زمان انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ -

در هفته دولت انجام می‌شود؛

افتتاح و کلنگ زنی ۷۵ پروژه در شهرستان نور

فرماندار شهرستان نور، گفت: ۷۹ پروژه با اعتبار بیش از ۲۸۶ میلیارد تومان در هفته دولت در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی شادمان در نشست خبری با اصحاب رسانه که  به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به بیش از ۲و نیم برابری ارزش ریالی پروژه‌های افتتاحی شهرستان نور،اظهار کرد: امسال ۶۹ پروژه به ارزش ۲۸۰ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان افتتاح و ۶ پروژه به ارزش ۵ میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومان کلنگ زنی می شود.

 

وی افزود: از محل اجرای پروژه‌های افتتاحی ۹۶۸  اشتغال و از محل اجرای پروژه های کلنگ زنی نیز ۶۷ اشتغال  ایجاد می شود.
فرماندار شهرستان نور، خاطرنشان کرد:  این شهرستان سنگ بنای توسعه همه جانبه را تجربه می کند، مشارکت ۹۰ درصدی شهروندان نوری در انتخابات نشان از عملکرد خوب نظام در این شهرستان دارد و همه از جمله رسانه‌ها  در این امر دخیل بودند.

 

این مسئول تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه این شهرستان بهره می‌بریم، از هیچ چیز دریغ نمی‌کنیم.

شادمان با اشاره به ساخت و تکمیل ساختمان دیالیز در مدت سه ماه و نیم و ساختمان انتقال خون در ۳ ماه و ۱۰ روز ، افزود: سرعت در پروژه ها  به دلیل حضور مستمر در پروژه‌ها، همراهی خیران و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود با همه مشکلات اقتصادی است.

وی تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی، بازگشت دانشگاه علم و صنعت، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در حال احداث، دیالیز، کارخانه کمپوست و … همه از خدمات نظام و رشد و توسعه شهرستان است.

وی با اشاره به سهم ۴۰ میلیارد تومانی اعتبارات شهرستان تصریح کرد: اگر این بودجه اختصاص کامل هم پیدا کند تنها برای ساخت دانشگاه علم و صنعت کافی است لذا برای توسعه شهرستان و تکمیل پروژه‌ها و تسریع در آن‌ها باید از اعتبارات ملی استفاده کنیم و این نیاز به رایزنی، چانه‌زنی و ارتباطات دارد.

فرماندار شهرستان نور تأکید کرد: کاری که انجام شده را باید به مردم اطلاع‌رسانی کرد تا امیدوار شوند و ما معتقدیم هر کسی برای امر خیری کمک کند را باید پذیرفت اما اجازه سوء استفاده به ویژه در بحث مالی و کار را نمی‌دهیم  ولی  در مورد سرمایه‌گذار باید افراد قوی و توانمند را انتخاب و گزینش کرد.

این مسئول در ادامه به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد و گفت:  در مورد دستگاه سی تی اسکن بیمارستان در انتظار سهمیه شهرستان از وزارت بهداشت هستیم، در مورد سیل و خسارات باید گفت آب همواره مسیر خود را پیدا می‌کند و تجاوزهای که به مسیرش شده را  پس می‌گیرد و به ساخت و سازها خسارت می‌زند.

شادمان با اشاره به پیگیری و اجرایی شدن شهرک کشاورزی بهدشت چمستان با حدود ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و صدور مجوزها، افزود: کشتارگاه در حال احداث شرکت زربال با درجه  A  توانایی بسته بندی صادراتی محصولات را دارد و فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری از جمله آبگرم لاویج، مجتمع گردشگری الیمالات و …  از جمله اقدامات و خدمات دولت و نظام در شهرستان نور است.

وی در خصوص تأمین آب شرب شهرستان نیز اظهارکرد: با نصب مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی در کردآباد سه برابر ظرفیت آب شهرهای ساحلی نور افزایش پیدا می کند اما در چمستان  نیاز به بررسی کارشناسی است  تا مشخص شود چرا در نقطه‌ای آب وجود دارد و نقطه ای آب ندارد.

شادمان در خصوص اجرای  فاضلاب شهری هم گفت: برای این کار ردیف بودجه ایجاد شد اما اعتبار سنگین  نیاز دارد که باید پیگیری شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ شهریور, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو