زمان انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ -

فرماندار نور:

وظیفه ما در هر پست و مقامی حفظ و صیانت از دست آوردهای انقلاب اسلامی است

فرماندار نور گفت: وظیفه ما در هر پست و مقامی حفظ و صیانت از دست آوردهای انقلاب اسلامی است.

 

جلسه طرح ساماندهی دریا در فرمانداری شهرستان نور برگزار شد.

 

به گزارش سرای نور؛ هادی خنجری در جلسه طرح ساماندهی دریا اظهار کرد: هر چند کار در شهرستان‌های ساحلی مضاعف است، اما تمرکز در حوزه دریا با هدف حفظ جان مردم است، که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی گفت: امسال با افزایش ۱۲ درصدی مسافر، شاهد کاهش غریق در شهرستان نور بودیم.

 

 

 

 

 

DSC03103

 

 

فرماندار نور تأکید کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و اگر امروز از این بخش غافل شویم لطمه‌های جبران ناپذیری خواهیم خورد.

 

این مسئول تصریح کرد: برای این نظام و انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده شده است و خون‌های زیادی ریخته شده و وظیفه ما در هر پست و مقامی حفظ و صیانت از دست آوردهای انقلاب اسلامی است.

 

هادی خنجری خاطر نشان کرد: در مقابل هنجارشکنان و کسانی که با عدم رعایت مسائل فرهنگی، مذهبی و شرعی خون شهدا را زیر پا می‌گذارند نباید بی‌تفاوت بود، بلکه باید فرهنگ سازی کرد.

 

 

 

 

 

وی اظهار کرد: در مکان‌های تفریحی حضور خانواده‌های متدین باید پررنگ باشد و باید در اماکن تفریحی با استفاده از هنرمندان و گروههای فرهنگی و ورزشی، با رویکرد فرهنگی و مذهبی، بسترهای فرهنگی را آماده کنیم.

فرماندار نور با اشاره به برخی موارد در سواحل و اماکن تفریحی اظهار کرد: بی تفاوتی در مقابل این صحنه‌ها در نظام شهدا بسیار تأسف بار است.

 

 

 

 

این مسئول بیان کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، آماده سازی زمینه‌های فرهنگی مناسب و تأثیرگذار در جامعه است، که با ایجاد بستری مناسب برای تفریحات سالم و شاد در بین خانواده‌ها، سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

 

 

 

 

 

DSC03108

 

 

 

 

هادی خنجری از زحمات ناجیان غریق، اداره ورزش و جوانان، گردشگری، نیروی انتظامی، شهرداران شهر‌های ساحلی، بهداشت و درمان، صنعت و معدن و تجارت، محیط زیست، منابع طبیعی، هیئت نجات غریق شهرستان نور و … به ویژه هلال احمر و سپاه ناحیه نور در طرح ساماندهی دریا قدردانی کرد.

در این جلسه رئیس هلال احمر شهرستان نور با اشاره به ۳۰ کیلومتر ساحل در شهرستان اظهار کرد: تعداد نجات یافتگان از دریا ۸۹ نفر و جان‌باختگان ۳ نفر بوده است.

بابک خیابانی گفت: دکتر طالبیان ۴۱ ساله در ساعت ۲۴:۱۰ در شهرک خصوصی(کوی تمیشان)، سید مهدی حسینی ۳۵ ساله اهل کرمان در ساعت ۲۲:۳۰ خارج از طرح و مهدی ذبیح زاده ۲۳ ساله در ساعت    ۲۳:۰۰ در خارج از طرح، از غرق شدگان دریای نور هستند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور با قدردانی از همکاری شهرداری‌ها خواستار افزایش تابلوهای هشدار دهنده در سواحل شد و افزود: در جشنواره فرهنگی ساحل، مسابقات ورزشی از جمله کشتی لوچو، کاراته، ژیمناستیک و … در ساحل برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت با اشاره به ۳۲ مورد بازرسی و ۴ مورد تخلف در شهرستان نور تصریح کرد: پرونده متخلفین به تعزیرات ارسال شد.

علی شفیعی یاد آور شد: شصد مورد بازرسی از نانوایی ها با هفت مورد پرونده به ارزش ریالی ۳۹ میلیون و ۷۸۰ ریال داشتیم و یک گشت مشترک که نظارت ها همچنان ادامه دارد.

احمد توکلی در ادامه جلسه اظهار کرد:ستاد ساماندهی ساحل با ۱۱ پرسنل شهرداری رویان تشکیل شد که کار آن همکاری و هماهنگی لازم در ساماندهی دریا ی رویان است.

 

 

 

 

DSC03106

 

 

 

 

وی گفت: بر اساس تجارب سال های گذشته ، تبلیغات و فضا سازی به صورت ویژه انجام شد و کمبود سطل های زباله و نظارت ساحل نیز مرتفع شد .

شهردار شهر رویان از احداث و بهره برداری پارک ساحلی، پارکینگ ساحلی و پیاده روی منتهی به بلوار خبر داد و افزود: حضور نیروهای انتظامی در پلاژ رویان ضروری است.

 

در ادامه امام جمعه نور با قدردانی از کسانی که در طرح ساماندهی دریا همت می‌کنند خواستار نگاه ویژه همه دست اندر کاران به مسائل فرهنگی، دینی، مذهبی به ویژه امر به معروف شد.

سید صابر سجادی با اشاره به افزایش ۲ طرح در ساحل نور تصریح کرد: باید از پیمانکاران طرح‌ها حمایت شود.

وی گفت: ۲ مرحله بازدید میدانی، با یک تیم سرمایه گذار در ساحل نور انجام شد.

 

شهردار نور خاطرنشان کرد: با جذب و حمایت سرمایه گذار در ساحل و با کمک مسئولان شهرستانی و استانی می‌توانیم یک مجموعه تفریحی و گردشگری را داشته باشیم که با اجرای طرح ساحل سالم فضای خدمات عمومی را نیز ایجاد کنیم.

 

شهردار ایزدشهر نیز با پیشنهاد ایجاد مکانی کنار ساحل، برای تفریح کودکان، به نام حوضچه آرامش تأکید کرد و افزود: سال آینده درگلسار ۱۵ در ایزدشهر، ۲ هکتار زمین برای پارک ساحلی و شهربازی احداث خواهد شد.

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج نور در این جلسه یاد آور شد : وظیفه محوری سپاه حفظ  ارزش‌ها و دست آوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است و از کسانی که در جشنواره تابستانه ساحل سالم و پارک پاک و ایجاد زیر ساخت‌ها با سپاه ناحیه نور همکاری داشتند، قدر دانی کرد .

مجید قلی پور هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی را حضور گردشگران و مسافران نام برد و افزود: با توجه به حضور مسافران فراوان با فرهنگ‌های متفاوت در سطح شهرستان اجرای طرح و برنامه‌های فرهنگی علاوه بر جلوگیری از تأثیر گذاری فرهنگ‌های نامناسب در شهرستان، سبب ارائه و معرفی فرهنگ غنی و بومی شهرستان به مسافران و گردشگران می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور نیز با اشاره به رها کردن فاضلاب در رودخانه ها تأکید کرد: با تمام مجتمع‌های تفریحی کنار ساحل شهرستان مکاتبه داشتیم و خواستار ارائه مشخصات سیستم‌های تصفیه فاضلاب شدیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو