زمان انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ -

افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسان شهرستان نور در زادروز نیما

نمایشگاه آثار خوشنویسان شهرستان نور به مناسبت زاد روز نیما با حضور هنرمندان، مسئولان و دانش‌آموزان در گالری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،نمایشگاه آثار خوشنویسان شهرستان نور به مناسبت زاد روز نیما با حضور هنرمندان، شهرداری و شورای شهر رویان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان نور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، هنرمندان، علاقه مندان، دانش‌آموزان در گالری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افتتاح شد.

علیرضا صادقی از انجمن خوشنویسان شهرستان نور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: هنرمندان در رشته خطاطی در مجموعه شهرستان نور آثار خود را از شکسته نستعلیق، تهذیب و کتابت و … به مناسبت سالروز تولد نیما به نمایش گذاشتند.

 

 

آقایان تقی پور، نورزاد، صادقی و خانم‌ها حیدری، رسولی، حسینی، شفیعی، کاویانپور، صدیقی و … از انجمن خوشنویسان شهرستان نور در گفت و گو با خبرنگار ما از مهمترین مشکلات خوشنویسان شهرستان را نبود مکان اختصاصی برای انجمن خوشنویسان شهرستان نام بردند و با قدردانی از زحمات رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برای رفع مشکلات هنرمندان افزودند: برای حفظ هنر و انتقال آن به نسل آینده باید مکانی مناسب برای آموزش وجود داشته باشد.

اعضای انجمن خوشنویسان شهرستان نور خاطرنشان کردند: شناخت و اطلاع رسانی به خانواده‌ها از گام‌های اولیه برای ارتباط با هنرهای مختلف از جمله خوشنویسی است و آموزش و پرورش هر شهرستان می‌تواند این را بین کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها از طریق مدارس فرهنگ سازی کند.

 

 

اعضای این انجمن با اشاره به اینکه هنر در زمینه‌های مختلف کشورمان در حاشیه قرار گرفته است، اظهارکردند: هنر باید از زمان کودکی به ویژه مقطع ابتدایی در مدارس به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد و اهمیت ندادن به هنر از ضعف‌های آموزش و پرورش کشور است که صرف آموزش نمی‌تواند برای ساخت نسل آینده و کشور مؤثر باشد بلکه هویت هر کشور به شناخت و حفظ تاریخ، بزرگان، هنرمندان، تربیت نسل آینده در این زمینه است که این باید از دوران کودکی آغاز و نهادینه شود.

 

جعفر نورزاد یکی از اعضای خوشنویسان شهرستان نور تصریح کرد: هنر با روح انسان سر و کار دارد و اگر به هنر در جامعه اهمیت داده شود و ارزش آن شناخته شود روح انسان‌ها را لطیف می‌کند و دادگاه‌ها و بیمارستان‌ها خلوت‌تر خواهد شد زیرا یک هنرمند که با حافظ و سعدی سر و کار دارد به سمت خلاف نمی‌رود و کمتر دچار مشکلات روحی و روانی می‌شود چرا که یک هنرمند با انواع هنر مانند خطاطی، نقاشی، شعر، داستان نویس، هنرهای دستی و … روح خود را می‌سازد و به آرامش می‌رسد و اگر این در جامعه فراگیر شود عشق، محبت، دوستی و نیکوکاری جای دروغ، خیانت، بیرحمی و سنگدلی را پر می‌کند.

شهردار رویان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: شهرداری رویان هدفی را دنبال می‌کند تا شهرداری از یک نهاد خدماتی و عمرانی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود، نهادی که در همه شئونات زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

احمد توکلی گفت: مهمترین مقوله بحث فرهنگ است که ساخت فرهنگسرای شهردای رویان در دستور کار شهرداری قرار گرفته که هنرمندان و افرادی که صاحب هنر هستند در این مکان گردهم می‌آیند و با طراحی کلاس‌ها و مکان رایگانی که در اختیار اساتید قرار می‌گیرد، هنر به نسل جوان منتقل می‌شود.

شهردار رویان گفت: اساتید هنر با در اختیار داشتن مکان رایگان می‌توانند با هزینه کمتری هنرجویان بیشتری را در سطح جامعه جذب کنند و هنر و هنر آموزی در سطح جامعه و شهرستان فراگیر شود و امیدواریم شهرداری به هدف خودش که اجتماعی کردن شهرداری است دست پیدا کند.

این مسئول افزود: ساخت فرهنگسرا برای آموزش و توانمندسازی محلات است و مختص شهر است و مجتمع پیامبراعظم (ص) اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور که در شهر رویان قراردارد فضایی شهرستانی برای فعالیت‌های بزگتر و شهرستانی است که این دو فضا در کنار هم می‌تواند تلفیق خوبی باشد تا در زمینه هنر و فرهنگ سرمایه گذاری کنیم.

احمد توکلی افزود: در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و دستگاه‌های دیگر می‌توانیم در زمینه فرهنگ و هنر در سطح جامعه کارهای بزرگی انجام دهیم و علاوه بر حفظ آثار بزرگان و هنرمندان در گذشته و شناساندن آن‌ها به نسل جوان با انتقال این هویت به نسل آینده هنرمندان جوان زیادی را در سطح جامعه پرورش دهیم.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: سالروز تولد پدر شعر نو نیما یوشیج انجمن خوشنویسان شهرستان نور با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه خوشنویسی را از ۲۱ آبان به مدت سه روز افتتاح کردند که آثار خوشنویسی هنرمندان شهرستان و اشعار نیما به خط خوش نوشته و در معرض تماشا گذاشته شد.

داوود فلاح تصریح کرد: در کنار این نمایشگاه اتاقی به عنوان کارگاه آموزشی خطاطان در این مکان اختصاص داده شد تا دانش آموزان در این مدت به همراه مربیان خط خود بتوانند در آنجا کارکنند.

این مسئول افزود: این نمایشگاه با بیش از ۴۵ اثر به همت عباس نعمتی و دبیری خانم حیدری و انجمن خوشنویسان شهرستان نور بر پا شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نور در گفت و گو با خبرنگاران ما اظهارکرد: نیما پدر شعر نو فارسی است و برای شناساندن مشاهیر، بزرگان و اسطوره‌های کشور به نسل آینده باید آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری و هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند.

آیت دیوسالار با اشاره به نمایشگاه خوشنویسی خاطرنشان کرد: خط خوش و هنر با انسان در ارتباط است و سبب آرامش خاطر و تأثیر مثبت در انسان می‌شود و مطالب زیبا با خط زیبا تأثیرگذارتر است.

وی با اشاره به استقبال آموزش و پرورش شهرستان نور از هنرمندان تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر با مدارس تعاملات لازم را دارد تا در ساعات اوقات فراغت، غیررسمی و فوق‌برنامه دانش‌آموزان یا هماهنگی در محیط‌های فرهنگی دیگر، کلاس‌های آموزشی برگزار کند.

 

این مسئول افزود: مهمترین مسئله برای شناساندن هویت به کودکان و نوجوانان این است که از فضای آموزشی صرف خارج شویم و با فرهنگ سازی و تعاملات با اولیا بتوانیم اولیا را در این زمینه همراه کنیم.

آیت دیوسالار با اشاره به سرمایه گذاری برای آموزش اظهارکرد: برنامه‌های پرورشی حلقه مفقوده است که امیدواریم با تعاملات لازم به سمتی برویم که زمینه‌های لازم برای دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری درس‌ها برای یادگیری مهارت‌های زندگی و هنرهای مختلف که در زندگی آن‌ها تأثیرگذار است، مهیا شود.

وی بزرگترین مشکل را کمبود نیروی انسانی متخصص نام برد و تصریح کرد: کمبود نیروی متخصص هنر برای کلاس‌ها از معضلات مدارس است که امیدواریم با جذب نیروهای متخص در این زمینه این مشکل رفع شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان نور با اشاره به هدف آموزش و پرورش افزود: پرورش بالاتر از آموزش است و آموزش وسیله‌ای برای پرورش و تعلیم وسیله‌ای برای تربیت دانش آموزان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: فضا بیشتر آموزش محور است و اگر بخواهیم در حوزه پرورش کار کنیم باید به تغییر نگاه و ساختار که رسالت اصلی خودمان و پرورش کودکان و نوجوانان است برسیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ آبان, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو