنبه و جمعه برای بازدید از مجتمع هنری و گردشگری دیدی حضور پیدا می‌کنند.

مهدی عسکری در خصوصو آثار هنرمندان در مجتمع دیدی خاطرنشان کرد: مهندس توسلی آثار هنرمندان حتی در روستاها و شهرهای استان مانند ساری، بهشهر، نکا ، قائمشهر و …  را جمع آوری، خریداری و برای بازدید عموم به نمایش گذاشت.

گفتنی است مجتمع دیدی نخستین مجتمع فرهنگی، هنری، گردشگری در استان مازندران است که مورد بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد سابق و حال و مسئولان کشوری قرار گرفت و استاندار، مسئولان استانی، شهرستانی و امام جمعه از این مجموعه گردشگری نمونه بازدید کردند.

 

دکتر کاظمی دینان در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص ستاد نودمین سالروز تولد سهراب سپهری گفت: این ستاد با نگاه اشاعه احترام به ارزش هنر و هنرمند در جامعه تشکیل شد زیرا هنرمندان می‌توانند سبب توسعه پایدار در کشور شوند و برقراری ارتباط مؤثر و پویا می‌تواند اثرگذار باشد که به همین دلیل اعضای ستاد بزرگداشت سهراب سپهری از هشت سال گذشته جمع آوری بیوگرافی، اطلاعات، آثار نقاشی  و ادبی سهراب را آغاز کردند تا مردم با دیدن این آثار بیشتر با سهراب سپهری و هنرهای او آشنا شوند.

 

عضو ستاد بزرگداشت سهراب سپهری خاطرنشان کرد: سهراب با نقاشی و شعرهای خود خدمات زیادی به این کشور انجام داد و انرژی مثبت را در جامعه ایجاد کرد که مثبت نگری و زیبا نگری در شعرهای سهراب نمایان است.

 

گفتنی است سید ضیاء هاشمی رئیس انجمن و تهیه کننده سینما، علیرضا عزیزی نویسنده و کارگردان سینما و کاظمی دینان از اعضای ستاد بزرگداشت سهراب سپهری هستند و هنرمندان، هنردوستان و اساتید بزرگ دیگر که در هیئت علمی و قسمت دیگر این مجموعه زحمات زیادی کشیدند.

داوود فلاح در پایان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: شهرستان نور، شهرنیما، پدر شعرنو است و سرزمین پدر مجسمه سازی نوین ایران، ابوالحسن صدیقی نوری، مرد پرآوازه ایران، غلام حسین بنان و شیخ شهید شیخ فضل الله نوری و دیگر بزرگان است که برگزاری همایش نودمین سالروز تولد سهراب سپهری در مجموعه فرهنگی، هنری، گردشگری دیدی شهرستان نور بی‌مناسبت نیست.

فلاح افزود: در اشعار و نوشته‌ها و نقاشی این هنرمند بزرگ و شاعرعارف، رها شدن و آزادی مشهود است.

گفتنی است از تلاش‌ها و زحمات بی‌شائبه مهندس علی توسلی به عنوان کارآفرین نمونه در استان مازندران تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ مهر, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو