زمان انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ -

لزوم تجهیز آتش نشانی شهر نور به ماشین‌های پیشرو و جدید+تصاویر

مسئول آتش‌نشانی شهرداری نور با اشاره به مشکلات ناوگان موتوری و تجهیزات گفت: ماشین‌های آتش‌نشانی شهر نور دچار فرسودگی شده و نیاز به ماشین‌های جدید و پیشرو داریم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،آیین پاسداشت از آتش‌نشانان با حضور موسوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نور و آتش‌نشانان این شهر در محل آتش نشانی برگزار شد.

محرم مطهری مسئول آتش‌نشانی شهرداری نور در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص فعالیت‌های آتش نشانی شهر نور اظهارکرد: آتش‌نشانی نور با دو ایستگاه فعال و ۳۰نیروی عملیاتی مشغول فعالیت است و بهره‌برداری از ایستگاه آتش نشانی دوم سبب افزایش کیفیت و سرعت در خدمت رسانی بهتر شده است.

 

وی گفت: در سال‌های آینده ایستگاهی در منطقه رستمرود شهر نورنیز اضافه می‌شود تا خدمات شایسته‌تری ارائه شود.

مسئول آتش‌نشانی شهرداری نور با اشاره به مشکلات ناوگان موتوری و تجهیزات افزود: ماشین‌های آتش‌نشانی شهر نور دچار فرسودگی شده و نیاز به ماشین‌های جدید و پیشرو داریم.

مطهری با اشاره به منطقه رستمرود نور خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی در منطقه رستمرود به دلیل کوچه‌های باریک و بافت فرسوده با مشکل روبرو می‌شوند.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه آتش نشانی شهر نور به روستاهای اطراف خدمت‌رسانی می‌کنند تهیه تجهیزات و ماشین آلات جدید و پیشرو برای ناوگان آتش نشانی نور ضروری است.

مسئول آتش‌نشانی شهرداری نور با اشاره به عملیات در یک سال کاری افزود: ۲۷۵ موردعملیات حریق، ۳۰۵ عملیات امداد و نجات که در مجموع این حوادث ۱۶ مجروح و یک فوتی داشتیم و در امدادرسانی به خارج از محدوده شهری ۳۱ مورد عملیات حریق و ۹ عملیات امداد و نجات نیز انجام شد.

 

 

مطهری با اشاره به اینکه عمده‌ترین حوادث حریق در مسکونی‌های همکف و مجتمع آپارتمانی رخ می‌دهد، تصریح کرد: ۱۳ مورد عملیات در مسکونی همکف، ۱۷ مورد مجتمع آپارتمانی، ۱۹ عملیات در ساختمان تجاری و حریق‌های متفرقه و زباله سوزی ۴۰ مورد، حریق خودرو ۳۲ مورد، باغ و مزرعه ۵۱ و سیلندر گاز۴ مورد عملیات اجرا شد.

وی با اشاره به قطعی برق و ۵۴ عملیات امدادرسانی در رها سازی آسانسوریادآورشد: ۳۴ مورد نجات از حبس، ۳۹ مورد تصادفات خودرو، ۵۳ مورد دفع حیوانات وحشی، ۶ مورد سیل و آبگرفتگی، ۳ مورد چرخ گوشت،۱۶ بازدید ایمنی و۳۱ مانورعملیاتی از فعالیتهای آتش نشانی نور است.

مسئول آتش‌نشانی شهرداری نور با اشاره به اینکه بیشترین حوادث به دلیل بی‌توجهی به مسائل ایمنی است، افزود: ۷۵ مورد حوادث عمدی، ۲۲ مورد نشت مواد نفتی، ۳۵ مورد اتصالی برق شهرداری و ۱۲۸ مورد نقص فنی تجهیزات علت حادثه در یکسال گذشته بوده است.

گفتنی است محرم مطهری با ۱۸ سال سابقه مدت یک سال به عنوان مسئول آتش نشانی نور، رضا خاکپور مسئول آموزش نیروهای آتش‌نشانی، رحمانی مسئول پیشگیری آتش نشانی، حیدررمضان زاده و سید صالح حسینی به عنوان مسئول ایستگاه‌های شهر نور مشغول فعالیت هستند.

 

سید مجید موسوی در این مراسم اظهارکرد:امروز روز تجلیل از ایثارگری‌های انسان‌های پاک سرشتی است که امنیت و رفاه همنوع‌های خود را بر سلامت و آسایش خویش مقدم دانسته و همواره همچون فرشتگان نجات به یاری آسیب دیدگان می‌شتابند.

 

شهردار نور گفت: آتش‌نشانان پرتلاش علاوه ‌بر حضور در صف اول خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان در هنگام وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه نیز در خط مقدم امداد و نجات به آسیب دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی در جهت دستیابی به این امر مهم دریغ نمی کنند و وظیفه ماست تا این روز را ارج بنهیم و تمام تلاشمان را برای فراهم کردن تجهیزات آتشنشانی انجام دهیم.

 

 

 

 

در این مراسم ابراهیم محسنی رئیس شورای شهر نور با قدردانی از زحمات آتش نشانان گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر نور مشکلات کاری آتش نشانی شهر نور را پیگیری می ‌کند.

وی افزود: با توجه به احداث ساختمان‌های مرتفع در شهر نور آتش نشانی نیاز به امکانات و تجهیزات جدید برای عملیات دارد که امیدواریم با اتحاد و وفاق شهرداری و شورای اسلامی شهر بتوانیم بخشی از مشکلات آتش نشانان شهر نور را که با به خطر انداختن جان خود از جان و مال مردم محافظت می‌کنند را رفع کنیم.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ مهر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو