زمان انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ -

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور:

مدرسه سما به سمت مهارت‌آموزی و اشتغال حرکت می‌کند+ تصاویر

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور با بیان اینکه دغدغه بیشترخانواده‌ها، اشتغال فرزندانشان است، گفت: مدرسه سما را به مدرسه مهارت آموزی تبدیل و با سوق دادن دانش آموزان به سمت مهارت، مشکل کار و اشتغال را کاهش می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،مجید فانی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که با هدف آشنایی و تبیین اهداف و برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام و شهدا به ویژه سپهبد شهید سردار دلها سلیمانی و دانشمند شهید فخری‌زاده، اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه نشان ازتوجه جدی به جایگاه علم، دانش و پژوهش دارد واین حضور به من گوشزد می‌کند که همه تلاش خود را برای ارتقای سطح دانشگاه آزاد واحد نور دراستان و کشور به کار گیرم.

 

 

وی افزود: به دلیل کاهش جمعیت جوان کشور در سال‌های اخیر، جامعه دانشگاهی با تعداد کم دانشجو مواجه شده و همین امر درآمد دانشگاه‌ها را که بیشتر با شهریه دانشجویی تامین می‌شد دچار چالش جدی کرد بنابراین با رویکرد رفع این چالش باید درآمد غیر شهریه‌ای را افزایش دهیم.

این مسئول فعال کردن بخش‌های درآمدی غیر شهریه‌ای را ضروری دانست وتصریح کرد : در مدت کوتاهی که مسئولیت این دانشگاه را پذیرفتم، کار آماده سازی سه زمین ورزشی روباز) تنیس، ورزش‌های ساحلی و فوتبال(را شروع کردیم و قرار است در کمتر ازدوماه بهره‌برداری و به نام سه شهید شهرستان نور مزین و مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

 

وی علاوه بر جذب حداکثری دانشجو، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از امکانات و جوانان شهرستان، طرح‌های پژوهشی را از دیگر راه‌های تأمین مالی دانشگاه بیان کرد و افزود: وجود شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ در منطقه و شهرستان‌های همجوار می‌تواند ظرفیت و فرصت مناسبی از نظر طرح‌های پژوهشی و جذب دانشجو و رونق دانشگاه شود.

فانی با اشاره تأکید رهبر معظم انقلاب بر جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: بر همین اساس مرکز رشد مستقل در دانشگاه آزاد واحد نور را فعال کردیم و قرار است هسته نخبگان و فناوران را به پارک‌های علم و فن‌آوری معرفی تا با ثبت شرکت‌های دانش بنیان، فرمایشات رهبری را تحقق بخشیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور در باره کاهش جذب دانشجو در این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه آزاد نور به خوبی شناسانده و معرفی نشده است بنابراین می‌توان با شناساندن رشته‌های موجود و تخفیفات ویژه به جذب دانشجو و افزایش تعداد آن‌ها کمک کرد.

 

این مسئول ایجاد رشته‌های علوم انسانی و پزشکی را از دیگر راه‌های جذب و افزایش تعداد دانشجو، عنوان کرد و گفت: در ابتدای ورودم با امام جمعه، نماینده، دادستان، فرماندار و برخی دیگر از مسئولان دیدار و ملاقات کردم و قول‌های همکاری و مساعدت برای ارتقای دانشگاه و شهرستان گرفتم که امیدوارم با این حمایت‌ها و نیز حمایت و یاری اصحاب رسانه بتوانم مجوز رشته‌های مورد نظر را برای این دانشگاه دریافت و دانشجو پذیرش کنیم.

وی در خصوص تغییرات در تیم مدیریتی دانشگاه، اظهارکرد: عمل محور هستم، از دوستان حاضر هر کس توانست همراهی کند در سمت خود باقی می‌ماند اما اگر به هر دلیلی در اجرای برنامه‌ها و اهداف همراه نباشد فرد دیگری که همراه باشد بدون در نظر گرفتن وابستگی حزبی، گروهی و جناحی، جایگزین می‌شود.

فانی تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد نور در رشته‌های فنی مهندسی اساتید خوبی دارد و دانشجویان زیادی تربیت کرد اما از امکانات و بودجه محروم مانده، آمدم تا این خلاء را جبران کنم و همه تلاش من این است تا دانشگاه آزاد نور جزء پنج دانشگاه برتر شمال کشور شود.

وی به تلاش به کاهش مشکلات آموزشی در ایام کرونایی اشاره  و یادآورشد: با توجه به امر مهم آموزش تلاش شد تا آموزش دانشجویان مثل آموزش دانش‌آموزان باشد که از طریق سامانه‌های وادانا و آموزشیار در سراسر کشور در حال اجراست و همچنین در دانشگاه آزاد نور، طرح پشتیبان برای اساتید و دانشجویان تعریف تا مشکلات آموزشی دانشجویان رفع شود.

 

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور، افزود: سامانه‌های وادانا و آموزشیار، که ارتباط آموزشی بین استاد و دانشجو را برقرار می‌کند مزیت کنترل نحوه تدریس و حضور را با حفظ شانیت اساتید دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور، توجه به امور فرهنگی را از اهداف دانشگاه در دوران مدیریت خود نام برد و خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی وضعیت را سخت کرد اما تلاش داریم تا امور فرهنگی ارتقاء پیدا کند به همین منظور با فعال کردن طرح پایش و شناسایی نقاط قوت و ضعف با کمک دیگر دستگاه‌ها و انعقاد قرارداد به این مهم اهتمام و برای کاهش مشکلات فرهنگی تلاش می‌کنیم.

این مسئول اشتغال را از دغدغه خانواده‌ها ذکر کرد و افزود: بنا دارم تا مدارس سما را به مدارس مهارت‌آموزی تبدیل و با سوق دادن دانش‌آموزان به سمت مهارت، مشکل کار و اشتغال را کاهش دهیم البته طرح‌های دیگری هم شناسایی شد که در قالب مرکز رشد فعال می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نور در پایان با اشاره به لزوم حمایت‌های لازم برای برداشتن گام‌های بلند در جهت ارتقای این واحد، گفت:  در تلاش هستیم تا با پرورش گیاهان دارویی و آوردن رشته داروسازی با جذب دانشجو به برخی از اهداف پیش بینی شده برسیم.

در پایان این نشست همه حاضران از طرح‌های ورزشی دانشگاه بازدید و با حضور بر سر مزار شهدای خوشنام مدفون در این دانشگاه با آرمان شهدا تجدید پیمان کردند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ آذر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو