زمان انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ -

همرزم شهید سردار سلیمانی:

مهم‌ترین وظیفه ما عمل به اندیشه‌ها و مکتب حاج قاسم است

همرزم شهید سردار سلیمانی گفت: خداوند به همه توفیق بدهد تا راه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را ادامه بدهیم که همه ابعاد وجودی شخصیت حاج قاسم در زمینه‌های مختلف مجاهدت، سخت کوشی، ولایت مداری، دقت نظر، تدبیر، مدیریت جهادی و انقلابی و ... برای ما شاخص و الگو است،

به گزارش خبرنگار سرای نور،سردار کاظمی در مراسم بزرگداشت مقام سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه آزاد نور برگزار شد با اشاره به شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و خدمت بزرگ حاج قاسم به بعد فرهنگی کشور، اظهارکرد: نخبگی شهید سلیمانی فقط در بعد نظامی گری نبود بلکه از نظر فرهنگی و فرهنگ‌سازی در کشور زحمات زیادی کشیدند.

وی با اشاره به انتشار کتاب حاج قاسم سلیمانی در سرگذشت دوران کودکی تا شروع انقلاب افزود: سردار قلم زیبایی داشت و اوایل ورود به مجموعه سپاه تمام خاطراتش را به رشته تحریر درآوردند و پس از پایان جنگ در سال ۶۸ به کرمان آمدند و کارهای بزرگی کردند که تاسیس موزه دفاع مقدس کرمان یکی از کارهای مهمی که در نوع خودش بی نظیر بود.

همرزم شهید سردار سلیمانی در ادامه گفت: با دقت و ظرافت در کنار کار، کنگره سرداران شهید کرمان بعد از کنگره سرداران شهید در اصفهان و تهران برگزار شد.

کاظمی با اشاره به نهضت سرگذشت پژوهش سرداران شهید استان کرمان یادآورشد: سردار با همکاری اساتید در دانشگاه شهید باهنر در رشته‌های مرتبط در حوزه ادبیات، علوم اجتماعی، پژوهشگری و … در فاز اول نهضت سرگذشت  پژوهش سرداران شهید استان کرمان با تعریف سرداران حدود ۵۴ نفر در مدت یک سال به اتمام رساند.

همرزم شهید سردار سلیمانی با اشاره به این پژوهش به عنوان پایان نامه بیان کرد: این پژوهش تبدیل به کتاب شد و سردار در کناراین کار بزرگ فرهنگی، برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان را به عنوان یک رشته تخصصی ادبیات فارسی دانشگاه پایه‌گذاری کرد.

وی به شخصیت چند بعدی حاج قاسم و حضور سردار در صحنه‌‌ در کنارعوامل تولید مانند فیلم به وقت شام و…  اشاره کرد و افزود: سردار فقط یک چهره نظامی نبود بلکه با توجه به جانبازی با درصد بالا، وضعیت حاد جسمی و شیمیایی بودنش یک چهره خاصی بود که در مسائل مختلف دقت نظر داشت و برای آنها وقت می گذاشت.

کاظمی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص کار حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند حاج قاسم سلیمانی از ۲۴ ساعت شبانه روز ۱۹ ساعت مشغول کار هستند.

همرزم شهید سردار سلیمانی با اشاره به فتنه ۸۸ افزود: پس از آتش زدن پرچم ایران سردار گفتند کسی که این کار را کرد از روی ناآگاهی و نفهمی بود و کاش من را ۱۰ بار آتش می‌زد اما پرچم را آتش نمی‌زد، برای این پرچم شهدای زیادی دادیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در خصوص سردار شهید سلیمانی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ملی ترین و امتی‌ترین ایرانی شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

کاظمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در گذشته، حال و آینده کشور راهگشا و کارساز بود، خاطرنشان کرد: این بیانیه آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت تا زمانی که الگوی مانند حاج قاسم برای بیانیه پیدا شد که چند روز پس از شهادت سردار سلیمانی رهبر معظم انقلاب فرمودند سلیمانی را به عنوان یک مکتب، راه و مدرسه بدانید.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به توجه ویژه حاج قاسم به زیر دستان خود اظهار کرد: سردار بی نهایت به زیر دستان خود اهمیت می داد و در نهضت ترجمه و آثار دفاع مقدس و سرگذشت شهدا در بسیاری از کشورها پیگیر بودند.

وی یادآورشد: سردار سلیمانی در خصوص رهبر معظم انقلاب کلمه حکیم و فرزانه را به کار می‌برد و می‌گفت ” نه به عنوان سرباز رهبر بلکه با توجه به دیدار با انسان‌های بزرگ در کشورهای مختلف به فرزانگی و حکیمی رهبر انقلاب کسی را ندیدم”

کاظمی در پایان افزود: خداوند به همه توفیق بدهد تا راه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را ادامه بدهیم که همه ابعاد وجودی شخصیت حاج قاسم در زمینه‌های مختلف مجاهدت، سخت کوشی، ولایت مداری، دقت نظر، تدبیر، مدیریت جهادی و انقلابی و … برای ما شاخص و الگو است، امیدواریم بتوانیم مکتب حاج قاسم سلیمانی را بشناسیم و از همه مهمتر به آن عمل کنیم.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ دی, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو