زمان انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ -

زادگاه نیما متحول شد

پروژه آبرسانی، اجرای طرح فاضلاب روستایی، طرح‌های مخابراتی، آسفالت، نصب فرستنده تلویزیونی دیجیتال و ... با همت شورای اسلامی و دهیاری دیار شاعر پرآوازه شعر نو(نیما) را متحول کرد.

به گزارش نعمت‌الله مومنی خبرنگار سرای نور،یوش یکی از دهستان‌های کوهستانی اوزرود پایین از بخش بلده، شهرستان نور، در استان مازندران است. یوش در فاصله‌ای حدود ۱۰۰ کیلومتر از جنوب آمل واقع شده است. برای رسیدن به یوش بایستی از روستاهای متعددی گذر کرد که هر کدام در جای خود جذاب و دیدنی هستند.

برای خاص بودن یوش تنها یک دلیل کافیست: اینجا زادگاه نیما یوشیج است، در همین منطقه است که می‌توانید خانه پدر شعر نوی ایران را ببینید. اما به جز این یادگار تاریخی و دیدنی، طبیعت یوش هم ناب و منحصر به فرد است. چشمه‌های آب موجود در این منطقه باعث شده تا باغات و مزارع آن سرسبز باشند. عطر خوش گیاهان کوهی این منطقه هوش از سر مسافران می‌برد و هوای آن آنقدر تمیز است و محیطش آنقدر آرام که دل کندن از آن را دشوار می‌کند.

راه رسیدن به یوش و بلده جاده‌ای کوهستانی است. در گذر از این مسیر، آنچه می‌بینید تپه، دره، درخت و روستاهایی با بام‌های شیروانی است. وقتی به یوش برسید، در شمال و جنوب آن کوه‌های مختلفی را می‌بینید. گیاهان و درختان این منطقه بسیار متنوع هستند و در محدوده این روستا انواع جانوران غیراهلی یافت می‌شود و شاید به همین دلیل شکار در این روستا رواج داشته است. مهمان‌نوازی مردم این منطقه و دیدنی‌های تاریخی آن سفرتان را گرم‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. پیاده‌روی دریوش و گپ و گفت با مردم با صفای آن شما را حسابی از زندگی روزمره دور خواهد کرد.

 

یوش در این روزها متحول شد، ارائه خدمات و افزایش خدمات سبب شد تا زندگی را برای مردمانش سهل تر و آسانتر شود؛ خواسته مردم منطقه و البته همه مناطق روستایی و کم برخوردار جز ارائه خدمات و امکانات، چیز دیگری نیست.

با حضور اعضای دلسوز در شورای روستا و دهیاری پر تلاش و با تجربه شاهد خدمات شایانی هستیم که برخی از آن را در هفته دولت شاهد بودیم.

از جمله آن طرح آبرسانی و جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح روستا بود که با حضور فرماندار شهرستان نور و جمعی از مسوولان شهرستانی و محلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

رئیس شورای اسلامی یوش در این خصوص اظهار کرد: آبرسانی به این روستا در سال ۴۹ انجام و تا کنون استفاده می‌شد، لیکن سرمای منطقه سبب فرسودگی و ترکیدگی در بیشتر مسیر لوله کشی شد و از طرفی با جمعیت آن زمان اجرا شد.

علیرضا جمشیدی افزود: اکنون با توجه به نیاز روستا با اجرای لوله گذاری به طول ۸ هزار متر، شبکه آبرسانی روستا اصلاح ومشکلات کاهش یافت.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای طرح فاضلاب به طول ۴۵۰ متر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، بخشی از مشکلات اهالی در این رابطه رفع شد.

رئیس شورای اسلامی یوش، گفت: برای این پروژه‌ها حدود یک میلیارد تومان هزینه شد که همه این هزینه از سوی اهالی و شورا تامین شد و البته دیونی هم مانده که منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

دهیار روستای یوش نیز با اشاره به برخورداری ۴۵۰ خانوار از پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب روستایی، اظهار کرد: ۱۰۰ خانوار ساکن دائمی و ۳۵۰ خانوار فصلی از آن بهره مند می‌شوند.

امیر حسن‌زاده افزود: ۴۰۰ متر از شبکه فاضلاب در روستا باقی مانده که علاوه بر همراهی مردم نیازمند توجه مسوولان شهرستانی و استانی برای حمایت و تخصیص اعتبار است.

وی گفت: در پروژه آبرسانی نیز در حال حاضر از مخزن ۹۰ هزار لیتری استفاده می‌کنیم و قصد داریم در آینده به ۳۰۰ هزار لیتر افزایش دهیم.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ شهریور, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو