زمان انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ -

فرماندار شهرستان نور:

دهه فجر بهترین زمان برای حرکت به سمت جهاد تبیین است

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه دشمنان سعی می‌کنند آموزه‌ها و مولفه‌های دینی را با امام و ملت در تعارض قرار دهند، گفت: دهه فجر بهترین زمان برای حرکت به سمت جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی شادمان در آیین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه فرزانگان شهر نور با تبریک دهه مبارک فجر اظهارکرد: دهه فجر تاریخ جدیدی برای کشور ما را رقم زد و یک آستانه نوعی را پیش روی ملت عزیز قرار داد.

وی گفت: امام خمینی (ره)برای دفاع از ملت، کشور و اسلام تبعید شد اما با آموزه‌های دینی فصل جدیدی را در تاریخ سیاسی ایران رقم زد و دشمن با گسترش فضای مجازی تلاش می‌کند بین این آموزه‌ها را تفکیک و ابهام ایجاد کند.

 

 

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه امام (ره) همراه با یک ملت این انقلاب را به پیروزی رساند، یادآورشد: دشمنان سعی می‌کنند آموزه‌ها و مولفه‌های دینی را با امام و ملت در تعارض قرار دهند.

این مسئول با اشاره به نسل جوان خاطرنشان کرد: جوانان ما باید بدانند انقلابی ما در شرایط تشکیل شد که سیاستمداران و پادشاهان کشور ما با کودتا و دستورات خارج از مرز انتخاب می شدند.

شادمان گفت: ملتی که خودش یک زمانی ابرقدرت با هویت و حوزه سرزمین بود به جایی رسید که با فروش روزانه ۳ تا ۴ میلیون بشکه نفت همه چیز در کشور وارداتی بود از گوشت قرمز و سفید،لبنیات،  نیروهای متخصص و پزشک های در حال آموزش کشورهای دیگر و …که کشور از همه لحاظ وابسته شد.

وی گفت: پس از انقلاب با همه کارشکنی‌های دشمنان در اوج دانش پزشکی و علمی قرار گرفتیم و در حوزه سدسازی جز چهار کشور دنیا و نظر قدرت نظامی جز هشت کشور دنیا هستیم و در نانو تکنولوژی به رشدی رسیدیم که دیگران به دانش ما نیازمند هستند.

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: همانطور که سردار شهید سلیمانی فرمود دشمنان هر تهدیدی را که برای ملت ما ایجاد کردند در دل آن تهدید قدرت ایجاد شد و در هشت سال جنگ تحمیلی شهید دادیم اما به قدرت نظامی رسیدیم که دیگر دشمنان نمی‌توانند چشم طمع به کشور ما داشته باشند.

این مسئول با اشاره به طراحی داعش توسط دشمنان یادآور شد: دشمنان با خلق داعش تهدید برای منطقه ایجاد کردند اما با نقش‌آفرینی ایران و شهدای مدافع حرم کشور ما قدرت ایجاد  امنیت در منطقه شد.

شادمان گفت: انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را باید در ۴۳ سال بیان کرد که در همه زمینه‌ها حائز رتبه‌های برتر و پیشرفت‌های افتخارآمیز شدیم  و ملتی هستیم که در امنیت منطقه تاثیر گذاریم و نظر پردازان غربی به صراحت می گویند که نگران قدرت گرفتن جمهوری اسلامی در برابر قدرت جهانی هستند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی این عظمت و عزت را در درجه اول مدیون شهدا و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است تاکید کرد: افراد خوب و بد در هر جایی وجود دارد اما عملکرد افراد را نباید به کل کشور و نظام جمهوری اسلامی نسبت داد.

این مسئول اظهارکرد: دشمن سعی می کند با بزرگنمایی برخی ضعف‌ها و عملکردهای افراد ذهن جامعه و نسل جدید را به انقلاب اسلامی بدبین کند دشمنان خیرخواه ملت نیستند و برای ضربه زدن به کشور و ملت هر روز سناریو جدیدی را تعریف می کند اما ملت ما هوشیار است و اجازه نمی‌دهد مکرو کید دشمنان به ثمر برسد.

شادمان در پایان با اشاره به فشارهای اقتصادی افزود: این مشکلات قابل فهم و درک است اما ملتی که هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و با خون عزیزان و جوانان خود انقلاب را حفظ کرده با اتحاد و هم‌آوایی مشکلات اقتصادی را نیز پشت سر می‌گذارد و دشمنان را مایوس می کند.

 

 

آیت دیوسالار  مدیر آموزش و پرورش نور نیز با تبریک دهه فجر اظهارکرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی احیا روحیه و باورهای “ما می توانیم” در جامعه است .

وی گفت: در ۴۳ سال گذشته کارشکنی‌های مختلفی بر علیه کشور صورت گرفت و تمام دنیا در هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق سعی کردند با ترورهای ناجوانمردانه، تحریم های سخت اقتصادی و … به کشور فشار وارد کنند.

مدیر آموزش و پرورش نور در ادامه یادآورشد: ملت ایران در ۴۳ سال گذشته با روحیه و باور “ما می توانیم” و رهبری حکیمانه معمار انقلاب در دهه اول و مقام معظم رهبری توانست در برابر همه فشارها و جنایت‌ها سرفراز شود.

این مسئول با بیان دستاوردهای انقلاب به پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در حمل و نقل، سلامت، آموزش، صنعت، معدن، کشاورزی، مخابرات، گاز، آب، برق و اینترنت اشاره کرد و افزود: پروژه‌های بسیار بزرگی در فناوری نانو، سلول‌های بنیادی، زیست فناوری، فناوری فضایی و پرتاب ماهواره، صنعت موشک‌ها، صنایع دفاعی، رشته‌های مهم و حساس حیاتی پزشکی و …  جز چند کشور اول هستیم.

دیوسالار با اشاره به اینکه تمام این پیشرفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تمام موفقیت‌ها در زمان تحریم‌های ظالمانه به دست آمد و همان طور که سردار شهید سلیمانی فرمود تهدیدها به فرصت تبدیل شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب  که امید  آینده انقلاب اسلامی به نسل جدید است، اضافه کرد: بیشترین واژه ای که در این بیانیه به کار رفته جوانان مومن انقلابی است که امید به جوانان پیشرو انقلابی است.

مدیر آموزش و پرورش نور اظهارکرد: آشکارترین و بارزترین قدرت هر کشوری به دانش آن است و در ۲۰۰ سال گذشته جوامع غربی به خاطر این دانش، سیاست و اقتصاد کشورهایی که نظر دانش عقب ماندند را به دست گرفتند.

دیوسالار با اشاره به گذر زمان بیان کرد: باید از فرصت زندگی درست استفاده کنیم و چرخ اقتصاد، فرهنگ و سیاست جامعه در آینده به دست جوانان سپرده می‌شود.

گفتنی است در پایان با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان نور کتابخانه دبیرستان دخترانه دوره اول و دو متوسطه استعدادهای درخشان فرزانگان شهر نور افتتاح شد.

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ بهمن, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو