زمان انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ -

شهردار نور:

المان حاشیه‌ساز میدان شهر نور فروخته می‌شود/افتتاح پارک مشاهیر در هفته آینده

شهردار نور درباره المان میدان شهر نور گفت: روال اداری در شهرستان طی شد اما با مخالفت‌هایی مواجه شد و قرار است این المان فروخته شود.

فرامرز چمن آرا  در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان نور، اظهار کرد: شهرداری نور ۶۶ سال قدمت دارد و در این مدت شهرداران مختلفی تلاش های زیادی کردند که قابل تقدیر است اما در ۲۰ ماهه گذشته یعنی از مرداد۹۸ که تصدی شهرداری به من سپرده شد  ۳۰ میلیارد تومان بدهی داشت و بودجه آن سال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده بود.

وی افزود: شرایط مالی سختی داشتیم به طوریکه به دلیل بدهی به تامین اجتماعی، دفترچه‌های درمانی پرسنل فاقد اعتبار بود، در پرداخت حقوق دچار مشکل بودیم و ماشین آلات حتی قدرت خرید سوخت را نداشتند، کشتارگاه و برخی پروژه‌ها تعطیل شده بود.

شهردار نور با بیان اینکه در این شرایط بودجه سال ۹۹  شهرداری ۴۵ میلیارد تومان مصوب شد، خاطر نشان کرد: با تلاش هایی که صورت گرفت توانستیم  بیش از ۴۵۹ میلیارد تومان درآمد کسب کنیم که از این مبلغ  ۶۱ میلیارد و چهارصد و چهل و دو میلیون و ۴۴۴ هزار و ۸۷۴ تومان به عنوان درآمدهای عمومی به حساب شهرداری واریز شد.

این مسئول تصریح کرد: سایر درآمدها در یک سال گذشته علاوه بر استفاده ۱۰ میلیارد تومانی منابع دولتی، آزادسازی یکهزار متر زمین در منطقه رستمرود، ۱۲ هزار متر زمین در منطقه گنج یاب به استناد دستور قضایی به اموال شهرداری اضافه شد، سه قطعه زمین دیگر هم که سالیان زیاد در اختیار دستگاه اجرایی بود به نام شهرداری سند گرفتیم، نخستین پروانه بالای ۷۴ هزار متر مربعی صادر کردیم و … که مجموع آن سبب رقم  این درآمد شد.

چمن آرا افزود: سیمای شهر با  تعویض تیرهای روشنایی معابر به طول ۱۷ و نیم کیلومتر تغییر کرد، و در این مدت کارهای عمرانی از جمله اجرای ۳۵ کیلومتر کانیو، رفیوژ وسط و جدول، ده هزار متر مربع پیاده رو سازی، آسفالت ۴۰ هزار متر مربع از معابر و کوچه های سطح شهر،  ایجاد اتوماسیون اداری قوی و اسکن پرونده ها با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان، ۴۵ کیلومتر لایروبی در پارک جنگلی انجام شد.

 


وی طراحی و ساماندهی میدان سایپا، رفع مشکل ۱۳ ساله آبگرفتی مجتمع گل در مرکز شهر با احداث کانال ، حل مشکلات مجتمع نگین پس از ۱۵ سال با کمک مسئولان که در استانه افتتاح قرار گرفت، ساماندهی و راه اندازی تصفیه خانه کشتارگاه نور با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارهزینه شده، دیواره سازی لاویج رود، تیمشان رود و بازسازی نمای شهرداری نور را از دیگر اقدامات عمرانی در این مدت نام برد.

شهردار نور از احداث ۱۴ باب مغازه در انتهای بازار روز برای رسیدن به درآمد پایدار خبر داد و گفت: پروژه ۴۰ میلیاردی پسماند که منجر به حذف شیرابه و رفع مشکل پسماند شهرستان می شود با کمک بخش خصوصی کلنگ زنی شد و  ۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی هم گرفت.
این مسئول با اشاره به اینکه پارک مشاهیر نور با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار  در هفته آتی افتتاح می‌شود، از نصب دستگاه شتاب نگار در شهرداری خبرداد و اضافه کرد: ۳۵ کیلومتر کانال کشی در سطح شهر، احداث سازه های تبلیغاتی و درآمد سالانه ۲ میلیاردی  پایدار و ثابت از این سازه ها، رنگ آمیزی جداول سطح شهر، اضافه کردن ۲۰۰ دستگاه سطل زباله مکانیزه از دیگر خدمات در ۲۰ ماه گذشته بود.

چمن آرا در ادامه و درپاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با پردیس سینمایی، اظهار کرد: برای احداث این پردیس فراخوان و آگهی داده شد اما وزارت ارشاد تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار می دهد در حالی‌که فضای در نظر گرفته شده و هزینه ساخت این پردیس یکصد میلیارد تومان برآورد شده است و قرار است ۷۰۰ متر بنا احداث شود، برای ساخت این مساحت بنا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بودجه سال جاری شهرداری نور ۵۵ میلیارد تومان بسته شد که ۴۰ درصد آن  یعنی حدود ۲۳ میلیارد تومان عمرانی است و این درحالی است که ۶۰ درصد از کوچه‌های شهر خاکی است و آسفالت خیابان‌های سطح شهر  دچار مشکل است که باید رفع شود  ودر اولویت قرار دارد.


وی در رابطه با المان میدان شهر نور، نیز گفت: روال اداری در شهرستان طی شد و پس از مجوز شورا، فراخوان داده شد ، از دانشگاه و نظام مهندسی کمک گرفتیم و در نهایت توسط مجسمه‌ساز برجسته این المان ساخته شد اما با مخالفت‌هایی مواجه شد که قرار شد این المان فروخته شود.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ فروردین, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو