زمان انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ -

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف جعفری و شوید

محققان عنوان می کنند ترکیبات موجود در سبزیجات خوراکی شوید و جعفری دارای فعالیت ضدسرطانی هستند.

به گزارش سرای نور؛ به گفته محققان موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو، گنجاندن سبزیجاتی نظیر شوید و جعفری در رژیم غذایی می تواند به مقابله با سرطان کمک کند.

این تیم تحقیق روسی، سنتز ترکیبات دارای فعالیت ضدسرطانی که مبتنی بر ترکیبات استخراج شده از دانه های شوید و جعفری بود، را مورد بررسی قرار دادند.

به گفته الکساندر کیسلوف، عضو تیم تحقیق، در این مطالعه متد ساده ای برای تولید گلازیوویانین A (GVA) و آنالوگ های ساختاری آن که مانع از رشد سلول های تومور انسانی می شود، ایجاد شد. برای ارزیابی این عناصر جدید در محیط آزمایشگاه از جنین خارپوست دریایی استفاده شد.

در حال حاضر شیوه اصلی درمان دارویی سرطان، شیمی درمانی است. در این درمان از آنتی میوتیک ها برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی از طریق اختلال در فرایند تقسیم سلولی استفاده می شود.

در مطالعه فعلی، پژوهشگران بر سنتز عامل بالقوه آنتی میوتیک GVA در قالب یک فرایند شش مرحله ای تمرکز کردند. مواد پیشرو در این فرایند از دانه های گیاهان متداولی همچون شوید و جعفری بدست آمده بود.

محققان این عصاره بدست آمده را به محیط اب دارای جنین های خارپوست اضافه کردند و تعیین کردند که در چه غلظتی، تغییر در تقسیم اتفاق می افتد و چه زمانی فرآیند متوقف می شود.

با استفاده از این جنین ها، محققان توانستند چندین پارامتر اساسی و ضروری را برای مولکول ضدسرطان تعیین کنند. آزمایشات بعدی نشان داد مواد مورداستفاده در آزمایش بر محدودکردن رشد سلول های ملانوما (سرطان پوست) موثر بودند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو