زمان انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ -

همزمان با هفته دولت:

افتتاح گلخانه با مساحت ۴ هزار متر مربع در دارکلا

گلخانه سرپوشیده به مساحت 4 هزار متر مربع در مجتمع گلخانه دارکلای بخش چمستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،در دومین روز از هفته دولت با حضور فرماندارنور، بخشدارچمستان،مدیر جهادکشاورزی شهرستان،مسئولان و سرمایه‌گذاران گلخانه سرپوشیده به مساحت ۴ هزار متر مربع در مجتمع گلخانه دارکلای بخش چمستان افتتاح شد

علی شادمان در این مراسم با اشاره به اهمیت گلخانه، کاشت گل و ترویج آن اظهارکرد: ما نباید فقط به داخل کشور اکتفا کنیم زیرا صادرات به خارج از کشور به ویژه آستاراخان سبب رونق اقتصادی این بازار می‌شود.

فرماندار نور تأکید کرد: استفاده از گل‌ها در انبساط خاطر و آرامش روان و نوع ارتباط مردمی بسیار مؤثر است و ترویج گل و گلکاری می‌تواند به اقتصاد جامعه و سرمایه گذاران در این زمینه کمک کند و کارکرد مفید را در جامعه خلق کند.

حبیب الله رنجبر با اشاره به احداث شهرک گلخانه ای بر اساس مصوبه ۸۵ اظهارکرد: مجتمع ۹ هکتاری دارکلا بر این اساس احداث شد و با توجه به حمایت‌های دولتی به ویژه تسهیلات تبصره‌ای سرمایه گذاران متعددی جذب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور با اشاره به افتتاح گلخانه این شهرک به مساحت ۴ هزار متر مربع افزود: این گلخانه سرپوشیده از سازه سقفی و نایلون‌هایuv  و طول عمر هفت ساله و سازه‌های فلزی گالوانیزه ضد زنگ است که بر اساس استانداردهای گلخانه ای طراحی شده است.

وی گفت: این گلخانه دارای سیستم‌های گرمایشی کف و آبیاری به صورت قطره‌ای است.

مرتضی ابراهیمی مالک پروژه این گلخانه با اشاره به گلخانه ۴ هزار مترمربعی در دارکلای چمستان اظهارکرد: این گلخانه دارای دو سالن مجزا است که در یک سالن گل‌های آپارتمانی پرورش داده می‌شود و فضای دو هزار متری دیگری که مختص پرورش چمن دایکوندرا است.

 

وی گفت: این گلخانه با وام ۸ درصدی به مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان و هزینه شخصی شراکتی ۷۵۰ میلیون تومانی راه اندازی شد.

ابراهیمی در خصوص اشغالزایی این گلخانه خاطرنشان کرد: در این گلخانه ۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت فصلی و ماهانه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به پیگیری‌های سند گلخانه افزود: با توجه به دریافت پروانه بهره برداری و پایان کار با دریافت سند آماده ایجاد گلخانه ۵ هزار متری در این مجتمع و اشتغالزایی جدید هستیم.

ابراهیمی از زحمات فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار چمستان و مدیران شهرستان در حمایت و تسریع کار برای احداث گلخانه قدردانی کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ شهریور, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو