زمان انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ -

توسعه تئاتر بر مبنای ارزش‌های متعالی

در نشست رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با هنرمندان برجسته کشور در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی بر توسعه و ترویج تئاتر بر مبنای ارزش‌های متعالی تاکید شد.

در نشست رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با هنرمندان برجسته کشور در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی بر توسعه و ترویج تئاتر بر مبنای ارزش‌های متعالی تاکید شد.

نشست رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با هنرمندان برجسته کشور در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی با حضور شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به میزبانی شهرستان نور در مجتمع فرهنگی، هنری و گردشگری دیدی برگزار شد.

محمود شالویی در گفت وگو با خبرنگار ما در حاشیه این مراسم اظهارکرد: این جلسه برنامه توجیهی برای همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بود تا از نزدیک با اهداف فرهنگی و هنری در امر توسعه و ترویج تئاتر بر مبنای ارزش‌های متعالی و اصیل کشور که از آن برخورداریم با محتویات فنی آن بیشتر و بهتر آشنا شوند و سبک و اسطوره‌ها را دریابند.

وی گفت: مقرر شد با استادان عزیزی و صالح پور کلاس‌ها و برنامه‌های توجیهی و آموزشی به صورت کارگاهی داشته باشیم تا همه بتوانند به توسعه تئاتر و هنر اصیل به ما کمک شایان کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: این نشست توجیه رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بود تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان خودشان را بررسی و اطلاعاتی از ظرفیت و ویژگی شهرستان خود در زمینه تئاتر اعلام کنند و با آشنایی بیشتر با اساتید بتوانند برنامه‌های کارگاهی منطقه‌ای را طراحی و در همه شهرستان ها اجرا کنند.

این مسئول تصریح کرد: شهرستان نور از ظرفیت های زیادی به ویژه در سنن‌ها، آداب، آیین‌ها و رسوم منطقه‌ای و محلی برخوردار است که می‌تواند مرکز منطقه‌ای برای آداب و سنن مازندرانی باشد و برنامه‌ای برای هرکدام از شهرستان‌ها در نظر داریم تا با استفاده از توان و ظرفیت آن شهرستان برای یک مرکز منطقه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد.

شالویی افزود: در شهرستان نور با توجه به اینکه زادگاه نیما یوشیج است و در ادبیات فارسی ارزش و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست یک بنیادی در همین زمینه راه اندازی می‌شود که در حال حاضر در حد مؤسسه کار آغاز شد و امیدواریم برای آشنایی بیشتر جوانان با شعر نیمایی در استان مازندران و سطح ملی با مضامینی که ارزش معنوی بسیاری دارد، بتوانیم نقش مؤثری ایفا کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور نیز اظهارکرد: شهرستان نور میزبان رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران بود.

داوود فلاح گفت: این نشست آموزشی در خصوص تئاتر بوده است تا با حضور هنرمندان، بازیگران تئاتر، اساتید عزیزی و صالح پور در حوزه نمایش و تئاتر و رعایت زیرساخت‌ها، کلاس‌های آموزشی برگزار ‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان نور در زمینه تئاتر تصریح کرد: شهرستان نور بازیگران علاقه‌مند و با استعدادی دارد که نیاز به آموزش حرفه‌ای دارند تا ظرفیت‌های بالقوه شهرستان به بالفعل در بیاید و با توجه به ضعف آموزش تئاتر در شهرستان نور اگر با آموزش صحیح این استعدادها راه درست خود را پیدا نکنند به بیراهه خواهند رفت و کار بدون آموزش، به معضل تبدیل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به انجمن نمایشی و شورای نظارت افزود: این انجمن باید بحث آموزشی را جدی بگیرد و با توجه به هفت انجمن نمایشی در شهرستان که هرکدام حدود ۱۵ نفر هستند در نور گروه استقرار با مجوز استانی وجود ندارد و کارها نیز به صورت جشنواره‌ای نیست و این از ضعف‌های این شهرستان است که برای پیشرفت در این زمینه باید بحث آموزش زیر نظر اساتید را جدی بگیرند.
 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ آبان, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو