زمان انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ -

اجرای طرح هر نوری یک کتاب در شهرستان نور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی شهرستان نور گفت: امسال طرح‌های (هرنوری یه کتاب) و (پارسی را پاس بداریم، غلط ننویسیم) در شهرستان نور توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور،داوود فلاح در جمع خبرنگاران شهرستان نور با تبریک ماه مبارک رمضان اظهارکرد: ماه رمضان ماه خودسازی و انس بیشتر با قران است که انسان به فطرت پاک نزدیکتر میشود.

وی با اشاره به برنامه های شاخص ماه مبارک رمضان وی تصریح کرد: امسال در فضای مجازی هر چند شب حافظان و قاریان قرآن شهرستان نور معرفی می شوند وهمچنین در این ماه مبارک دانش آموزان و نوجوانان می توانند با مراجعه به قرآن داستان‌های قرآنی را برداشت و برای اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان به ۳۰ شب،۳۰حدیث, دیدار و تجلیل از حافظان قرآن نام برد و افزود: مردم شهرستان نور می‌توانند با ارسال عکس های خود از سفره‌های افطار و سحر در جشنواره عکس شرکت کنند.

این مسئول گفت: قاریان قرآن در سنین بین ۸ تا ۱۳ سال برای شرکت در مسابقات صوتی قرآن می‌توانند فیلم موبایلی و قرائت قرآن خود را با زمان حداکثر دو دقیقه برای این اداره ارسال کنند.

فلاح با اشاره به دو طرح فرهنگی برجسته در شهرستان نور تاکید کرد: طرح (پارسی را پاس بداریم, غلط ننویسیم) و طرح (هر نوری یک کتاب) توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: (فارسی را پاس بداریم، غلط ننویسیم) برای نخستین بار در استان مازندران با مرکزیت شهرستان نور اجرایی می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور  با اشاره به اینکه هدف از این طرح آموزش درست نوشتن و جایگاه درست کلمات است، یادآورشد: با موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ،شهرستان نور به عنوان پایلوت این طرح قرارگرفته است.

این مسئول با اشاره به تشویق و مشارکت و تعامل بیشتر افراد در این طرح اظهارکرد: در این راستا به کسانی که در این طرح ما را یاری کنند هر ماه به قید قرعه هدایای نقدی اهدا می شود.

فلاح با اشاره به سرانه پایین کتابخوانی در کشور خاطرنشان کرد: طرح (هر نوری یک کتاب)با هدف افزایش سرانه خواندن کتاب است که با راست آزمایی و پاسخ درست به سوالات آن کتاب به هر نفر یک میلیون تومان کارت هدیه به قید قرعه تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دوری از کتاب پایه‌های فرهنگی یک قوم و کشور را سست می‌کند، افزود: کتابخوانی را از کودکی باید در فرزندانمان نهادینه کنیم و خواندن کتاب اصالت فرهنگی فرد را به اوج می رساند و انسان را با دنیای پر تلاطم دانش‌ها و دانستنی‌ها همراه می سازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور تاکیدکرد: بخش خصوصی باید در کنار فرهنگ و هنر قرار بگیرد تا با حمایت‌های مالی بتوان کارهای فرهنگی شاخص و تاثیرگذار در شهرستان را به ثمر رساند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ فروردین, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو