زمان انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ -

امام جمعه نور:

اولویت مجلس یازدهم مبارزه با فساد و تبعیض باشد/لزوم رعایت حجاب و عفاف توسط مسافران و گردشگران

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به شکوفایی و فرهنگ درداخل کشور گفت: مجلس یازدهم باید مجلس مبارزه با فساد و تبعیض باشد، مجلس انقلابی می‌تواند دولت انقلابی بسازد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در نخستین نماز جمعه سال جدید با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدای ۱۵ خرداد اظهارکرد: محدودیت و محرومیت در برخی مواقع امری ممدوح و آمادگی برای فضای پیشرفت است.

وی با اشاره به فیلتر برخی کانال‌های ماهواره در فضای مجازی و برنامه‌ها تصریح کرد: این فیلترها سبب رشد و تعالی و مصونیت از گناه است و معصیت نیز خود علت محرومیت است و برای آنکه بتوانیم گناهان و انحراف‌ها را کنترل کنیم نیاز به چهار عامل مهم داریم.

امام جمعه نور نماز، قرآن، محبت اهل بیت و ولایت پذیری را چهار عامل مهم برای کنترل لغزش‌ها نام برد و افزود: نماز مهترین فیلترشکن گناه است و نماز جمعه اوج عبادت است و عبادت معنوی وخالصانه دشمن درون و بیرون را در سایه این نماز می‌شکند.

 

این مسئول با اشاره به قرآن کریم یادآورشد: در سایه نورانی قرآن در برابر لغزش‌ها مبارزه می‌کنیم و با محبت اهل بیت درهای حکمت، درخشندگی در تاریکی‌ها و روشنی میان امت را تضمین می‌کند.

وی گفت: ولایت پذیری بهترین فیلترشکن است که در عصر حاضر در قامت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) که راه همه پیشرفت‌ها در کشور بسته شده بود، توانست با اعتماد به وعده الهی، وحدت ملی و استقلال کشور در رد سلطه پذیری فیلتر محرومیت در کشور را بشکند.

احمدی با اشاره به فضای عزت و توانمندی با تکیه بر وعده الهی که ارمغان امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس آموزه‌های الهی، نماز، قرآن ، محبت اهل بیت و ولایت پذیری در سایه تبعیت از فرامین امام روز به روز شاهد شکوفایی و پیشرفت در این کشور باشیم.

وی در خطبه دوم با اشاره به ویروس کرونا اظهارکرد: این یک آزمون بزرگی است که در قالب بلای طبیعی یا جنگ بیولوژیک که مدت‌ها از شرکت در نماز جمعه محروم شدیم و مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، کسب و کارها و … تعطیل شد که هنوز این ویروس وجود دارد اما ملت بزرگ ایران اسلامی و مسئولان امر به ویژه مقام معظم رهبری توانستند بهترین برنامه‌ها را در جبهه سلامت و جنگ با ویروس منحوس کرونا تنظیم کنند و در مبارزه با این ویروس مدافعان سلامت و شبکه‌های درمانی، بیمارستان‌ها، پزشکان، پرستاران، ملت شریف ایران، خیرین، نیروهای مسلح و بسیجیان قهرمان همه به صحنه آمدند تا جهانیان حماسه بزرگی را در کشور نظاره گر باشند.

امام جمعه نور با اشاره به همدلی ملت بزرگ ایران در آسیب‌های اقتصادی، ویروس کرونا و رزمایش مؤمنانه به فرمان رهبر انقلاب و کمک به آسیب زدگان این ویروس تأکید کرد: شهرستان نور در جبهه سلامت برنامه‌های قرارگاهی در ستاد مبارزه به ویروس کرونا و مسئولان با ریاست فرماندار شهرستان همه جانبه وارد میدان شدند.

این مسئول با اشاره به رزمایش مؤمنانه گفت: حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج، نهاد نماز جمعه، مساجد، سپاه ، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخشداری‌ها، هلال احمر، مساجد، اصناف و … به صحنه آمدند و شهرستان نوردر همه عرصه‌ها در استان و کشور افتخار آفرین شد.

 

احمدی با اشاره به کشورهای اروپایی و آمریکایی به عنوان مدعیان تکنولوژی، علم و پیشرفت افزود: این مدعیان در دنیا در مقابل این ویروس در تأمین مواد غذایی، بهداشتی و امکانات برای بیماران عاجز شدند و سبب هرج و مرج در اروپا و آمریکا شد و با حرف‌های مضحک و ضد و نقیض رئیس جمهور آمریکا در حقیقت اوج ناتوانی خود را در جهان به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: کشورهایی که در جهان احساس قدرت می‌کردند برای اینکه بتوانند عقده حقارت خود را بپوشانند با نژاد پرستی به صحنه آمدند و یک سیاه پوست زیر پای پلیس آمریکایی با حضور پلیس‌های دیگر جان داد و این کشوری است که ادعای حقوق بشر دارد و به فرموده رهبری ماهیت امریکایی‌ها نشان داده شد.

وی گفت: این دولت‌های وحشی که در طول تاریخ در منطقه نیز جز جنایت کار دیگری نکردند، به حقوق انسان‌ها پایبند نیستند و فقط به دنبال منافع خودشان هستند و این جنایت حرکت خروشانی در دنیا ایجاد کرد که امیدواریم به زودی شاهد فرو پاشی دولت لیبرال سرمایه داری آمریکا مانند شوروی سابق باشیم.

امام جمعه نور با اشاره به عصر شکوفایی در کشور و مکتب حیات بخش اسلام و عصر نمایش قدرت با وجود همه خباثت‌های مستکبرین عالم در رأس آن آمریکا، خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌ها، تهدیدها و محاصره اقتصادی با دولت آمریکا و نظام سلطه، کشور ما با صادرات نفت با کشتی‌های نفتکش ایران اسلامی تا دور دست ها توانست بار دیگر قدرت خود را نشان دهد.

این مسئول با اشاره به اتحاد کشورهای خاورمیانه افزود: این کشورها می‌توانند با قدرت وارد مبحث اقتصادی شوند، دلار را نادیده بگیرند و با پول‌های رایج منطقه تبادل اقتصادی داشته باشند که شاهد شکست جنگ اقتصادی در عصر حاضر خواهیم بود.

احمدی با اشاره به شکوفایی و فرهنگ درداخل کشور تأکید کرد: مجلس یازدهم باید مجلس مبارزه با فساد و تبعیض باشد، مجلس انقلابی می‌تواند دولت انقلابی بسازد و دولت، مجلس و دستگاه قضا با اتحاد دست مفسدین اقتصادی و کسانی که در عرصه فرهنگ به دنبال ابتذال هستند را کوتاه کند.

 

وی با اشاره به ۱۵ خرداد و رحلت امام خمینی (ره) اظهارکرد: امام یک تحول بنیادی را در اول انقلاب راه اندازی کرد که در رابطه با نوعی نگاه  به دین، تحول ایجاد کردند یعنی دین را از عرصه شخصی و عبادت شخصی وارد عرصه اشتغال کردند و دین را به عنوان یک اندیشه تحول ساز و تمدن ساز وارد عرصه اجتماع کردند و دومین مسئله تحول در رابطه با جوانان و عرصه اشتغال و مبارزه است که اوج این حرکت در دفاع مقدس با مدیریت جوانان بود.

امام جمعه نور با اشاره به سومین تحول در برابر قدرت‌های جهانی تصریح کرد: این یک تحول عظیم در عصر حاضر بود و رهبر انقلاب که شاگرد مکتب امام(ره) بود، راه امام (ره) را دنبال کردند.

این مسئول با اشاره به جامعه سازی، تمدن سازی و میدان دادن به جوانان و ایستادگی در برابر قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا و رئیس جمهور امریکا، افزود: پیشرفت و تحول در داخل کشور در سایه آفرینش این تحول انقلاب اسلامی است که با همراهی ملت قهرمان ایران و مسئولان خدمتگزار، دولت، مجلس و قوه قضاییه شاهد اوج قدرت در جهان در سایه این تحول هستیم.

احمدی با تأکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در منطقه و استان علوی مازندران، خاطرنشان کرد: با حضور مسافران در منطقه همه باید در حفظ و حراست انقلاب، دین و ارزش های الهی به ویژه فرهنگ عفاف و حجاب، به صحنه بیاییم و نسبت به افراد که با یک نگاه دیگر وارد منطقه می‌شوند و به جای استفاده از مواهب طبیعی و خدادادی به دنبال فساد و بی بند و باری هستند، امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

 

وی گفت: مردم شمال کشور متدین و دارای عالمان، متفکران و اندیشمندان بزرگی هستند با مردان غیرتمند و زنان عفیف و پاکدامن در استان علوی که به آن افتخار می‌کنیم و دستگاه قضا و دادستان، فرماندهی انتظامی، سپاه، بسیج همه با جلسات متعدد برنامه‌های عملیاتی را در این راستا شاهدیم.

امام جمعه نور با اشاره به شهرداران خواستار حمایت و برنامه ریزی و تجهیز مراکز برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی شد و افزود: تذکر لسانی به عموم مردم در امر به معروف و نهی از منکر است.

این مسئول با اشاره به پارک جنگلی نور و امکاناتی که از گذشته در این منطقه وجود داشت یادآورشد: رستوران پارک جنگلی، یکی از بهترین رستوران‌های شهرستان با تجهیزات و سردخانه مجهز بود و نمازخانه و مسجد که تجهیزات آن به تاراج رفت.

 

احمدی اظهارکرد: پارک جنگلی نور جایگاهی که می‌تواند در اشتغالزایی و درآمد بالا در شهرستان تأثیرگذار باشد و فرماندار شهرستان نور نیز جلسات متعدد در این زمینه برای مشخص شدن وضعیت آن انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه این پارک بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه است که گردشگران از سراسر کشور وارد این منطقه می‌شوند، افزود: سرویس‌های بهداشتی در پارک جنگلی نیز وضعیت مناسبی ندارد که شهرداری و شورای شهر نور باید هرچه سریعتر با برنامه ریزی جدی به مشکلات پارک جنگلی نور رسیدگی کنند.

گفتنی است نخستین نماز جمعه نور در سال جدید با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه نور، فرمانده انتظامی شهرستان، مسئولان شهرستان و مردم ولایتمدار نور با همت ستاد برگزاری نماز جمعه نور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی الغدیر نور برگزار شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ خرداد, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو