زمان انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ -

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی:

مشکل رشته علوم آزمایشگاهی کنکور پزشکی تا شنبه رفع می‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از بررسی اعتراض متقاضیان کنکور ارشد پزشکی در رشته علوم آزمایشگاهی و اصلاح مشکل سئوالات این آزمون خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ حسین پورکاظمی در مورد اعتراض متقاضیان کنکور ارشد پزشکی مبنی بر اشکالات این آزمون و نادرست بودن رتبه های اعلام شده از سوی مرکز سنجش وزارت بهداشت  اظهار داشت: در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۵۴ رشته وجود دارد که یکی از این گروههای آموزشی را گروه علوم آزمایشگاهی تشکیل می دهد. مشکلی که ایجاد شده تنها مربوط به این گروه آزمایشی بوده است.

وی با بیان اینکه در آزمون کنکور ارشد برای حفظ امنیت، دفترچه سئوالات متفاوتی ارائه می شود، ادامه داد: در آزمون این رشته تنها یکی از دفترچه ها که مربوط به گروه علوم آزمایشگاهی بود، مشکل داشته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی توضیح داد: مثلا اگر فرض کنید که در این رشته هزار نفر شرکت کردند، البته عدد دقیق را نمی دانم، یک چهارم ایراد داشت که هم اکنون در حال برطرف کردن ایراد به وجود آمده هستیم.

وی تاکید کرد: اگر فرض کنیم که ۷۰ هزار نفر شرکت کننده در آزمون داشتیم، ایراد به وجود آمده مربوط به شرکت کنندگان یک رشته که حدود هزار نفر بوده اند می شود و از این تعداد نیز از میان ۴ نوع دفترچه توزیع شده بین داوطلبان، یک نوع از دفترچه ها مشکل داشته است.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: این موضوع در حال بررسی است و تا روز شنبه نتیجه این بررسی و اصلاح آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در مورد رتبه های اعلام شده نیز گفت: بدون شک این مشکل در نتیجه رتبه ها نیز تأثیر داشته و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه رتبه های سایر شرکت کنندگان آزمون صحیح است، گفت: این نقص، تنها در رتبه بندی نهایی متقاضیان کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به زمان انتخاب رشته داوطلبان کنکور ارشد علوم آزمایشگاهی، تصریح کرد: تا روز شنبه این مشکل و ایرادات به وجود آمده اصلاح شده و نتیجه آن را از طریق سایت مرکز سنجش اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو