زمان انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ -

به همت مدرسه غیرانتفاعی دخترانه ابتدایی ابتکار نور

آیین گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار درسالن پیامبراعظم (ص)رویان برگزار شد

امام جمعه نور گفت: پرستاری در سیره پیامبران الهی نیز وجود داشته و حضرت زینب ( س)در واقعه کربلا پرستار سرافراز نهضت و انقلاب امام حسین (ع)بود.

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) گرامیداشت روز پرستار و فرارسیدن شب یلدا مراسمی به همت مدرسه غیرانتفاعی دخترانه ابتدایی ابتکار نور با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان نور در سالن پیامبراعظم (ص)رویان برگزار شد.

 

 

 

 

امام جمعه نور دراین مراسم با گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س)اظهارکرد: پرستاری در اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است و در فرهنگ اسلامی، تعابیر قرآن و طبق آیه ۳۲ سوره مائده (هر کسی انسانی را از مرگ رهایی بخشد چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است)

 

وی گفت: پرستاری در سیره پیامبران الهی نیز وجود داشته و حضرت زینب ( س)در واقعه کربلا پرستار سرافراز نهضت و انقلاب امام حسین (ع)بود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در ادامه با اشاره به میلاد حضرت زینب(س) بیان کرد: حضرت زینب نقش نگهداری از قیام برادر و ابلاغ آن را به بشریت برعهده داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: روز میلاد حضرت زینب (س) مصادف با روز پرستار است که شایسته است از پرستاران فداکار و بی‌توقعی به یاد کنیم که همواره دربحران کرونا نقش حیاتی در جامعه داشتند.

 

داوود فلاح با اشاره به نزدیکی شب یلدا افزود: شب یلدا یا چله شوشب اول زمستان است که در زندگی اهالی مازندران دارای آداب و رسوم خاصی است.

 

 

مدیر آموزش و پرورش نور در این آیین با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) اظهارکرد: فداکاری پرستاران در روزهای کرونایی با تأسی از حضرت زینب (س)فراموش نمی‌شود.

 

آیت دیوسالارگفت: یکی ازسیره‌های عملی زندگی حضرت زینب (س) پرستاری و دستگیری از بیماران و درماندگان است و پرستاران کشور ما تمام سختی‌ها عاشقانه به کار خود مشغولند و دلسوزانه به حرفه پرستاری ادامه می دهند.

این مسئول با اشاره به شب یلدا افزود: شب چله تداوم یک سنت دیرینه در ایران است که این جشن از هزاران سال قبل رواج داشته و هنوز در بین مردم جایگاه خود را حفظ کرده است.

 

در این مراسم برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله، تقدیر از دوبانوی پرستار، اجرای برنامه طنز و تئاتر کودک توسط هنرمند شایسته استان، نیما افضلی، اجرای مسابقه مابین بچه‌ها و والدین، اجرای شعرخوانی توسط دانش آموزان مدرسه ابتکار با لباس محلی و برنامه‌های متنوع دیگر برگزارشد.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ آذر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو