زمان انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ -

در شهرستان نور

کتابداران کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران تجلیل شدند+تصاویر

آیین تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،آیین تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری نور  با حضور فرماندار شهرستان نور، مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، معاون فرماندارنور ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، رئیس کتابخانه‌های شهرستان نور، رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی نور برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمود علیخانی دراین مراسم با اشاره به ضرورت حضور جوانان و نوجوانان در مساجد اظهارکرد: باید مسئولان و کسانی‌ که در رابطه با مساجد فعالیت می‌کنند بستر لازم را برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را فراهم کنند.

وی با اشاره به مسجد در زمان پیامبراکرم (ص) افزود: در آن زمان مسجد علاوه بر محل عبادت و نماز کارهای فرهنگی و سیاسی و … در آن انجام می‌شد و یکی از مهمترین کارکردهای مسجد، علم آموزی است و مسجد باید محل افزایش علم و اطلاعات و آگاهی باشد و کتابخانه‌هایی که در کنار مساجد تأسیس شد کارکرد مهمی در جذب افراد و علم آموزی دارد.

 

مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به “اقراء ” نخستین کلمه‌ای که بر پیامبر نازل شد، افزود: چه جایی بهتر از اینکه خواندن درون مسجد شکل بگیرد و جوانان برای کتاب خواندن وارد مسجد شوند.

این مسئول گفت: مسئول کتابخانه‌های مساجد مدافع حرم الهی هستند که همان قلب انسان‌ها است و مدافع حرم الهی، دل‌ها را از تجاوز به این حرم حفظ می‌کند و چه چیزی بهتر از کتاب و اندیشه است زیرا تجربه ثابت کرده که کسانی که به سمت اسلام گرایش پیدا می‌کنند غالباً از نخبگان و دانشمندان هستند و افرادی که به بهایت و … روی می‌برند غالباً افرادی هستند که دانش زیادی ندارند و گستردگی دین اسلام در جهان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

علیخانی با اشاره به ۵۰۰ کتابخانه در مساجد مازندران اظهارکرد: ۲۸۰ کتابدار در مازندران مشغول فعالیت هستند که از ۱۴نفر در این مراسم تجلیل شد و با توجه به هفته کتاب هشت هزار جلد کتاب با یکهزارو۴۰۰ عنوان به کتابخانه‌های مساجد استان تحویل داده می‌شود.

 

علی شادمان نیز اظهارکرد: بسیج از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که مؤسس آن امام (ره) و فرمانده کل مقام معظم رهبری است و تجربه‌ای بالنده و ارزشمند است که ملت‌ها را از بند ظلم و ستم نجات می‌دهد و متعلق به کل ملت است و وقتی نوای دلنواز بسیجی در سوریه طنین‌انداز شد و موج بسیجی در دل مردم جا گرفت عقب نشینی دشمن آغاز شد و دشمن هم پذیرفت که باید شکست را تجربه کند و این عظمت جایگاه بسیج است.

وی اضافه ‌کرد: به آموزه‌های که از دل انقلاب و جمهوری اسلامی است و زاییده روح انقلابی و جزء مؤلفه‌های اسلامی است، افتخار می‌کنیم و هرچه قدر چنین روزهایی را گرامی بداریم باز درحقش ادای دین نکردیم.

فرماندار نور تصریح کرد: کتاب یکی از مهمترین آثار بشری است که انسان می‌تواند به آسانترین راه به آن دست پیدا کند و هریک کتاب یک شخصیت علمی است زیرا نویسنده کتاب تمام پژوهش‌ها و تحقیقات خود را در یک کتاب جمع آوری و در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

این مسئول گفت: کتاب سرمنشأ تحول تمدن ماست و کسی که با کتاب ارتباط نداشته باشد مانند کسی است که با انسان‌های صاحب نظر ارتباط ندارد زیرا نویسندگان و انسان‌های بزرگ نظرات و اندیشه‌های خود را در کتاب ارائه می‌دهند و حتی هر کسی که بخواهد در حوزه‌های اقتصادی فعالیت کند بدون دانش نمی‌تواند موفقیت‌های لازم را بدست آورد.

شادمان با اشاره به کتاب خواندن در مسجد گفت: کتاب خواندن بسیار مهم است چه بهتر که در موقعیت مسجد این کار انجام شود زیرا نوعی از عبادت است و فهم ما یک فهم متقین خواهد بود و نه یک فهم ساده‌ای که هرچه در ذهن تداعی کرد آن را مبنای عمل قرار دهیم.

وی با اشاره به شیعه و امام جعفرصادق(ع) گفت: اگر شیعه باقی ماند به دلیل برخورد منطقی، استدلال عقلانی بود و احساس و عقلانیت اگر با هم درآمیخته شود جذاب‌تر است.

 

 

فرماندار نور با تأکید بر حضور جوانان و نوجوانان و کودکان در مساجد افزود: مسجد باید محلی برای جوانان و نوجوانان باشد تا با مطالعه در مساجد نسبت به دین شناخت وافی و کافی پیدا کنند زیرا آینده در دستان آن‌ها است و با توجه به اینکه فضای مجازی همه اذهان در همه موقعیت‌ها را پر کرده است، باید با روی گشاده، استدلال و روش و منش مناسب دیگران را در دین راهنمایی کنیم و با این روش می‌توان دیگران را با خود همراه کرد.

این مسئول افزود: دین در جامعه وفاق ایجاد می‌کند و جامعه را در برابر خطرات حفظ می‌کند و امیدواریم به برکت سایه دین بتوانیم بر مشکلاتی که در حال حاضر در آن قرار داریم فائق آییم و دشمن را زمین‌گیر کنیم.

 

 

 

 

 

زمان انتشار: ۷ آذر, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو