زمان انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ -

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و جشن یلدانه دانشجویان موسسه آموزش عالی مازیار رویان

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و جشن یلدانه دانشجویان موسسه آموزش عالی مازیار رویان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و جشن یلدانه دانشجویان موسسه آموزش عالی مازیار رویان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

رضا سالاریان، ریاست سابق این موسسه در سخنانی اظهار کرد : در طول سالیان اخیر اقداماتی صورت گرفته که حس بدبینی،ناامیدی ،رخوت و انفعال را در ما بوجود  آورده و دغدغه ما از رشد و تعالی در زندگی به برآورده شدن مایحتاج اولیه زندگی تنزل پیدا کرده؛ اگر اعتقاد داریم که سهم ما این نیست، پس باید تغییر را از خودمان شروع کنیم

وی افزود : وضعیت آموزشی در کشور ما وضع مناسبی نداردو کشور،استان و منطقه ما نیاز به فکر و رویکرد جدید دارد.

سالاریان گفت: در آستانه گام دوم انقلاب باید بهره گیری از جوانان توانمند را در دستور کار خود قرار دهیم و  با بهره  گیری از ظرفیت و داشته های خودمان ، برای تغییر در وضعیت اقتصادی،معیشتی،اشتغالزایی،محیط زیست و آسیبهای اجتماعی از شعار پرهیز کنیم و وارد عمل شویم.

 

‌سرپرست موسسه آموزش عالی مازیار در ادامه گفت: به دلیل اهمیت پژوهش ، از سال ۱۳۷۹ ، هفته آخر آذرماه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شد.

وی اضافه کرد: باید فعالیت های پژوهشی را هم وزن با فعالیتهای آموزشی ببینیم و در برخی شرایط هم لازم است وزن بیشتری به آن بدهیم زیرا پژوهش عامل مهمی در تولید دانش، دانایی و پیشرفت جامعه انسانی است و میزان پژوهش های انجام شده در هر جامعه ای شاخص توسعه‌یافتگی آن جامعه به حساب می آید.

علی قربانی تصریح کرد: از همه اساتید پژوهشگر این موسسه می خواهم که با دستان پرمهر ، اندیشه و تلاششان کمک کنند تا تمامی پژوهشگران با یک حرکت هماهنگ و پر رشد به سمت موفقیت گام بردارند و جامعه همه اجزایش پرشود از شخصیت های توانمند آموزش دیده و اثرگذار.

این مسئول خاطرنشان کرد: پژوهشی که منافع مردم در آن نباشد کاربردی محسوب نمی شود، باید میان دانشگاه و صنعت و همچنین دانشگاه و جامعه ارتباط وجود داشته باشد .

وی همچنین با اشاره به  راه اندازی مرکز رشد و کارآفرینی موسسه  آموزش عالی مازیار گفت: راه اندازی این مرکز به فعالیتهای پژوهشی دانشجویان جنبه عملی داده است

دکتر نوریان،استاد دانشگاه و سخنران ویژه این مراسم نیز در ادامه اظهار کرد: سمّ دانش این است که فکر کنیم در یک مقطعی، علم و دانش به پایان می رسد به همین  سبب است که سلسله و تواتر باید در علم‌آموزی وجود داشته باشد.

نوریان تصریح کرد: آموزش ،گرفتن اطلاعات و تحقیق، افزایش اطلاعات است و آن چیزی که ما را در نهایت پیروز می کند افزایش علم است نه فقط حفظ کردن دانش از قبل مشخص شده.

استاد موسسه  آموزش عالی مازیار اضافه کرد: یک پژوهشگر نباید از سوال کردن بترسد بلکه همیشه  باید به دنبال چرایی و چگونگی یک مسئله  باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه علمی کشورمان رقابت بر سر تعداد مقالات آی اس آی است ولی در دنیا این عامل نمی تواند یک پژوهشگر را از یک غیر پژوهشگر جدا کند.

در حاشیه این مراسم سرپرست موسسه به همراه اساتید و همچنین رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رویان و دانشجویان از نمایشگاه دستاوردها و پژوهشهای دانشجویان نیز بازدید به عمل آوردند و همچنین از پژوهشگران  برتر سال نیز تجلیل و  تقدیر به  عمل آمد.

اجرای موسیقی زنده و پذیرایی با انار و هندوانه به مناسبت آئین سنتی و اصیل شب چله (یلدا) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ دی, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو