زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ -

کارشناس مسائل سیاسی:

شهادت «سردار سلیمانی» وحدت ملی برای مبارزه با آمریکا را تقویت کرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهادت، سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» وحدت ملی و انسجام داخلی برای مبارزه بیشتر با آمریکا را تقویت و مضاعف کرد.

به گزارش خبرنگار سرای نور، محمود مرادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما  اظهارکرد: شهادت سردار سلیمانی یک حادثه تاریخی بود و آن شهید به قهرمان ملی برای ایرانیان و قهرمان امت اسلامی تبدیل شد.

وی گفت: علت آنکه شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران شد و قشرهای مختلف مردم  او را تکریم و به او ابراز احساسات کردند، این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزشهای فرهنگی ایران و ایرانی بود.

 

این کارشناس سیاسی با اشاره به شجاعت و مقاومت از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی، تصریح کرد: شجاعت و روحیه مقاومت از خصلت‌های ایرانی است و زبونی و انفعال ضد روحیه ملی است، بنابراین آنهایی که ادعای ملیت می‌کنند اما زبونی، و ذلالت نشان می‌دهند، دچار تناقض هستند.

مرادی گفت: درایت، تیزهوشی، فداکاری و نوع‌دوستی از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی بود وآن شهید والامقام همچنین اهل معنویت، اخلاص و آخرت بود و هیچ‌گاه اهل تظاهر نبود.

این استاد دانشگاه افزود:این خصلت‌ها و روحیات ایرانی که در شهید سلیمانی تبلور یافته بود و آنها را در کشورهای منطقه به‌صورت عملی به نمایش گذاشت، زمینه‌ساز تبدیل شدن آن شهید به قهرمان ملت ایران شدوشهید سلیمانی از طرف دیگر به قهرمان امت اسلامی نیز تبدیل شد زیرا تلاش،ها، روحیات و شهادت آن عزیز، اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام است و در هر نقطه جهان اسلام که بنای مقاومت در مقابل استکبار وجود داشته باشد، اسم رمز شان» شهید سلیمانی «است.

وی بیان کرد: فرماندهان تراز ما  همواره هنگام زدن به دل دشمن، خود پیشاهنگ می شدند و به نیروها می گفتند پشت سر من بیایید و خط‌های تهدید و دشمنی این گونه شکسته شد وترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی  پیکار حق و باطل را وارد مرحله جدیدی کرد، پیکاری که در عصر ما به مبارزه محور مقاومت در مقابل جبهه ی استکبار عبری_عربی و آمریکایی موسوم شد.

این کارشناس سیاسی  یادآورشد:این مبارزه نه به منزله ی یک بازی سیاسی یا یک اختلاف مقطعی؛ بلکه به مثابه یک سنت الهی تغییر ناپذیری است که ریشه در تاریخ دارد، از بدر و احد و خیبر شروع شد، در عاشورا به اوج خویش رسید و به فتح خرمشهر و عملیات بدر و مرصاد پیوند خورد، ادامه ی این راه از طریق محور مقاومت در سوریه و لبنان و فلسطین پی گیری شد، و به فضل الهی حجت خدا تکمیل کننده ی آمال و آرزوهای همه ی مومنین خواهد بود ،از این رو خشم مومنانه ی امت نه یک احساس هیجانی و مقطعی، بلکه اندیشمندانه و برآمده از مکتب سیدالشهدا)ع ( است.

مرادی اظهارکرد:جراحت شهادت سلیمانی اگرچه التیام نمی گیرد؛ و با اقدام به موقع مردان دفاع و امنیت تحت فرمان زعیم امت اندکی دلها آرام می شود؛ اما این خشم مقدس باقی است و آرام واقعی را با استقرار حکومت صالحان زیر پرچم حضرت ولی عصر (ع)انتظار می‌کشد.

 

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی، عمق استراتژیک ما را تا مسکو و کنار دریای مدیترانه و تنگه باب‌المندب بردو نشان داد که مجال ما می‌تواند بر مبنای احترام متقابل و منافع مشترک کشور‌ها تا کدام دور دست‌ها گسترده شود و تحریم دشمن را تحقیر کند، تصریح کرد:حضور میلیونی مردم در تشیع پیکر پاک سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت جلوه خاصی از حمایت مردم از جبهه مقاومت را نشان داد و ترور ناجوان‌مردانه حاج قاسم نه تنها باعث ناراحتی و خشم ملت ایران شد، بلکه احساسات جهان اسلام را نیز نسبت به این اقدام تروریستی جریحه‌دار کرد

مردادی خاطرنشان کرد: در مراسم وداع با شهید حاج قاسم سلیمانی که از شهرهای کاظمین، کربلا و نجف شروع شد و پس از اهواز و مشهد در تهران و قم با عظمت خاصی ادامه یافت، همه مردم از انتقام سخت صحبت می‌کردند و صحبت از انتقام سخت موضوعی است که در چند روز گذشته به شدت آمریکایی‌ها را مشغول کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی واکنش‌های مردمی نشان می‌دهد شهادت حاج قاسم سبب تقویت اتحاد ملی در برابر آمریکا و توطئه‌های شیطان بزرگ شده و تداعی‌کننده شور و حال انقلابی مردم ایران در دهه ۶۰ و دوران دفاع مقدس است، افزود: بنابراین پاسخ به آمریکا با پشتوانه عظیم مردمی همراه است و این امر وحشت عظیمی را در دل تروریست‌های مستقر در کاخ سفید ایجاد کرده است و انتقام از آمریکا باید به نحوی انجام شود که موجب خروج همیشگی نیروها و ناوگان‌های آمریکایی از منطقه باشد و این تنها اتفاقی است که می‌تواند مرهمی بر دل‌های زخم‌خورده از اقدام تروریستی آمریکا باشد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد:  خوی وحشی‌گری آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که عدم انتقام سخت از آمریکا، باعث جسارت بیشتر آنها خواهد شد و البته اقدام به‌جا و به‌موقع هم می‌تواند آثار ماندگار و تمام‌کننده داشته باشد و به عبارتی اعتماد به آمریکا در برجام و ندادن پاسخ مناسب هنگام خروج این کشور از توافق هسته‌ای، باعث جسارت بیشتر آمریکا در موضوعات گوناگون از جمله ترور حاج قاسم شده است.

مرادی افزود: نکته بعدی این است که صهیونیست‌ها و اعضای افراطی دولت آمریکا سوء‌استفاده کرده‌اند و با ارائه اطلاعات غلط و بی‌اساس موجب تصمیم ترامپ برای ترور حاج قاسم شدند؛ اتفاقی که رؤسای قبلی آمریکا جسارت آن را نداشتند، پس تردید در انتقام سخت نه تنها هیچ‌گونه نفعی برای کشور ندارد، بلکه غرب را جسورتر از گذشته خواهد کرد.

وی در پایان گفت:امروز با اتکا به درون و توجه به داشته های خودمان  و ادامه راه شهید سردار سلیمانی می توانیم از مشکلات گذر کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو