زمان انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۵ -

فرماندارنور:

رفع کمبودها و عوامل گرایش به اعتیاد برای پیشگیری جدی از گسترش اعتیاد ضروری است

فرماندار نور گفت:رفع کمبودها و عوامل گرایش به اعتیاد برای پیشگیری جدی از گسترش اعتیاد ضروری است و باید افراد بیمار را نیز درمان کرد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ هادی خنجری با اشاره به گسترش اعتیاد در جامعه اظهار کرد: اعتیاد یک پدیده شوم و پیچیده‌ای است که گستره آن تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … را در برمی‌گیرد.

وی خواستار مبارزه با این بلای خانمان سوز شد و افزود: تهدید بالقوه این پدیده در بالفعل ممکن است تبدیل به تهدید امنیتی شود و باید با این پدیده شوم به طور همه جانبه مقابله شود.

فرماندار نور با اشاره به رشد اعتیاد تصریح کرد: با ۴ تا ۵ میلیون معتاد در کشور حدود ۱۵ میلیون نفر از خانوارها درگیر موضوع اعتیاد می‌باشند و برابر آمار روزانه، ۸ نفر به واسطه اعتیاد از ما گرفته می شوند.

این مسئول خواستار رفع کمبودها و عوامل گرایش به اعتیاد شد و بیان کرد: با پیشگیری جدی از گسترش اعتیاد باید افراد بیمار را نیز درمان کرد.
خنجری تأکید کرد: مبارزه با گسترش این آسیب در جامعه، بخشی از اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی است که می‌تواند دررفع کمبودها مؤثر باشد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور با تشریح برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کمیته‌ای فرعی کارشناسان جهت انتخاب و تهیه بسته آموزشی تشکیل و به فرمانداری نور اعلام  و کمیته فرهنگی و پیشگیری و شهرداری‌ها به چاپ و تکثیر بسته آموزشی به تعداد مورد نیاز اقدام می‌کنند.
این مسئول گفت: اداره بهزیستی نور نیز به توزیع بسته‌های آموزشی و نصب بنرهای آگاه سازی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و بهره برداری از مراسمات ایام شب قدر در کمپها و سخنرانی کارشناس در مسجد نور، رویان، ایزدشهر و آهودشت می‌پردازد.
خنجری از ستاد به  ((همایش محله ما)) با محوریت اعتیاد – پارک آهنگرمحله توسط بهزیستی و شهرداری، پاک سازی نقاط آلوده توسط نیروی انتظامی، توزیع بسته‌های آموزشی آگاه سازی دهیاران و شوراها توسط بخشداری‌ها، مانور تاکسی‌های شهرهای نور، رویان، ایزدشهر، چمستان در ایام هفته، برگزاری جلسه آگاه سازی و آموزشی برای رانندگان تاکسی شهرهای نور، رویان، ایزدشهر توسط اتحادیه تاکسی رانی اشاره کرد.
وی بیان کرد: کمیته فرهنگی و پیشگیری  گروه NA  نیز به برپایی نمایشگاه در فضای باز در شهرهای نور و رویان در یکی از روزهای هفته اقدام می‌کند و اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی کارگاه‌های آموزشی برای کارگران کارگاه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد نیز مسابقات نقاشی، اجرای نمایش خیابانی و تجهیز کتابخانه کمپها را برگزار می‌کنند.
فرماندار نور از دیگر برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان را  اقدام شهرداری‌های شهرستان به نصب بنر به تعداد مورد نیاز در سطح شهر، درج پیام در طول هفته با استفاده از تلویزیون‌های خیابانی بیان کرد و افزود: ویزیت رایگان مراجعان در مراکز درمان اعتیاد در ۵ تیرماه و سخنرانی کارشناسان در مساجد در شب‌های ماه مبارک رمضان از برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان است.
این مسئول گفت: هماهنگی مبلغان جهت ایراد سخنرانی در خصوص آسیبهای اجتماعی و اعتیاد در شبهای ماه مبارک رمضان از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی است و اداره ورزش و جوانان نیز به توزیع بسته‌های ورزشی در کمپها، توزیع بروشور بین ورزشکاران و تماشاگران، برگزاری مسابقات جام رمضان با شعار(ورزش آری،اعتیاد نه) در طول هفته اقدام می‌کنند و کمیته فرهنگی و پیشگیری شهرستان نیز همایش شهرستانی اعتیاد به عنوان (همایش پیشگیری و درمان اعتیاد) در تاریخ ۹ تیر ۹۵ را برگزار می‌کند.

هادی خنجری یادآور شد: فرمانداری نیز سخنرانی فرماندار، معاون فرماندار، روسای شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی با هماهنگی فرمانداری را در برنامه‌های خود دارد و دیدار مدیران و مسئولان ادارت با خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر در یکی از روزهای هفته از برنامه های فرمانداری و بنیاد شهید است.

زمان انتشار: ۶ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو