زمان انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ -

مدیرعامل توزیع نیروی برق غرب مازندران:

تعرفه‌های برق مشترکان خوش‌نشین‌ باید تغییر کند/کشف ۷۸۳ دستگاه ماینر در غرب مازندران

مدیرعامل شرکت نیروی توزیع برق غرب مازندران گفت:باید برای مشترکان خوش‌نشین‌ تعرفه‌‌های متفاوت در نظر گرفته شود که مکاتبات و اطلاع رسانی در این خصوص انجام شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور، کیوان فرحزاد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهارکرد: شرایط متفاوت تابستان امسال با سال گذشته و گرمای مضاعف و غیرقابل تحمل در منطقه و هوای شرجی سبب افزایش مصرف برق در منطقه است.

 

وی با اشاره به گرمای شدید در تیرماه امسال نسبت به سال گذشته و برابری پیک شب و روز تصریح کرد: کمبود نزولات آسمانی سبب شد تا سدها با کمبود آب، قابلیت تولید انرژی را نداشته باشند و نیروگاه‌ها نیز با توجه به تحریم‌های ظالمانه با کمبود تولید مواجه شدند.

مدیر عامل توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت: مدیریت شبکه کشور برای جلوگیری از آسیب شبکه مدیریت اضطراری بار، الگوهای لازم را به برق‌های منطقه‌ای اعلام می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برق‌های منطقه بر این اساس، الگوی ابلاغی را رعایت و به شرکت‌های توزیع اعلام و نظارت می‌کنند و شرکت‌های توزیع بر اساس این الگو شبکه‌های توزیع را نگه می‌دارند.

فرحزاد با بیان اینکه ۵۱درصد از مشترکین غرب مازندران از خوش‌نشین‌ها هستند، افزود:باید برای آن‌‌ها تعرفه‌‌های متفاوت در نظر گرفته شود که مکاتبات و اطلاع رسانی در این خصوص انجام شد و این مجموعه باید از انرژی خورشیدی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای مشترکین که بیش از الگوی مصرف اعلام شده  برق مصرف می‌کنند تعرفه‌های سنگین‌تر مشخص شده است، افزود: با مصرف درست تلاش کنیم سبد خانوار دچار هزینه‌های بالای مصرف نشود و ظرفیت برای سایر مصرف کنندگان ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با اشاره به مشکلات نیروگاه‌ها در سال جاری و قطع برق از مردم عذرخواهی کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا در شأن و جایگاه مردم آثار کمبودها کمتر به چشم بیاید.

این مسئول تولید هر بیت کوین را معادل مصرف برق ۱۱۰ منزل مسکونی در در سال نام برد و گفت: در غرب مازندران تولید بیت کوین به صورت قانونی و دارای مجوز وجود ندارد و همکاران از طریق میزان مصرف کنندگان با پایش و هماهنگی با سازمان‌های مختلف تا ۱۶ تیر ۷۸۳ دستگاه ماینر کشف کردند که معادل  مصرف سه هزارو ۵۰۰ منزل مسکونی در یکسال است که طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

فرحزاد از کشف ۵۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در ۱۷ تیر در غرب استان خبر داد و افزود: بر اساس مانور  کشوری، ۵۹ دستگاه ماینر در غرب مازندران با استعداد ۱۱۶ کیلو وات مصرفی در ۹ نقطه شهرستان‌های چالوس، نوشهر، تنکابن، عباس آباد، نور، رامسر و کلاردشت شناسایی و کشف شد.

وی با اشاره به مشوق برای کشاورزانی که از پمپ برای کشاورزی استفاده می‌کنند، یادآورشد: کشاورزانی که از پمپ آب برای آبیاری مزارع و زمین های کشاورزی استفاده می‌کنند در زمان غیرپیک می‌توانند به صورت رایگان از پمپ‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با بیان اینکه در بخش‌های صنعتی و کسانی که تولید سیمان و فولاد دارند بیش از۳مگاوات مشوق در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف برق در حوزه ادارات، نهادها و دوایر دولتی  کاهش ساعت کار از ۷ صبح تا ۱۳ و تعطیلی در روزهای پنجشنبه تا پایان مرداد اعلام شد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری بین مردم و خانواده‌ها، صنایع و ادارات و شهرک‌ها در رعایت مصرف برق تصریح کرد: ادارات ۵۰ درصد کمتر در ساعت اداری باید نسبت به سال گذشته مصرف برق داشته باشند و پس از ساعت اداری ۱۰ درصد برق مصرف کنند.

این مسئول گفت: با همکاری کارخانجات و شرکت تولیدی فولاد و سیمان کشور از ۱۶ تیر بخش قابل توجه میزان کمبود انرژی مرتفع می‌شود و حجم خاموشی که در قالب مدیریت اضطراری بار، کمتر شده است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق غرب مازندران با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش خاموشی‌ها تأکید کرد: کاهش مصرف خانوار به اندازه یک لامپ ۱۰۰ وات، تنظیم‌ کولر با ۲۵ تا ۲۷ درجه و عدم استفاده از وسایل برقی مانند جاروبرقی، ماشین لباسشویی، اتو و غیره در زمان پیک می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

این مسئول با اشاره به وضعیت کرونا در برخی نقاط کشور به رنگ‌های قرمز و نارنجی و محدودیت ساعت کار کسبه اظهارکرد: انتظار ما از کسبه مدیریت و رعایت در مصرف برق و عدم  استفاده از لامپ‌های پرمصرف در محل کار است.

فرحزاد یادآور ‌شد: کاهش مصرف مشترکین به اندازه یک لامپ ۱۰۰ وات در غرب استان مازندران با ۶۵۰ هزار مشترک سبب کاهش ۶۵ مگاوات در یک زمان می‌شود که در عبور از این بحران بسیار تاثیرگذار است.

وی بر فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی صحیح به مشترکین  در خصوص مصرف درست افزود: در این راستا ارتباط نزدیک خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع و همکاری  دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، شوراها، بسیجیان، هیئت امنای مساجد و مردم می‌تواند از مقدار قابل توجهی از مصرف بی‌رویه برق جلوگیری کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ تیر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو