زمان انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ -

در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان شد؛

رقابت سالم در انتخابات با رویکرد اخلاق‌مداری

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نور گفت: مردم به کسانی رای بدهند که بتوانند اوضاع نابسامان را ساماندهی کنند، با عوامل فساد و اختلاس مبارزه و جوانان تحصیلکرده و انقلابی را به کار گیرند و با استفاده از توانمندی‌های داخلی با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی، خالصانه خدمتگزار مردم باشند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،نشست اعضای ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان با طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در مصلی الغدیر شهرستان نور برگزارشد.

 

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در این نشست با تبریک دهه کرامت اظهارکرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید رهبری باید تبدیل به احیای امر به معروف و نهی از منکر شود .

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) تصریح کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید دین شناس باشد، آموزه‌های دینی را بشناسد و مطالعات دینی  و حرام و حلال خدا به ویژه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را بداند.
امام جمعه نور در ادامه افزود: در این امر افراد باید از حیله‌های نفسانی دور باشند و اگر حرفی می‌زند یا گامی برمی دارند برای اصلاح جامعه و رضای خدا،  خیرخواهی مردم  و با انگیزه‌ غیرت دینی باشد.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نور از صفات مهم برای این افراد در روایت را مهربانی و دوستی با مردم نام برد و یادآور شد: در این کار باید گفتار نیکو باشد و با مخاطب شناسی با افراد برخورد کرد.

این مسئول با بیان اینکه امام حسین (ع) در این روایات افراد را به صبوری در مقابل عکس العمل‌های تند مخاطبان توصیه کرد، افزود: در امر به معروف و نهی از منکر تعصب‌های قومی و قبیله‌ای دخالت داده نشود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به حساسیت منطقه و مسافرپذیری به ویژه در مناطق ساحلی و جنگلی اظهارکرد: فضای این منطقه مسئولیت برانگیز است که باید با حفظ فضایل خودمان از غیرت دینی، حجاب، عفاف، عفت، پاکدامنی و دین مردم صیانت کنیم که این مسئولیت زمان و وقت بیشتری را در این راه می‌طلبد.

وی با اشاره به  کاندیدای در حال رقابت و طرفداران شورای اسلامی شهر روستا در انتخابات تأکید کرد: رقابت در انتخابات باید سالم باشد، بداخلاقی و درگیری ایجاد نشود و در هر شرایط اخلاق انتخاباتی رعایت شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نور در این نشست با ضرورت تشویق مردم برای حضور حداکثری در انتخابات تأکید کرد: حضور در انتخابات را در اولویت‌های کارهای خود قرار دهید و شاخصه‌های افراد اصلح را به مردم معرفی کنید تا مردم به کسانی رای بدهند که بتواند اوضاع نابسامان را ساماندهی کنند، با عوامل فساد و اختلاس مبارزه  و جوانان تحصیلکرده و انقلابی را به کار گیرند و با استفاده از توانمندی‌های داخلی با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی، خالصانه خدمتگزار مردم باشند.

داداش تبار در این نشست با اشاره به اهمیت امر معروف و نهی از منکر در دین اظهارکرد: بزرگان دین ما امر به معروف و نهی از منکر را دو فریضه الهی نام بردند و برای آن قدر و منزلت زیادی قائل شدند.

وی گفت: نگاه به امر معروف و نهی از منکر باید نگاه الهی باشد تا اثرگذاری خاص خود را داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نور با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر مختص حجاب نیست، تصریح کرد: این مسئله در اقتصاد و مسائل دیگر نیز وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف موظف هستند تا به این مسئله ورود پیدا کنند و  وظایف هر دستگاه  در این راستا مشخص شده است.

این عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نور با بیان اینکه ما در کنار طلایه‌داران ایستاده‌ایم، تأکید کرد: کار فرهنگی و با برنامه نیز در این خصوص می‌تواند بسیار اثر گذار باشد  .

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ خرداد, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو