زمان انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۹ -

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای جاده‌ کوهستانی بلده/مشکلات ساخت‌وسازهای افراد بومی رفع شود

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیر ایمن بودن جاده‌های کوهستانی بلده گفت: این جاده غیراستاندارد و سیل‌گیر است که با مکاتباتی که انجام شد ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع نواقص نقاط حادثه‌خیز جاده گرفته شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،ولی‌الله فرزانه در جلسه هم‌اندیشی اعضای مجمع بسیج شهرستان نور در خصوص  مشکلات شهرستان که با حضور اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور،هیئت رئیسه سپاه در محل سپاه شهرستان نور برگزار شد با تبریک به مناسبت ماه رجب و قدردانی از تشکیل جلسه رسیدگی به مشکلات شهرستان نور اظهار کرد: ملاقات‌های عمومی با مردم سبب نزدیکی و آشنایی با نیازهای جامعه است و تلاش می‌‌کنم در کنار مردم از حس مردمی بهره ببرم.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به نظام اداری که از دوران شاهنشاهی به ما به ارث رسیده و تأکید دشمن بر موضوع ناکارآمدی نظام و فساد سیستماتیک در کشور، خاطرنشان کرد: ضعف ما این است که نتوانستیم یک گروه خردورز تشکیل دهیم تا فارغ از جنگ، فشارهای خارجی، تحریم و… نظام اداری را به نفع مردم و انقلاب اسلامی  تغییر بدهد.

این مسئول گفت: نظام اداری از مشکلات اساسی است که با توجه به در نظر گرفتن سوابق افراد، نظارت مراجع چهارگانه باید مسئله را ریشه‌ای حل کنیم و امیدواریم نخبگان بسیجی به عنوان یک هسته آن را گسترش دهند.

فرزانه با اشاره به مشکلات شهرستان نور اظهارکرد: با توجه به تحریم کشور و بیماری کرونا وضعیت معیشتی مردم با مشکلات زیادی روبرو است و تدبیر مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه بسیار اثربخش بود که اگر با کمک بسیج و سپاه تداوم داشته باشد یکی از راه‌های کمک به معیشت مردم است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در خصوص دسترسی به طرح آمایش سرزمین مازندران تأکید کرد: این طرح در خصوص آینده مازندران و برنامه‌های راهبردی همه شهرستان‌ و پروژه‌های آن تعریف شده است که فعالیت‌‌های اقتصادی در مازندران چند وجهی است و شامل کشاورزی، گردشگری، صنعتی، دانش بنیان است و در این طرح وضع موجود دیده و برای آینده برنامه‌ریزی شد.

 

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکل وقفی بودن شهرک صنعتی چمستان تصریح کرد: این معضل سال‌هاست که ادامه دارد و باید رفع شود و وقف بسیاری از روستاها از موانع تولید در شهرستان است.

این مسئول با اشاره به غیر ایمن بودن جاده‌های کوهستانی بلده تصریح کرد:  این جاده غیراستاندارد و سیل‌گیر است که با مکاتباتی که انجام شد۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای رفع نواقص نقاط حادثه‌خیز جاده گرفته شد.

 

فرزانه گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از بنیاد مسکن برای روستاهایی که در شهرستان‌های‌ نور و محمودآباد دارای طرح هادی هستند، دریافت شد.

وی بیان کرد: مجلس قبل آسفالت رایگان به روستاها را از بودجه کشور حذف کرد و با پیگیری‌های مجلس یازدهم به جای آسفالت، قیر جایگزین شد تا روستاهایی که زیرسازی آن انجام شد برای آسفالت روستا قیر در اختیارشان قراربگیرد.

این مسئول تأکید کرد: مشکلاتی که در ساخت و سازهای افراد بومی وجود دارد باید پیگیری و رفع شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به قرارگاه خاتم که طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی در کشور و حوزه‌های مختلف اجرا کردند، افزود: پیشنهاد قرار گاه خاتم برای دریافت نفت به جای پول در انجام طرح‌هاو پروژه‌ها در کمیسیون تلفیق مصوب شد.

این مسئول گفت: ساختمان دیالیز با کمک خیر افتتاح و به بهره برداری رسید که  با توجه به نیاز دستگاه اکسیژن ساز با توجه به مکاتباتی که صورت پذیرفت یک دستگاه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال برای بیمارستان امام خمینی (ره ) نور تهیه شده است

 


فرزانه با اشاره به پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور اظهارکرد: با رایزنی و حضور علیزاده معاون وزیر راه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه دریافت کردیم.

اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور نیز در این جلسه با تأکید بر استفاده از ظرفیت کارگروه نخبگان بسیج در شهرستان تأکید کرد و افزود: امیدواریم در جلسات بعدی رویکردهای بسیار مثبتی برای شهرستان در مباحث اجرایی داشته باشیم و قدم‌های شایسته‌‌ای برای انقلاب اسلامی برداریم.

در این جلسه اعضای کارگروه نخبگان بسیج به مشکلات شهرستان نور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، قوانین انتخابات شوراها و… پرداختند.

گفتنی است در این جلسه نشست فصلی مجمع بسیج شهرستان با نماینده مجلس به صورت فصلی مصوب شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ اسفند, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو