زمان انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ -

انتخابات مسابقه برای خدمت است نه قدرت/شور و شعور انتخاباتی زمینه‌ساز خلق حماسه‌ای به یادماندنی

با توجه به شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، ترویج قانون‌مداری در کنار شور و شعور انتخاباتی زمینه‌ساز خلق حماسه‌ای به یادماندنی از 28 خرداد می‌سازد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،خلق صحنه‌های به یاد ماندنی توسط مردم در دوره‌های مختلف این انقلاب اتفاق افتاده و در ۲۴ خرداد نیز مردم با خلق حماسه سیاسی، به حق و تکلیف خود عمل می‌کنند و با حضور گسترده خود در انتخابات دشمنان را مایوس خواهند کرد.

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور در سال جدید  با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، حق شناس مسئول بسیج رسانه استان،امام جمعه نور و ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور، فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان نور،رؤسای ادارات، نهادهای نظامی، انتظامی وامنیتی شهرستان و اصحاب رسانه در شهرستان نور برگزار شد.

 

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به فصول ۱۵ گانه فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی کشور در حوزه‌های مختلف اظهارکرد: گام اول«گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی» با محوریت برنامه‌های ترویج فرهنگ کار در کشور و افزایش محصول کالای ایرانی و بهبود کیفیت و… که در شورای فرهنگ عمومی استان مازندران بحث و تصمیمات خوبی بین دستگاه‌ها در سطح استان گرفته شد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه در شهرستان با اختیارات رئیس شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: تعیین افراد حقیقی در کنار افراد این شورا و توجه ویژه به مسائل در کارگروه‌ها می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات تاثیرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تأکید کرد: باید به میان مردم برویم و با استفاده از ابزار هنر و رسانه که امروز از کارآمدترین ابزارها است بتوانیم تعامل خوبی با مردم برقرار کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران خاطرنشان کرد: امروز شاید در سطح جامعه مسائلی در خصوص حجاب  و غیره اتفاق بیافتد که زیبنده نظام جمهوری اسلامی و استان ولایت‌مدار مازندران نباشد که با استفاده از ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی که نسل جوان می‌پسندند و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری می‌توان در فضای مجازی به این مسائل پرداخت.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان کارگروه تولید محتوا با رویکرد تولیدات تأثیرگذار و مناسب و بازنشر گسترده شکل گرفته است، افزود: باید با ایجاد زیرساخت مناسب تولید محتوای خوبی داشته باشیم  و زمانی این تولیدات تاثیر گذار است که بازنشر گسترده داشته باشد.

زارع گفت: کارگروه تخصصی «سرمایه های اجتماعی» با برنامه‌های مشارکت اجتماعی، روحیه نظم و انضباط و…، کارگروه «فرهنگ و اخلاق عمومی» ترویج فعالیت‌های اخلاقی در جامعه، تجلیل از پیشکسوتان، و … که در برنامه مدون تمام فعالیت‌ها و دغدغه‌های جامعه به طور کامل دیده شده است.

وی بیان کرد: کارگروه« زنان و خانواده» با ترویج صله رحم و ارتباط خویشاوندی و توجه به بنیان خانواده و کارگروه «بهداشت سلامت و نشاط اجتماعی» با  افزایش نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ تغذیه سالم، پیشگیری و درمان،ترویج گردشگری سالم و غیره از دیگر فصل‌های پانزده گانه شورای فرهنگ عمومی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به کارگروه «آسیب‌های اجتماعی» پیشگیری از طلاق، کاهش خشونت و افزایش مدارای اجتماعی و غیره افزود: از دیگر کارگروه‌ها می‌توان کارگروه «دینی و فرهنگی» با فرهنگ دینداری در جامعه کارکردهای نهادهای دینی و… ، کارگروه «پاسداشت و ترویج زبان و ادبیات فارسی» که اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور در خصوص زبان فارسی کار بسیار خوبی را رقم زدند و کارگروه تخصصی «خردورزی و استدلال گرایی» با ترویج گروه فرهنگ و پژوهش و غیره می‌توان نام برد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با اشاره به سرفصل «ایثار و شهادت» تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رشادت‌های رزمندگان و خانواده معظم شهدا‌ و… تصریح کرد: کارگروه «جوانان و ظرفیت استعدادیابی» با مهارت‌های اجتماعی جوانان و غیره و کارگروه «معماری و شهرسازی»، «فضای مجازی»، مصرف کالاهای فرهنگی که ذائقه مردم در استانهای مختلف در موسیقی، سینما، رسانه و غیره که جای تأمل دارد، نیز از این سرفصل‌‌هاست.

این مسئول گفت: امیدواریم ۱۵ محور شورای فرهنگ عمومی که در نظر گرفته شده با همراهی و هم افزایی مسئولان و دستگاه فرهنگی که در شهرستان نور وجود دارد، به خوبی ارائه و اجرایی شود.

زارع با اشاره به فعالیت‌ها برای نسل جوان و نوجوان که مخاطبین اصلی هستند، اظهارکرد: باید در این فعالیت‌ها از ظرفیت جوانان استفاده شود و با اجرای برنامه‌های جذاب جوانان به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.

وی با قدردانی از شورای فرهنگ عموی شهرستان و برنامه‌های منظم و پیگیری موضوعات مهم در شهرستان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی بالاترین مقام سیاست‌گذاری و مطالبه‌گری فعالیت‌های فرهنگی است که در استان ریاست آن با نماینده معظم ولی فقیه و نائب رئیسی استاندار و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان با اشاره به مسئله احداث سینما در شهرستان نور تأکید کرد: ۱۸ ماه قبل ۱۹ سهمیه سینما در کشور به استان‌های مختلف و یک سهمیه به استان مازندران تعلق گرفت که برای شهرستان نور در نظر گرفته شد.

این مسئول با اشاره به پیگیری‌های فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و شهرداری نور تأکید کرد: شهرستان نور با همه ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارد اما فاقد سینما است که این سینما سه سالن مجزا دارد که فیلم‌هایی در حوزه کودک و نوجوان، آسیب‌های اجتماعی و دفاع مقدس می‌تواند ارائه دهد.

زارع خاطرنشان کرد: اکران فیلم‌های مختلف سه سالن در پردیس سینمای امید شهر نور می‌تواند به فعالیت‌های فرهنگی شهرستان کمک کند.

وی گفت: زمین شهرداری برای سینما متعلق به شهرداری نور است و سازمان همیاری و اداره کل ارشاد با مشارکت مالی، صدورمجوز و نقشه می‌تواند در این زمینه کمک‌کار شهرداری نور باشد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تأکید کرد: امیدواریم با درایت ائمه جمعه، فرماندار، شهردارنور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و بازنگری این مسئله، تا پایان خرداد مشکلات احداث سینما در شهرستان رفع شود تا سهمیه شهرستان به شهرستان دیگری تعلق نگیرد.

 

 

انتخابات مسابقه برای خدمت است نه برای قدرت

حجت الاسلام احمدی امام جمعه نور نیز در این جلسه اظهارکرد: در آستانه این عید بزرگ حضور همه جانبه و آگاهانه ملت قهرمان و شریف ایران پای صندوق‌های رأی هستیم.

وی با اشاره به آیات سوره یاسین تصریح کرد: این آیات تذکرات زیبایی به ویژه در خصوص کسانی که الگوی خدمت رسانی مردم با لباس مسئول در نظام مقدس اسلامی هستند.

امام جمعه نورخاطرنشان کرد: مجرمین نه تنها در قیامت بلکه در دنیا نیز مجازات می‌شود اما مومنین در سایه و صمیمیت نامه اعمالشان به دست راه می رسد پس مراقب باشیم فرصت‌ها را از دست ندهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اخلاق و معنویت تاکیدکرد: اخلاق به معنای رعایت فضیلت‌ها مانند گذشت، خیرخواهی، کمک به نیازمندان، شجاعت و تواضع اعتماد به ‌نفس و… است که بخشی از سخنان مکتوب رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم است.

این مسئول گفت: اخلاق و معنویت جهت دهنده همه حرکات و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است، اخلاق انسان را رشد و فکر و اندیشه انسان را شکوفا می‌کند و آن را در مسیر خدمت‌رسانی قرار می‌دهد.

احمدی اظهارکرد: اخلاق درست محیط زندگی را حتی با کمبودهای مادی بهشت می‌سازد و جامعه‌ای که سرشار از اخلاق باشد کمبودهای مادی را جبران و زندگی بدون اخلاق درست، حتی با برخورداری مادی جهنم است.

وی گفت: الگوی مردم رفتار مسئولان است و توجه به اخلاق و معنویت مسئولان می تواند الگوی خوبی برای جامعه و مردم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به انتخابات تأکید کرد: انتخابات مظهر حضور مردم و توانایی اقتدار ملی، حماسه سازی و نشان دهنده حیات یک ملت است.

این مسئول افزود: انتخابات نمایشگاه پایبندی ملت به نظام مردم سالاری دینی و سیلی به دشمنان است و توطئه آنها را خنثی می‌کند و این نکات ارزشمند انتخابات از نظرات رهبر معظم انقلاب است.

احمدی بیان کرد: انتخابات مطلوب، سالم، آسان و پرشور رقابتی بدون تهمت‌زنی و تخریب است که باید این بستر را مهیا کنیم و بهترین راه، برنامه محوری است تا برنامه‌های خدمت‌رسانی به مردم ارائه دهند.

وی گفت: انتخابات مسابقه برای خدمت است نه برای قدرت و شورای نگهبان مسئولیت و رسالتش از لحاظ قانونی احراز صلاحیت است که تا به این جا انجام شد.

امام جمعه نور یادآورشد: شورای نگهبان مانع این است که نظام اسلامی از حفظ دین اسلام و قانون اساسی منحرف شود و باید قدرت، اقتدار و تکریم شورای نگهبان حفظ شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاطرنشان کرد: با نگاه صد درصدی به قانون و عمل به ضابطه به وظیفه خود عمل کنید و از هیچ گونه تخلف درانتخابات چشم‌پوشی نکنید همانطور که در انتخابات مجلس شاهد بهترین انتخابات بودیم.

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ با  گزینش افراد پاکدست به عنوان ناظر و مسئول بدون گرایش جناحی و جریانی شاهد انتخابات سالم باشیم.

احمدی با اشاره به سخنان رهبری اظهارکرد: حضور حداکثری از انتخابات اصلح مهمتر است و مشارکت عمومی جمهوریت نظام را رقم می‌زند و مردم‌سالاری دینی را به نمایش می‌گذارد.

وی گفت: مشارکت حداکثری نشان دهنده همبستگی ملی و وحدت همه جانبه ملت ایران و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است و عدم مشارکت افزایش فقر و فشار مضاعف در مسیر انحراف را رقم می زند.

امام جمعه نورتأکید کرد: تبلیغات محیطی هم در بحث انتخابات صورت بگیرد تا در فضای مجازی و حقیقی با حضور حداکثری مردم در کشور بتوانیم شاهد انتخابات پرشور در کشور، استان و شهرستان باشیم.

*مردم در نظام اسلامی مدیر و مسئول اسلامی را با رفتارش می‌شناسند

علی شادمان فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به بحث معنویت و اخلاق اظهارکرد: زمانی که ولی فقیه و رهبری جامعه جهت‌گیری را مشخص می‌کند یعنی شأن حاکمیتی و حکومتی است که در درجه اول مسئولان مخاطب قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز از منویات مقام معظم رهبری بهره‌مند می‌شون، افزود: ما مسئولان  و مدیران باید خودمان را با نظرات و فرمایشات رهبری تطبیق دهیم و کلیه رفتارها و جهت گیری‌ها و حرکات یک مدیر باید در رفتار فردی در حوزه کاری و ارتباط با عموم بررسی و تمرین شود تا بتوانیم در یک نظام اداری و اعتقادی جهت گیری درست داشته باشیم.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به رفتارهای عمومی مسئولان با مردم تصریح کرد: مردم در نظام اسلامی مدیر و مسئول اسلامی را با رفتارش می‌شناسند.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نورگفت: یک مدیر اسلامی و لایق برای بقا و هدف خود هر وسیله را توجیه نمی‌بیند و برای حفظ جایگاهش دروغ نمی‌گوید.

شادمان با اشاره به اینکه میزان کار ما فرمایش رهبری است خاطرنشان کرد: شهید مطهری می فرماید وجدان عمومی معمولاً درست می‌گوید و ببیند افکار عمومی جمع چه قضاوتی می‌کند.

وی گفت: پردیس سینما در استان مازندران یک سهمیه برای داشت باید در سال گذشته در نور افتتاح می‌شد که امیدواریم به نتیجه برسیم.

فرماندار نور در خصوص انتخابات در شهرستان با اشاره به انتخابات مجلس تأکید کرد: هدف اصلی صیانت از آرای مردم است و آرای مردم حق الناس است که در این راستا کمترین سستی اتفاق نخواهد افتاد.

شادمان در پایان افزود: مردم  فهیم و ولایتمدار  شهرستان نور با حضور پرشور خود انتخابات خوبی را رقم می‌زنند.

با توجه به شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، ترویج قانون‌مداری در کنار شور و شعور انتخاباتی زمینه‌ساز خلق حماسه‌ای به یادماندنی از ۲۸ خرداد می‌سازد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ خرداد, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو