زمان انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ -

رعایت بیش از ۹۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان نور/نگران دورهمی‌های شب یلدا هستیم

فرماندار شهرستان نور، گفت: بر اساس گزارش میدانی بازرسان بیش از 90 درصد مردم و اصناف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما نگران دور همی شب یلدا هستیم.

به گزارش  نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان، همزمان با جلسه ویدئو کنفرانسی استانی با حضور اعضای ستاد مقابله با کرونا شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

در آغاز جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در گزارشی از بستری بودن ۳۰ بیمار در بیمارستان امام خمینی شهر نور خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۶ نفر بومی و چهار نفر غیربومی هستند.
سیدحمید حسینی افزود: در مجموع ۴۶ نوری در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تست پی.سی.آر ۳۷ نفر مثبت است، چهار نفر نیز منفی و برای پنج نفر دیگر پاسخی نیامد.

وی تصریح کرد: در یک دوره دو هفته‌ای( ۱۴ روز گذشته ) ۶۲ بیمار بستری داشتیم که تست ۵۵ نفر مثبت بوده است.

این مسوول، با بیان اینکه تعداد آزمایش به ۲ برابر افزایش یافته خاطر نشان کرد: در ماه گذشته ۶۰۰ نفر بوده که اکنون به یکهزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور، با قدردانی از مردم، اصناف و مسؤولان به خاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: روند مراجعه و ابتلا کاهشی است اما نگران دورهمی شب یلدا هستیم و از مردم تقاضا داریم که با دقت و شدت بیشتر رعایت کنند تا شاهد افزایش ابتلا نباشیم.

فرماندار شهرستان نور نیز از رعایت بیش از ۹۰ درصدی شیوه‌نامه‌ها توسط مردم، اصناف و مسؤولان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به روند خوب کاهشی، نگران دورهمی شب یلدا هستیم زیرا می‌تواند سبب افزایش شیوع و ابتلا بیماری شود.

علی شادمان افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه واحدهای صنفی در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر از ساعت ۱۸ تعطیل هستند و تردد خودروها نیز از ساعت ۲۰ در سطح شهرها ممنوع است.

وی از نیروی انتظامی شهرستان خواست تا با جدیت بیشتر نسبت به اجرای دستورالعمل اقدام و خودروهای متخلف را جریمه کند.

فرماندار شهرستان نور از خانه خبرنگاران شهرستان نور هم که از هفته قبل، پویش«نه؛ به دورهمی شب یلدا» را، راه اندازی و از مردم و مسوولان برای پیوستن به این پویش برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از ابتلا و افزایش همه گیری دعوت کردند، قدردانی کرد و گفت: از رسانه‌ها، خبرنگاران و فضاهای مجازی انتظار دارم تا با شیوه‌های خاص و تاثیرگذار از مردم بخواهند از دورهمی شب یلدا پرهیز و به حفظ سلامت جامعه کمک کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ آذر, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو