زمان انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ -

آیین گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش و شهدای مقاومت بخش چمستان+تصاویر

مراسم گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش و شهدای مقاومت بخش چمستان در سالن ورزشی چند منظوره چمستان با حضور هزاران نفر از مردم ولایتمدارچمستان، شهردارو شورای اسلامی شهر چمستان، مسئولان بخش چمستان و ... برگزارشد.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،مراسم گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش و شهدای مقاومت بخش چمستان در سالن ورزشی چند منظوره چمستان با حضور هزاران نفر از مردم ولایتمدارچمستان، شهردارو شورای اسلامی شهر چمستان، مسئولان بخش چمستان و … برگزارشد.

حجت الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی و یارانش در جمع مردم چمستان اظهارکرد: فاطمه زهرا (س) بانویی که محور خلقت نظام هستی است و همه سختی‌ها را در مسیر تبلیغ اسلام از نزدیک شاهد بود و جان خود را در مسیر ولایت فدا کرد و پس از ۱۴۰۰ سال ثمره آن درخت ولایت را می‌بینیم که شهدای ما نیز از ثمرات آن هستند.

امام جمعه چمستان تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی سرباز ولایت و سردار دلها عزت و آبرویش محصول اخلاص آن بود و در میدان مبارزه و جهاد اصغر، جهاد با نفس و جهاد اکبر نیز داشت و کسی که برای خدا قدم بردارد، خدا او را عزیز می‌کند.

این مسئول با اشاره به انتخابات بیان کرد: وظیفه ما حضور باشکوه در سال جاری و انتخاب فرد اصلح و شایسته است و به واسطه خون شهدا امروز مسئولیت ما بسیار سنگین‌تر از گذشته است و عزت و اقتدار کشور منوط به حضور منسجم و باشکوه مردم در انتخابات است.

خطیب جمعه چمستان در پایان افزود: باید در انتخابات فردی را انتخاب کنیم که سرباز ولایت، ولایت پذیر و ولایت مدار باشد نه ولایت معاش و حاج قاسم سرباز ولایت بود نه سربار ولایت و ما عزت و امنیت امروز را مدیون حاج قاسم هستیم و حق بزرگی بر همه مردم و آزادی خواهان جهان دارد.

 

سردارعلیجان میرشکار درمراسم شهید سپهبد قاسم سلیمانی در چمستان با اشاره به اوصافی از مالک اشتر اظهارکرد: مالک چون غدیر را درست درک کرده بود معیارش مولا علی (ع) بود و از دشمن بیم و هراسی نداشت.

وی افزود: حاج قاسم شجاعت و تدبیر را باهم داشت و با توجه به اینکه ۷۰ سال غرب تلاش کرد دو قدرت شرق، چین و روسیه در کنار هم قرار نگیرند اما مانور مشترک چین و روسیه با محوریت ایران اسلامی و تدبیر حاج قاسم اجرا شد.

میرشکارگفت: سردار سلیمانی روسیه را در کنار جبهه مقاومت قرار داد و از این قدرت در منطقه بهره گرفت زیرا حاج قاسم یک فرمانده جنگ‌آوردرعرصه نظامی و هم مراقب حدود شرعی بود، در مسائل داخلی کشوراهل حزب و گروه نبود اما انقلابی گری خط قرمزش بود.

وی با اشاره به اجرای سناریوهای مختلف از استکبار جهانی در سه دهه و خاورمیانه جدید تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی توانست با کمک ملت‌های منطقه نقشه نامشروع آمریکا را در خاورمیانه خنثی کند وقرار بود کشورهای بزرگ و توانمند منطقه به چند کشور تبدیل شوند و همه کشورها در حد اسرائیل باشند تا امنیت اسرائیل تأمین شود.

میرشکار با اشاره به پرچم اسرائیل و شعار نیل تا فرات افزود: حاج قاسم و یارانش با جنگ‌های ۲۳،۲۲،۱۱ و…روزه ابهت اسرائیل را شکست و اسرائیل همه توانش را گذاشت تا بلندی های جولان را حفظ کند و استکبار جهانی سناریوی جدیدی به نام داعش را طراحی کردهمانطور که وزیر خارجه اسبق آمریکا در کتاب مکتوبش گفته به ۱۲۰ کشور دنیا سفر کردم تا داعش را معرفی و تقویت کنم و با توجه به اینکه برخی از دولت های اسلامی در منطقه ۸۰ درصد سقوط کرده بودند حاج قاسم و یارانش در آخرین عملیات به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند به برکت ایستادگی مردم متدین و حزب الله منطقه به ویژه ایران اسلامی حکومت خود ساخته داعش فرو پاشید.

میرشکار با بیان این که حاج قاسم در همه عرصه‌های جنگ تحمیلی حاضر بود، افزود: رهبر انقلاب حاج قاسم را پس از جنگ به عنوان فرمانده قدس سپاه منصوب کرد وحاج قاسم با تدبیر و بررسی خود به نقشه دشمنان پی برد و در افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق و لبنان و ۱۳ کشور منطقه نیروهای مؤمن و متدین را برای دفاع از خودشان و نظام جمهوری اسلامی سازماندهی کرد و آمریکا با ترور سپهبد قاسم سلیمانی پرده تزویر استکبار از چهره‌اش افتاد و خونش تأثیرگذارتر از ۴۰ سال خدمت  صادقانه حاج قاسم شد.

میرشکار با اشاره به اینکه حاج قاسم در مقطعی که استکبار سناریوی اختشاش در منطقه مانند ایران، عراق ، لبنان و … را شکل داده بود به شهادت رسید، افزود: سیلی به آمریکا سیلی کوچکی بود که یقیناً انتقام خون حاج قاسم و یارانش برای آمریکا مانده است.

وی با اشاره به سه ویژگی که مقام معظم رهبری در خصوصیات سردار سلیمانی فرمود، خاطرنشان کرد: همه تلاش، گفتار و حرکاتش برای رضای خدا بود و فرماندهی که همه دنیا از او هراس داشتند خودش را سرباز ولایت می‌دانست و دشمن شناس بود.

میرشکار با اشاره به حضور مردم در انتخابات اسفند ماه افزود: دشمن در مجلس فرهنگ ۲۰۳۰ را پیاده می‌کند تا دیگر در ایران چون حاج قاسم‌ها و علی جمشیدی‌ها پرورش پیدا نکند، خاکریز اول داخل مجلس است، دشمن FATF را تصویب می‌کند تا قاسم سلیمانی‌ها در جهان اسلام محدود شوند وپول نفتمان با اجازه انگلیس و آمریکا هزینه شود آیا ذلت بیش از این است.

شهردار چمستان در حاشیه مراسم گرامیداشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: خاطره و اثر ماندگار رشادت‌ها و شجاعت‌های ایشان و همرزمانشان هرگز از خاطر تاریخ ایران محو نخواهد شد.

چمن آرا افزود: شهادت مظلومانه سردار سلیمانی ضایعه جبران ناپذیری برای ملت ایران و جهان اسلام است.

 

شهردار چمستان تصریح کرد: سپهبد حاج قاسم سلیمانی در عین آنکه مجاهد، طراح، هوشمند، فرمانده و فاتح بود، با الگوگیری از حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها، نسبت به ولایت کاملاً مطیع و فرمانبردار بود و شهادت او نیز مانند حیاتش، موجب عزت اسلام و انقلاب شد.

 

خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در عین حال که بسیار مقتدر بود، اما به خوبی با مردم ارتباط برقرار می‌کرد و لباس و مقام او را از مردم دور نکرده بود.

 

شهردار چمستان افزود: سپهبدحاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم راه خود را به خوبی انتخاب کردند و ما هم باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ دی, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو