زمان انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ -

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی:

جنگل‌خواری از دغدغه‌های اصلی مردم نور است/ لزوم برخورد جدی با قاچاق چوب و قطع بی‌رویه درختان

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد جدی با قاچاق چوب و قطع بی‌رویه درختان در منطقه از مهمترین خواسته‌های مردم شهرستان نور بوده است.

 
 ولی‌الله فرزانه در حاشیه ملاقات عمومی که به‌میزبانی شهرداری ایزدشهر برگزار شد؛ اظهارکرد: تعداد زیادی از مردم ایزدشهر، شهرهای شهرستان نور و محمودآباد در  ملاقات عمومی حضور داشتند و بیشترین خواسته آن‌ها به‌ویژه از سوی مردم شریف ایزدشهر جلوگیری از قطع درختان، تجاوز قاچاقچیان به منابع طبیعی و جنگل‌ بود که خواستار برخورد جدی مسئولان با جنگل‌خواری و قاچاقچیان چوب شدند.
وی افزود: براساس اعتراضات و تقاضای اکثریت مردم منطقه در خصوص قطع درختان جنگل مقرر شد جلسه‌ای با حضور فرماندار و مسئولان مربوطه همراه با سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شود تا راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از جنگل خواری و نابودی جنگل در منطقه ارائه شود.
نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت از دیگر مسائل مطرح شده از سوی مردم به مشکل اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: در این راستا با همکاری و همفکری جوانان تلاش می‌کنیم بتوانیم در رفع مشکل اشتغال گامی مؤثر برداریم.
فرزانه با اشاره به مسئله انقضای ماده ۴ و جمع‌آوری انشعابات اظهارداشت: ماده ۴ قانون در خصوص جلوگیری از مصارف غیرقانونی انشعابات، توسط مجلس قبلی وضع شده که دستگاه‌های خدمات رسان به کسانی که مدارک لازم و قانونی برای دریافت انشعابات ندارند، خدمات را ارائه دهند و این افراد مدت سه سال مهلت دارند تا مدارک قانونی را در این خصوص تهیه و به دستگاه‌های خدمات رسان ارائه دهند.
وی یادآورشد: در شهرستان‌های نور و محمودآباد حدود ۵ هزار انشعابات در خصوص ماده ۴ وجود دارد که نتوانستند ظرف سه سال مدارک قانونی را ارائه دهند و بدیهی است کسانی که در حریم‌ها، زمین‌های کشاورزی و خارج از محدوده شهر و روستا ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌دهند، نمی‌توانند مدارک قانونی ارائه دهند و وضع این قانون در واگذاری انشعابات به ساخت و سازهای غیرمجاز در مجلس قبلی جای تأمل دارد.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اینکه مسئولان پیوندشان را با مردم محکم نگه دارند، افزود: با وضعیت اقتصادی و معیشتی سخت در جامعه تلاش می‌کنیم به عنوان نماینده مردم در کنار آن‌ها باشیم و در حد توان در رفع مشکلات مردم خدمت رسانی کنیم.
فرزانه خاطرنشان کرد: هدف از ملاقات عمومی شفاف سازی مشکلات مردم در خصوص موضوعات مختلف است که می‌تواند در توزیع اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی تأثیرگذار باشد و در این راستا با انعکاس معضلات و نیازهای مردم به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف پیگیر رفع مشکلات مردم هستیم.
وی مسئله اوقافی بودن منطقه را از دیگر دغدغه‌های مردم نام برد و تصریح کرد: منابع طبیعی و جنگل‌ها که انفال هستند و قابلیت وقف ندارند از اسناد وقف محسوب می‌شوند که در چمستان و شهرک صنعتی نیز با این مشکل روبرو هستیم.
نماینده مردم نور و محمودآباد در پایان از معضلات و دغدغه‌های مردم به تسهیلات، مشکلات معیشتی و مالی، ساخت و سازها و تغییر کاربری‌ها اشاره کرد و گفت: در روز یکشنبه کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود و بودجه سال ۱۴۰۱ بررسی و موضوع افزایش یارانه هم در آن مطرح می‌شود.
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ دی, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو