زمان انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ -

کارشناس و مدرس فضای مجازی:

تولید محتوا برای کودکان در فضای مجازی نیازمند آموزش درست است

کارشناس و مدرس فضای مجازی گفت: امروز افرادی که در جا‌یگا‌ه‌های و مقاطع مختلف ابتدایی، کودکستان، مهدها و... با کودکان به صورت علمی کار می‌کنند ضروری است، تولید محتوا برای آموزش درست به کودکان را در الویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،رحیم محمدی در حاشیه نمایشگاه امیدآفرینان در شهرستان نور در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص اهمیت مدیریت فضای مجازی با اشاره به سخنان رهبری اظهارکرد: از فضای مجازی باید درست استفاده کنند و نباید فقط در نگاه تهدیدی غرق شد فضای مجازی می‌تواند فرصت‌های فراوان داشته باشد.

وی گفت: باید فرصت‌ها را شناسایی کنیم تا بتوانیم از این فرصت‌ها برای رسیدن به اهداف کلان در شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادهای تربیتی و آموزشی بهره بگیریم.

کارشناس و مدرس فضای مجازی با اشاره به اینکه  امروز دشمن از فضای مجازی به دنبال سه نکته مهم است، خاطرنشان ‌کرد: نخستین هدف دشمن ایجاد فاصله بین پدر و مادر و فرزندان است تا ماهیت و آرامش خانواده را از بین ببرد تا در کارها با هم مشورت و همفکری نداشته و هر کدام به دنبال منافع شخصی خودشان باشند که این به معنای فروپاشی صد در صد خانواده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هدف دشمن از بین بردن صمیمیت و به انزوا کشاندن خانواده‌ها است، یادآورشد: دومین هدف دشمن این است که جوانان ما را از نظر فنی و فعالیت‌‌های جسمی و فکری دور کند و با ایجاد فضای مجازی و رنگ و لعاب‌‌ها به دنبال تغییرات سبک زندگی و به انزوا بردن جوانان است.

محمدی با اشاره به اینکه سومین هدف دشمن در فضای مجازی از بین بردن نگاه اعتقادی و جهادی در بین کارکنان دستگاه اجرایی است، افزود: دشمن در فضای مجازی با کمرنگ کردن مکتب حاج قاسم به دنبال این است که هویت شهید حاج قاسم سلیمانی را هویت تروریستی معرفی کند و برای هر سن و سالی برنامه و خوراک در فضای مجازی تولید می‌کند که اینجا نقش والدین بسیار مهم است.

وی گفت: دستگاه‌های تولید محتوای آموزشی مانند آموزش و پرورش، نهادهای انقلابی، آموزشی، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها و … باید در تولید محتوا، محتوای مناسب در اختیار مخاطبان خود قرار بدهند و در صورت بی توجهی، دشمن از این خلع استفاده می‌کند و خوراک و محتوایی که می‌خواهد در اختیار خانواده ‌ها قرار می‌دهد.

کارشناس و مدرس فضای مجازی با اشاره به شناسایی فرصت با اشاره به سخنان حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: فرصتی که در خود تهدید است، در خود فرصت نیست به شرطی که نترسیم نترسانیم و اجازه ندهیم که ما را بترسانند و باید از این زمینی که دشمن تهیه کرده است نهایت بهره را به نفع خودمان ببریم.

محمدی با اشاره به تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی اظهارکرد: نمایشگاه امیدآفرینان گامی برای آموزش سواد رسانه در خانواده‌ها در راستای فرهنگ‌سازی و آشنایی خانواده‌ها و جوانان در استفاده درست از فضای مجازی است که در قالب کلاس کارگاهی سواد رسانه‌ای برای فرزندان و خانواده‌ها در شهرستان نور اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و اداراتی که مرتبط با فضای مجازی و آموزشی هستند در این موضوع بسیار کمرنگ ورودپیدا کردند، اضافه کرد: فضای مجازی خواهران و بخش فرهنگی سپاه شهرستان نور با همکاری گروه جهادی حنیفا با ایجاد این نمایشگاه و غرفه سواد رسانه‌ای در خانواده، این بستر را ایجاد کرد تا بتوانیم به صورت کارگاهی، اطلاعات درستی نسبت به استفاده از فضای مجازی در اختیار خانواده‌ها و فرزندان بگذاریم و نگاه آن‌ها را تغییر و شناخت، بصیرت و آگاهی آنان را در این زمینه گسترش دهیم.

این کارشناس فضای مجازی در خصوص غرفه کودک در این نمایشگاه اظهارکرد: امروز نباید منتظر باشیم تا برای ما کار انجام شود بلکه باید بستر را برای کارهای فرهنگی آماده کنیم و در اختیار مخاطبین قرار دهیم.

محمدی با اشاره به غرفه کودک افزود: یکی از کارهای ارزشی این غرفه این بود که طرح و نقاشی‌های بدون رنگ در خصوص آشنایی کودک با انقلاب در اختیارشان قرار ‌می‌دادند تا خلاقانه نسبت به رنگ آمیزی اقدام کنند و مربیان در این غرفه با زبان کودکانه هنگام رنگ آمیزی برای آن‌ها در خصوص انقلاب اسلامی توضیح می‌دادند و در پایان جوایزی نیز به کودکان اهدا می‌‌شد.

وی یادآورشد: امروز افرادی که در جا‌یگا‌ه‌های و مقاطع مختلف ابتدایی، کودکستان، مهدها و… با کودکان به صورت علمی کار می‌کنند ضروری است، تولید محتوا برای آموزش درست به کودکان را در الویت کاری خود قرار دهند.

کارشناس و مدرس فضای مجازی با اشاره به غرفه عکس یادگاری تأکید کرد: این غرفه با فضاسازی مناسب، مخاطب را به خواسته و اهداف مورد نظر خود هدایت و خانواده‌ها  و فرزندان با دیدن این فضا به دلخواه وارد غرفه می شدند و عکس یادگاری می‌گرفتند.

محمدی افزود: این فضا برای مردم مقدس بود و خانواده‌ها و جوانان با حال و هوای خاصی با این فضا ارتباط می گرفتند و اعتقادات قلبی خود را به تفکر اسلامی نشان می دادند.

 

 

 

 

     

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ بهمن, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو