زمان انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ -

در دهه فجر و به همت شهرداری و شورای شهر نور صورت گرفت

افتتاح بزرگترین پارک شهری شهرستان نور با مساحت یازده هزار متر مربع در شهر نور+تصاویر

در سومین روز از دهه مبارکه فجر با حضور فرماندار، معاون عمرانی فرماندار، رئیس و نایب رئیس شورای شهر و شهردار نور، جمعی از مسئولان ادارات و نهادها و اصحاب رسانه تعدادی از پروژه‌های عمرانی، خدماتی و تجاری شهرداری نور افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،در سومین روز از دهه مبارکه فجر با حضور فرماندار، معاون عمرانی فرماندار، رئیس و نایب رئیس شورای شهر و شهردار نور، جمعی از مسئولان ادارات و نهادها و اصحاب رسانه تعدادی از پروژه‌های عمرانی، خدماتی و تجاری شهرداری نور افتتاح و بهره‌برداری شد.

نخستین پروژه پارک شهری موسوم به پارک مشاهیر به مساحت ۱۱ هزار متر مربع مشرف به ساحل زیبای شهر نور، با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان که در سال ۹۸ احداث شد.

 

شهردار نور در افتتاح این پروژه بزرگ خدماتی تفریحی اظهار کرد: با توجه به نام پارک قرار است سردیس مشاهیر و بزرگان شهرستان نور ساخته و همراه با معرفی کامل آنان از ابتدا تا انتهای پارک نصب شود.

فرامرز چمن‌آرا افزود: در اجرای طرح میراث ماندگار، ایجاد فضای سبز و زیبا سازی قریب به ۵ هزار اصله نهال در این پارک غرص شد و فضای چمنی همراه با گل‌کاری نیز در حال اجرا است.

 

وی همچنین از تجهیز این پارک به ست ورزشی و صندلی‌های راحتی خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن این پارک در جوار ساحل بکر شهر نور، پذیرای گردشگران فر اوان از اقصی نقاط میهن اسلامی خواهد بود و می‌تواند با افزایش مدت اقامت مسافران به اقتصاد شهر نیز کمک کند.

این مسئول با اشاره به احداث پارک شهری دیگر به مساحت ۲ هزار متر مربع و اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان، در نقطه شهری و دسترسی به دریا، تصریح کرد: این پارک در زمینی بایر و رها شده در حال اجرا است که تا کنون یکصد اصله نهال در آن غرص و در ضلع غربی دیواره گل برای کاشت گل‌های رونده روی دیوار تعبیه شده که همزمان با آماده سازی سایر موارد پیگیری و قبل از نوروز انجام می‌شود.

شهردار نور همچنین از احیای ۲ پارک شهری در شهرک آزادگان و پلیس‌راه با هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

بهره‌برداری از ۱۴ باب واحد تجاری در انتهای روزبازار شهر نور از دیگر پروژه‌های افتتاحی شهرداری نور بود که به گفته مهندس چمن‌آرا در راستای درآمد ثابت و پایدار در مدت ۴ ماه و با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری احداث شد.

از دیگر پروژه‌های افتتاحی، تصفیه خانه کشتارگاه نیمه صنعتی شهرداری نور با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان در راستای حفظ سلامت مردم و محیط زیست و جلوگیری از ورود فاضلاب و شیرابه‌های کشتارگاه به طبیعت اطراف آن انجام شد.

فرماندار شهرستان نور نیز در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری نور ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، اظهار کرد: کارهای خوبی در این مدت کوتاه انجام شد اما لازم است این جهش که با قوت و همدلی شروع شده ادامه پیدا کند.

علی شادمان در باره احداث پارک‌های شهری نیز بیان کرد: شهر نور نیازمند اماکن رفاهی و تفریحی است و این پارک‌ها می‌تواند بخشی از نیاز مردم شهر را تامین کند اما لازم است درختکاری، فضای سبز و سایر اقدامات تداوم داشته و نگهداری آن نیز ضروری است.

وی خواستار تعیین تکلیف فضای باقیمانده در انتهای روز بازار شهر نور و همچنین تکمیل فازهای بعدی تصفیه خانه کشتارگاه تا مراحل پایانی و خروجی آب تصفیه شده قابل استفاده در فضای سبز و … شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو