زمان انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ -

فرمانده سپاه کربلا تاکید کرد

لزوم حساسیت لازم برای تأیید افراد در شوراهای شهر و روستا/حضور حداکثری در انتخابات با انتخاب فرد اصلح

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: ضروری است حساسیت لازم بر تأیید افراد در شوراها وجود داشته باشد تا افراد اصلح تأیید شوند و مردم نیز افراد شایسته را انتخاب کنند.

گزارش خبرنگار سرای نور،سردار سیاوش مسلمی در حاشیه سفر به شهرستان نور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص کمک مومنانه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهارکرد: هدف از کمک مومنانه توجه به نیازمندان واقعی در جامعه به ویژه قشر آسیب پذیر از ویروس کرونا است.

 

وی گفت: طرح کمک مومنانه از ماه رمضان سال گذشته توسط سپاه آغاز و در حال حاضر ادامه دارد که در سال جدید به واسطه حضور خیرین و نهادهای حمایتی در استان اقدامات خوبی در حوزه توزیع در سطح استان انجام شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به عید سعید فطر تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی با کمک خیرین و نهادهای حمایتی تهیه و بین شهرستان‌های استان توزیع شد.

این مسئول افزود: شهرستان‌ها نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پایگاه‌های مساجد، حوزه‌های مقاومت بسیج، شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلفی که در تعامل بودن با تشکیل قرارگاه‌های محله توانستند بسته‌های معیشتی مناسبی را تهیه و بین اقشار آسیب پذیر توزیع کنند.

مسلمی با اشاره به تهیه‌ ۲۵۰۰بسته‌معیشتی در ماه مبارک رمضان در شهرستان نور اظهارکرد: این بسته ها با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان با کمک خیرین جمع‌آوری و به نیازمندان اهدا شد‌.

وی در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: یکی از الزامات ما به عنوان بخشی از نیروهای انقلابی در جامعه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب حضور حداکثری و انتخاب افراد اصلح به عنوان دو مولفه اصلی در بحث انتخابات است،تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه در بحث انتخابات بر این دو موضوع تأکید دارند.

این مسئول با اشاره به نخستین سخنرانی رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۰ یادآورشد: اگر در انتخابات حضور حداکثری شکل بگیرد قطعاً باعث اقتدار و عزت ایران است و دشمن با تمام توان به دنبال جلوگیری از حضور حداکثری مردم است.

مسلمی گفت: جریان ضد انقلاب به دنبال این است که حضور حداقلی در انتخابات و حاکمیت حداقلی بر حداکثری جامعه ایران اسلامی را مطرح کند و ایران را به چالش‌های سیاسی بکشاند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهارکرد: با تمام توان از همه ظرفیت‌های جامعه هدف و بسیج همیشه در صحنه، حضور حداکثری مومنین را شکل می‌دهیم و اعتقاد ما بر این است که با حضور حداکثری مومنین در انتخابات، فرد اصلح انتخاب می شود.

این مسئول تأکید کرد: ما در حوزه انتخاب اصلح با تبیین گفتمان امام خمینی رضوان الله و رهبر معظم انقلاب بدون ورود به مصادیق تلاش می‌کنیم شاخص‌ها واقعیت‌ها و ویژگی‌های افراد اصلح را به گوش مردم برسانیم تا مردم بتوانند با این تبیین به درستی و شایستگی، فرد مطمئن با ویژگیهای اصلح را انتخاب و شاهد شکل‌گیری دولت مومن،جوان وانقلابی در آینده باشیم.

مسلمی با اشاره به تایید صلاحیت در حوزه‌های مختلف افزود: برای تأیید صلاحیت در حوزه‌های مختلف کمک می‌کنیم و با نهادهای نظارتی بر حسب وظیفه‌ای که ابلاغ شده همکاری می‌کنیم.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی و ابلاغی که نهادهای قانونی ابلاغ می‌کنند خاطرنشان کرد: آنچه قانون برای ما مشخص کرده و مراجع نظارتی در آن لحاظ کردن قطعاً ورود پیدا می‌کنیم و کارمان را با ظرافت و حساسیت زیادی پیگیری خواهیم کرد تا انقلاب به دست نااهلان نیفتد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اظهارکرد: به وظیفه خود در خصوص رسالتی که هیئت نظارتی استان در شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده ما گذاشته عمل می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی روستا وظیفه خدمتگزاری در این عرصه را برعهده دارند، اضافه کرد: ضروری ست حساسیت لازم بر تأیید افراد در شوراها وجود داشته باشد تا افراد اصلح تأیید شوند و مردم نیز افراد شایسته را انتخاب کنند.

مسلمی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شایسته قطعاً دهیار مطلوب انقلاب و مردم را انتخاب می‌کنند، تأکید کرد: روشنگری ما در انتخابات سبب می شود تا زمین خواری، فساد و رانت در روستاها شکل نگیرد و حقیقت این است که بخش زیادی از مشکلات در زمین‌خواری به علت نبود نظارت است.

وی با بیان اینکه نبود نظارت در دستگاه‌های اداری و سیستم‌های اجرایی سبب گسترش فساد شده است خاطرنشان کرد: با تشکیل دولت انقلابی، نهادهای نظارتی به درستی و شایستگی به وظیفه قانونی خود عمل می کنند تا شاهد گسترش فساد در مجموعه ادارات، نهادها و شوراهای اسلامی نباشیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزایش بیکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی مهاجرت از روستا به شهر و… را از مشکلات روستاییان نام برد و یادآورشد: یک مسئله اساسی که باید به آن توجه شود تهدید خودکفایی کشور در حوزه محصولات مختلف است.

این مسئول بیان کرد: با توجه به خودکفایی گندم در سال‌های گذشته در حال حاضر محتاج واردات گندم و سویا هستیم و ضروری است به این موضوع توجه ویژه شود.

مسلمی افزود: توجه ویژه به مسائل رانت‌ها، زمین خواری‌ها و تغییر الگو در زیست و بوم استان مازندران در حوزه‌های روستایی قطعاً سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و حاشیه نشینی می‌شود و آنچه ضروری است ایجاد خودکفایی در حوزه برخی محصولات است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو