زمان انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ -

احداث پل زرکیله روستای عباسا بخش مرکزی نور با اعتبار ۳۹۰ میلیون تومان

پل زرکیله روستای عباسای بخش مرکزی نور با هزینه بالغ بر 390 میلیون تومان در مدت 60 روز تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار سرای نور،آیین افتتاح پل زر کیله روستای عباسا شهرستان نور با حضور علی شادمان فرماندار شهرستان نور، درخشنده معاون هماهنگی و امور عمرانی، ذوالفقاری بخشدار مرکزی نور، کاظمی رئیس بنیاد مسکن، قاسمی رئیس شورای بخش، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای عباسا و جمعی از مردم وخانواده‌های شهدای این روستا برگزار شد.

 

 

 

علی شادمان در این آیین با قدردانی از زحمات ریاست و اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای عباسا برای رفع مشکلات و آبادانی روستا اظهار کرد: پل زر کیله پدافند غیر عامل است که ساخت پل سیدعابدحسینی که از پل‌های ضروری این روستاست، منوط به ساخت این پل بود.

 

 

 

 

 

 

فرماندار شهرستان نور خاطرنشان کرد: عباسا از بزرگترین روستای بخش مرکزی است که در فصل بارندگی با مشکل آبگرفتگی در روستا روبرو می‌شد اما با لایروبی که انجام شد این مشکل چند ساله رفع شد.
وی افزود: در این روستا باید کارهای اساسی انجام شود که ساخت این پل یکی از کارهای اساسی است.

 

 

شهریار ذوالفقاری در آیین افتتاح این پل با قدردانی از تلاش اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای عباسا اظهار کرد: با همت اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای عباسا پل زر کیله با عرض و طول پنج در هفت متر و ارتفاع ۲۰/۲ با هزینه بیش از ۳۹۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

 

 

وی با اشاره به اهمیت احداث این پل تأکید کرد: یکی از ضروریات احداث پل زرکیله مشکل تردد مردم در عبور از مسیر این پل به آن سمت رودخانه بود که با احداث پل زر کیله راه دسترسی برای مردم روستا تسهیل شد.

 

بخشدار مرکزی نور یادآورشد: دومین هدف از احداث این پل اجرای احداث پل سیدعابدحسینی است که با شروع کار پیمانکار و کارفرما راه تردد و عبور مردم به آن طرف پل بسته می‌شد و اگر مشکلی برای مردم در آن طرف رودخانه پیش می‌آمد، دچار چالش می‌شدیم.
این مسئول با اشاره به ضرورت احداث پل زر کیله اظهارکرد: این پل با پیگیری و همت ریاست و اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای عباسا، به مدت ۶۰ روز به اتمام و بهره برداری رسید.

ذوالفقاری با اشاره به پل سید عابد حسینی گفت: با توجه به پیگیری‌های شورای اسلامی ودهیار روستای عباسا مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در کمیته برنامه‌ریزی برای احداث این پل مصوب شد و اجرای این پروژه بر عهده بنیاد مسکن است.

 

 

سید یونس حسینی رئیس شورای اسلامی روستای عباسا در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص احداث پل و عملکرد شش ماهه سال۱۴۰۰ این شورا اظهارکرد: عباسا با پنج هزار نفر جمعیت و یک‌هزار خانوار بزرگترین روستای بخش مرکزی است و شورای اسلامی دوره ششم روستای عباسا با برنامه‌های مهم و زیربنایی از مرداد سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرد.

وی با اشاره به احداث پل زر کیله در روستای عباسا گفت: این پل از نشریه۱/۲۹۲است که ماشین‌های سنگین از روی این پل عبور می‌کنند و نظر استحکام از پل‌های اتوبانی و بزرگراهی  محسوب می‌شود.
رئیس شورای اسلامی عباسا از دیگر عملکردهای شورای اسلامی عباسا  به کانال دفع آبهای سطحی به طول ۵۰۰ متر حدفاصل شهرک آزادگان تا باشگاه آیت الله خامنه‌ای و کانال دفع آبهای سطحی در خیابان شهید سید فضل الله حسینی به طول ۴۰۰ متر اشاره کرد.

حسینی گفت: رنگ آمیزی جداول بلوار داخل روستا به طول ۳هزار متر که در شورای اسلامی دوره پنجم آغاز و در دوره ششم شورای اسلامی روستای عباسا تکمیل شد، جابه جایی برق و ترانس‌های فشار قوی در سطح روستا و نصب المان مزین ائمه اطهار در داخل روستا از دیگر اقدامات این دوره شورای اسلامی بود.
وی یادآورشد: جابجایی سیم و کابل برق به طول ۲ کیلومتر ، شن ریزی کوچه و معابر اصلی و فرعی، تملک زمین در مسیر تعریض خیابان شهید کوزه گر، لکه گیری خیابان‌های اصلی و فرعی، اصلاح شبکه آب شرب و… از عملکردهای دهیاری و شورای اسلامی عباسا در دوره ششم می‌باشد.

حسینی با اشاره به مشکلات زیرساختی روستا که مربوط به سال ۱۳۵۸ است، اظهارکرد: کمبود آب و  برق به ویژه در فصل گرما از مشکلات این روستاست که ضعف فشار و ترانس برق فرسوده و فرسودگی و کوچک بودن قطرلوله‌های آب که نیاز به تقویت و تعویض دارند.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب در روستا خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل امور آب استان پیگیر ترمیم و احیای منبع رهاشده با هزینه ۲ میلیارد تومان است تاکمبود آب روستا رفع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ۱۴۰۱ شورای اسلامی روستای عباسا بیان کرد: احداث پل اصلی محل سیدعابد حسینی، احداث پل و آسفالت خیابان شهیدسیدفضل الله حسینی  به سمت اناجار به طول ۲ کیلومتر، شن ریزی و آسفالت کوچه‌ها با توجه به تأمین هزینه آن از برنامه‌های این دوره شورا در سال آینده است.

رئیس شورای اسلامی روستای عباسا در خصوص طرح هادی روستای عباسا تأکید کرد: باتوجه به سرانه جمعیتی که دارای نواقص بسیارعدیده  است  این مشکل خودعامل ساخت وسازهای خارج بافت توسط اهالی روستا است که از مسولان شهرستانی و استانی استدعا داریم نسبت به بازنگری طرح هادی روستا در اسرع وقت اقدام کنند.

 

گفتنی است سید یونس حسینی رئیس شورا،سیداحمد حسینی نایب‌رئیس، مهندس مهدی زکوی، مهندس حمید آریا، سید مهدی حسینی به عنوان اعضای شورای اسلامی روستای عباسا و مطهر عنایتی به عنوان دهیار با تمام توان مشغول خدمتگزاری به مردم این روستا هستند.

 

 

   

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ اسفند, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو