زمان انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ -

فرماندار شهرستان نور:

لزوم تسهیل در روند صدور مجوز سرمایه‌گذاری

فرماندار شهرستان نورگفت:حضور سرمایه‌گذار یک فرصت است و ما باید از آن استقبال کنیم.

به گزارش خبرنگار نعمت‌الله مومنی سرای نور،علی شادمان در جلسه شورای اداری این شهرستان که به یاد شهدای گران‌قدر دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دستگاه‌های دولتی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت فرصت بازخوانی خدمات و اقدامات دولت در یک‌سال گذشته است تا مسؤولان خود را مورد رصد و قضاوت قرار دهند.

 

وی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی بارز مدیران انقلابی و جهادی، ساده زیستی و اخلاق‌مدار عنوان کرد و افزود: مدیران ما باید با الگوگیری از این شهیدان بزرگوار و خدمت‌گزاران نمونه، برای خدمت به مردم تلاش کنند و رضایت خداوند که رضایت مردم است را به دست آورند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان دولت تصریح کرد: بخشی از سخنان معظم‌له در باره رونق تولید و رشد اقتصاد بود که ایشان اشاره داشتند، دستگاه‌های اداری در بحث تولید به جای کمک؛ ۷ خوان را به ۷۰ خوان تبدیل نکنند.

این مسؤول خاطر نشان کرد: در صدور موافقت‌های اصولی گاهی بیش از ۶ ماه زمان صرف می‌شود و حتی به نتیجه نمی‌رسد، اگر هر یک از ما خود متقاضی بودیم، برایمان قابل تحمل بود، بنابراین، نباید بپذیریم و بپسندیم که صدور مجوزها زمان‌بر و طولانی شود که همین امر سبب پشیمانی سرمایه‌گذار و ایجاد بی‌اعتمادی می‌شود.

شادمان اعتماد سازی را سرمایه اجتماعی دانست و افزود: در موضوع سرمایه‌گذاری باید با یک نشست با سرمایه‌گذار به یک جمع‌بندی مناسب رسید، زیرا این یک فرصت است و ما باید دنبال سرمایه‌گذار باشیم نه اینکه سرمایه‌گذار که خودش آمده را فراری دهیم بلکه باید به استقبال سرمایه‌گذار رفت، موانع را برداشت و راه سرمایه‌گذاری را تسهیل کرد.

وی با ذکر مثالی در بحث سرمایه‌گذاری در بخشی از ساحل شهر نور، اظهار کرد: اگر در همین ساحل نور فاصله ورودی(تامین اجتماعی تا به اصطلاح اسکله سنگی) سرمایه‌گذاری کنیم، تنها با احداث آلاچیق و اجاره آن سالانه مبلغ قابل توجهی درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد می‌شود.

فرماندار شهرستان نور خودباوری و ایجاد اجتماعی را لازمه پیشرفت دانست و تصریح کرد: باید از حاشیه‌ها پرهیز کرد و دنبال کار و تلاش بود که در این صورت علاوه بر ایجاد و تقویت اعتماد اجتماعی به خودباوری می‌رسیم کما اینکه تولید سامانه موشکی باور۳۷۳ نمونه بارز خودباوری در حوزه علمی، نظامی، امنیتی و ساخت موشک است که تنها در سایه ایمان، تلاش و کار جهادی صورت گرفت.

این مسؤول ایجاد اعتماد اجتماعی در حوزه تولید و اقتصاد را ضروری دانست و گفت: وفای به عهد و انجام تعهدات، نبود تناقض در حرف و عمل و داشتن صداقت این اعتماد را ایجاد می‌کند، همه ما در معرض امتحان و قضاوت هستیم و مردم عملکرد ما را رصد و قضاوت می‌کنند و با شهدایی چون رجایی و باهنر مقایسه می‌کنند.

در پایان این جلسه از کارمندان نمونه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان با اهدا لوح و هدایا تجلیل شد

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ شهریور, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو