زمان انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ -

فرمانده سپاه ناحیه نور:

تشکیل دسته ویژه عملیات سپاه ناحیه نور برای مقابله با ویروس کرونا و مراحل پاکسازی و کنترل ویروس

فرمانده سپاه ناحیه نور گفت:اقدامات سپاه ناحیه نور در مبارزه با ویروس کرونا از 12 اسفند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور، فرمانده سپاه ناحیه نور در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به شیوع کرونا اظهارکرد: اقدامات سپاه ناحیه نور در مبارزه با ویروس کرونا از ۱۲ اسفند آغاز شد که در این راستا ۵۰ کیلو کلر خشک، ۱۰۰ لیتر وایتکس و ۴۰ لیتر آب ژاول برای محلول ضد عفونی کننده تهیه شد.

وی با اشاره به تشکیل دسته ویژه عملیات برای مقابله با ویروس کرونا و مراحل پاکسازی و کنترل ویروس تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با جامعه پزشکی و دعوت از پزشکان و پرستاران، داروخانه‌های شهر و حوزه‌های مقاومت برای مبارزه با این ویروس در شهرستان انجام شد.

سرهنگ سید نعمت اسدی با بیان عملکرد این ناحیه از ۱۲ تا ۲۲ اسفند، افزود: پنج دستگاه سمپاش و یک دستگاه مخزن خریداری و الکل و اتانول تهیه و با اعضای شورای تأمین نیز هماهنگی‌های لازم انجام شد.

این مسئول با اشاره به تحویل دستکش به پایوران ناحیه خاطرنشان کرد: کلیه اتاق‌ها و ساختمان‌های سپاه ناحیه نور در ۱۳ اسفند ضدعفونی و سمپاشی شد.

فرمانده سپاه ناحیه نور گفت: گروه‌های جهادی رهروان شهدای گمنام ایزدشهر در راستای مبارزه با ویروس کرونا با خرید پارچه و تهیه ماسک توسط افراد بسیجی با بسته بندی به همراه ۶۰۰ عدد دستکش بین منازل در ایزدشهر توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ناحیه نور بیان کرد: بسیجیان با لباس بسیجی در بیمارستان امام خمینی(ره) نور برای کمک به پرستاران(مبارزه با ویروس کرونا) حضور پیدا کردند و سپاه ناحیه نور جلسه‌ای با ریاست این بیمارستان با موضوع مبارزه با کرونا تشکیل داد.

این مسئول تصریح کرد: روستای شهرکلا، معابر عمومی، مسجد، مدرسه و پایگاه با همکاری بسیج، شورا و دهیاری ضدعفونی و با تهیه پارچه تعدادی ماسک نیز آماده شد.

سرهنگ اسدی با اشاره به تهیه پارچه برای دوخت ماسک به تعداد ۷۰۰ عدد توسط گروه جهادی بسیج رهروان شهدای ایزدشهر اظهارکرد: فرمانداری و ادارات(اداره زندان، کلانتری ۱۱ و۱۲، دادگستری نور، ستاد انتظامی، مخابرات نور، اداره بهداشت و درمان، کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی، درمانگاه تأمین اجتماعی، آب و فاضلاب روستایی، منابع طبیعی) ضدعفونی و گندزدایی شد.

وی تصریح کرد: یگان پدافند زیستی عملیات سپاه شهرستان نور و گردان امام حسین(ع) نور با تجهیزات کامل در قالب دو تیم ۶ نفره جمعاً ۱۲ نفر با هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده سطح ادارات شهرستان را گندزدایی کردند.

این مسئول با اشاره به حضور بسیجیان در طی این روزها همراه با تجهیزات پزشکی در بیمارستان امام خمینی نور افزود: همکاری با نیروی انتظامی و شبکه بهداشت چهار تور ایست و بازرسی سطح شهرستان با ۳۲ نفر با لباس بسیجی، امکانات و تجهیزات پزشکی اجرا شد.

فرمانده سپاه ناحیه نور از دیگر اقدامات این ناحیه در اسفند ماه از تهیه کیت حفاظتی و تحویل آن به بیمارستان نور، دستکش به تعداد یکهزار و۷۰۰ عدد و توزیع آن در منازل، همکاری بسیجیان با ناجا در انجام تور ایست و بازرسی، ۱۵۰۰ عدد ماسک و توزیع بین مردم، شناسایی ۴ کارگاه خیاطی برای دوخت ماسک و دستکش توسط بسیج جامعه زنان، تهیه هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده و گندزدایی در سطح معابر و منازل، نظارت بر نانوایی‌ها به تعداد ۲۰۵ نانوایی توسط بسیج اصناف، تهیه ۳۳ سبد کالا و توزیع بین خانواده‌های نیازمند و پویش در خانه بمانیم با نصب بنر در سطح پایگاه‌های مقاومت و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تهیه بروشور برای پیشگیری از ویروس کرونا نام برد.

سرهنگ اسدی در راستای عملکرد سپاه ناحیه نور در مبارزه با ویروس کرونا در اسفند تصریح کرد: خیابان‌های سطح شهرستان ، مسجد جامع و گلزار شهدا، معابر عمومی خودپرداز بانک‌ها، سوپر مارکت‌ها و … توسط بسیجیان ضدعفونی  شد و ۵۰ دست لباس کیت حفاظتی با ۳ بسته دستکش لاتکس و ماسک به بیمارستان نور اهدا شد.

وی گفت: ۲ هزار ماسک توسط بسیجیان پایگاه امیرآباد در منازل توزیع شد و نمایش و موسیقی برای تقویت روحیه پرستاران، پزشکان و بیماران در بیمارستان اجرا شد.

فرمانده سپاه ناحیه نور با اشاره به تهیه کلیپ کوتاه به صورت طنز و آموزشی در فضای مجازی برای مبارزه با ویروس کرونا اظهارکرد: ۵۰۰ عدد ماسک تهیه و توسط بسیج هنرمندان در بین منازل توزیع شد و ۵۰ بسته سبد کالا به افراد نیازمند اهدا شد.

این مسئول با اشاره به خاطرنشان کرد: یک کیت حفاظتی و تعدادی اقلام بهداشتی به بیمارستان نور اهدا شد و جلسه مبارزه با ویروس کرونا با حضور فرماندهان حوزه‌ها و مدیران بخش‌های مختلف در سپاه ناحیه نور برگزار شد.

سرهنگ اسدی با اشاره به جلسه‌ای با حضور فرماندار شهرستان نور، فرماندهی سپاه ناحیه نور، فرماندهان حوزه‌ها در مکان فرمانداری نور افزود: هفت توپ پارچه برای دوخت ماسک،دستکش و روپوش تهیه و به فرماندهان حوزه‌ها تحویل داده شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ اسفند, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو