زمان انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ -

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور اعلام کرد

اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در شهرستان نور/توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان+تصاویر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور با اشاره به محورهای در راستای طرح شهید قاسم سلیمانی، گفت: با مشارکت بهداشت، پالایش و رصد افراد و غربالگری به صورت حضوری و تلفنی در طول یک ماه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار سرای نور، سید نعمت اسدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص طرح سلامت محور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: کادر درمانی شهرستان نور در مدت چند ماه از شیوع ویروس کرونا زحمات فراوانی کشیدند که تلاش کردیم در کنار آن‌ها باشیم.

 

 

وی با اشاره به تفاهم نامه بین فرمانده کل سپاه و وزیر بهداشت تصریح کرد: این تفاهم نامه مربوط به طرح پایگاه سلامت محور است که از یک ماه قبل در حال اجرای این مأموریت در چند محور هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور با اشاره به محورهای مختلف در راستای این طرح خاطرنشان کرد: با مشارکت بهداشت، پالایش و رصد افراد و غربالگری به صورت حضوری و تلفنی در طول یک ماه در حال اجرا است و اگر اعضای خانواده‌ای دچار بیماری شد با تلاش چند تیم به صورت نظارتی، مراقبتی و حمایتی اقدام می‌شود.

این مسئول گفت: در تیم حمایتی پایگاه‌های سلامت محور که فرماندهان پایگاه‌ها و بسیجیان در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند و در تیم مراقبتی و نظارتی در کنار کادر درمانی و بهداشتی و آموزش‌هایی که از طرف آن‌ها ارائه می‌شود کار ضدعفونی، تأمین دارو و… برای کمک به کادر درمانی انجام می‌شود.

اسدی یادآورشد: در تیم حمایتی در زمان قرنطینه در خصوص خانواده‌های متمکن در خرید اقلام حتی به صورت جزئی در امور روزمره انجام می‌شود تا خانواده‌ها از قرنطینه خارج نشوند و بسیجیان این مسئولیت را به عهده می‌گیرند.

وی گفت: کسانی که دچار بیماری شدند یا مشکوک به این بیماری هستند با پایگاه‌های مقاومت تماس بگیرند تا به قطع زنجیره این بیماری کمک کنند و در تیم حمایتی برای خانواده‌های غیرمتمکن بسته‌های معیشتی و بهداشتی فراهم می‌شود و نظارت‌ها و بازرسی‌های سرزده همراه با فرماندار شهرستان و رئیس مرکز بهداشت انجام می‌شود و پیگیرمشکلات مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت محور هستیم تا بتوانیم در تسریع قطع زنجیره بیماری کرونا تأثیرگذار باشیم و مأموریت را به درستی انجام دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کشور تلاش های زیادی در رفع این ویروس شده اما در پیک این بیماری هستیم و استان مازندران دچار چالش است و امیدواریم مردم ولایتمدار شهرستان نور مانند همیشه کمک کار ما باشند.

این مسئول با اشاره به توصیه‌های رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: مردم فقط برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند، در خریدها مراقبت کنند، دستور العمل‌های بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کنند و خانواده‌های بیماران کرونایی به مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت محور هماهنگی لازم را داشته باشند تا با کمک و همراهی مردم بتوانیم زنجیره بیماری کرونا را قطع کنیم.

اسدی در خصوص اجرای خدمات کمک‌های مؤمنانه بر اساس دستور رهبری اظهارکرد: هشتمین مرحله کمک مؤمنانه در سطح پایگاه محوری در حال اجرا است.

 

وی گفت: این برنامه با هدف گذاری  ۱۵۰۰ بسته معیشتی در سال جدید به نیازمندان اهدا می‌شود و این دوره به صورت پایگاه محور اقدام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور با اشاره به بسته های معیشتی به همت خیرین، بسیج سازندگی سپاه ناحیه نور، موکب اربعین حسینی شهرستان، تصریح کرد: ۱۵۰ بسته معیشتی در روستای شیرکلا، ۱۰۰ بسته در روستای اناده منطقه چمستان و ۵۰ بسته از حوزه مقامت امام(ع) رویان به نیازمندان در قالب طرح پویش سردار سلیمانی اهدا شد.

این مسئول با اشاره به اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی به خانواده‌های کرونایی و قدردانی از زحمات افرادی که در این راستا در طول ۱۱ ماه یاری رسان بودند، افزود: روزهای ابتدایی کار با توجه به کمبود ماسک با همت مردم و بسیجیان به ویژه خیرین و خیاطان خانگی و کارگروه‌ها از ظرفیت بسیج خواهران نیز برای تولید ماسک استفاده شد.

 

اسدی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار ماسک در طول این چند ماه تولید کردیم که برای مأموریت و مردم در چندین مرحله توزیع شد و در حال حاضر این توانمندی را داریم که ماسک های تولید شده بسیج اصناف با قیمت زیر هزار تومان به مردم تقدیم کنیم.

وی در خصوص تولید محلول الکل دست و سطوح افزود: ما توان تولید محلول های دست و سطوح را داریم اما به علت محدودیت در خرید و قیمت بالای الکل، این محلول‌ها فقط برای طرح سلامت محور و خانواده‌های کرونایی استفاده می‌شود

.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو