زمان انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ -

پیگیر تقویت ارتباط با کشورهای اوراسیا هستیم/تفکر حاج‌قاسم‌سلیمانی‌ها در اداره اقتصاد کشور حاکم شود

استاندار مازندران گفت: پیگیر تقویت ارتباط با کشورهای اوراسیا و باز شدن راه ارتباطی هوایی و دریایی هستیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سید محمود حسینی‌پور در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان نور که با حضور ائمه جمعه شهرستان، مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از مردم نور در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی نور برگزار شد با تبریک اعیاد و روز پاسدار اظهارکرد: صیانت پاسداران رشید در کنار امام حسین (ع)سبب شد تا شاهد آزادگی و افتخار در جهان اسلام باشیم و پاسدار امروز همانند شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای دیگر که ادامه دهنده راه امام حسین علیه السلام هستند، دنیا را به لرزه درآوردند و یک تنه در مقابل آمریکا ایستادند.

وی گفت: آمریکا در تاریخ خود برای نخستین بار برای شهادت رساندن یک سردار بزرگ نظامی این گونه برنامه ریزی کرد و اثرات خون شهید سردار سلیمانی پایه‌های آمریکای جنایتکار را لرزاند و اثراتش را در انتخابات آمریکا شاهد بودیم.

استاندار مازندران  با اشاره به شرایط بسیار سخت بین ابرقدرت‌ها افزود: زمانی ایران اسلامی با فعل و انفعالات منطقه به شدت تحت تاثیر قرار می گرفت اما امروز ایران اسلامی به برکت امام( ره) ، شهدا و درایت مقام معظم رهبری به عنوان ابرقدرت دنیا نقش آفرینی می‌کند.

حسینی‌پور نوری با اشاره به تهاجم نظامی دشمنان در اوایل انقلاب یادآورشد: ایران اسلامی امروز با ایجاد دایره‌هایی از دژ مستحکم کشورهای حامی توانست مرزها را از خطر دور کند و بخش کوچکی از مردم که از علت مبارزه و تلاش سردار سلیمانی در کشورهایی مانند لبنان، عراق، سوریه و …می‌پرسیدند، همگی امنیت امروز کشور را مدیون خدمات و جانفشانی‌های سردار دلها و شهدای عزیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور از امنیت بالایی برخوردار هستیم اما در حوزه اقتصادی مشکل داریم، تأکید کرد: دلیل اصلی این است که در توسعه اقتصادی در این سال‌ها تفکر حاج قاسم سلیمانی حاکم نبود و نیروی اصیل انقلابی در حوزه اقتصادی مسئولیت نداشت.

استاندار مازندران با اشاره به دولت مردمی در ایران اظهارکرد: در شرایطی هستیم که مردم باید بدانند که در هشت سال گذشته با نگاه کدخدا وارد مذاکره شدیم که قدرت جمهوری اسلامی ایران تضعیف شد و ابرقدرتها از مواضع انسانی خود عقب‌نشینی نکردند.

این مسئول یادآورشد: نقطه ضعف ایران توسط مقام دوم کشور به دنیا مخابره شد که ما به کدخدا اعتماد داریم هشت سال همه تخم مرغ های میز مذاکره در سبد کدخدا چیده شده اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

حسینی پور با اشاره به نشست با کشورهای همسایه برای انتقال سنگ‌آهن به روسیه و برخی کشورها تصریح کرد: برای انتقال سنگ‌آهن از بندر امیرآباد به هند طرف مذاکره گفته بودند ۶ سال گذشته ما به دولت ایران پیشنهاد دادیم اما نپذیرفتند.

وی یادآور شد: این کار ۵۰ هزار میلیارد سود خالص سالانه برای مردم مازندران دارد اما دولت قبل بسیاری از فرصت‌ها را برای دلخوشی غربی‌ها و آمریکایی‌ها از دست داد اما امروز با اقتدار سردار سلیمانی در میدان مذاکره وارد شدیم و با عقب نشینی دشمن ۹۰ درصد مسائل حل شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هر زمان ملت ایران با اقتدار وارد عرصه شود همان نقطه پیروزی و موفقیت است، افزود: شهرستان نور به لحاظ سرزمینی بزرگترین شهرستان با موقعیت استراتژیکی در مازندران است که با زیباترین کوهستان، جنگل، جلگه، ساحل، آب و هوای معتدل و معادن بی‌نظیر است که در صورت احصا باعث افزایش ثروت خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه معادن عظیمی داریم که گاهی به اشخاص واگذار شد اما نفعی برای مردم نداشت، تاکید کرد: برنامه برای ایجاد شرکت تعاونی مردمی داریم تا همه مردم بتوانند از سهامداران مجموعه قرار بگیرند.

حسینی پور با اشاره به بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های دولت مردمی این است که عدالت اجرا شود، اظهارکرد: خدمات‌دهی به مردم وظیفه مسئولان است اما با افزایش ثروت مردم، حرفی برای گفتن داریم و مفهوم انقلابی گری انجام کارهای بی‌منت برای مردم است، در این چند سال مردم خودشان را ثابت کردند و اکنون مسئولان باید خودشان را ثابت کنند.

وی با اشاره به اینکه فرماندار جدید نور باید سند آمایش اقتصادی شهرستان بر اساس اسناد بالادستی و بهره گیری از جوانان نخبه و انقلابی تهیه کند، تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی راهبردی با کمک همه مردم شاهد تحول اساسی و انقلابی در توسعه اقتصادی در شهرستان نور باشیم.

استاندار مازندران گفت: پیگیر تقویت ارتباط با کشورهای اروسیایی و راههای دریایی و هوایی هستیم و شهرستان نور باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کند تا آماده پذیرش برای گردشگران باشد و ازاعتیاد و بیکاری رها شود.

این مسئول تأکید کرد: اختلاف و تفرقه مانع توسعه است و باید مسائل عمومی را بر مباحث شخصی ترجیح دهیم و مسائل عمومی برجسته شود تا با وحدت و همگرایی بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.

وی با قدردانی از زحمات دکتر شادمان فرماندار نور افزود: تلاش شبانه‌روزی فرماندار ساعی شهرستان نور در همه امورات بسیار ارزنده و شایسته بود و افراد جدید بر اساس سیاست‌های دولت و مردم سالاری انتخاب می شود و از افرادی که کارنامه مثبتی دارند در سنگرهای دیگر خدمت رسانی استفاده می کنیم.

استاندار مازندران از احداث بیمارستان فوق تخصص ۵۰۰ تختخوابی در غرب استان با حضور سرمایه‌گذار خصوصی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا مردم غرب استان برای درمان و کارهای پزشکی نیاز به تهران و  شرق استان نداشته باشد.

این مسئول با اشاره به تکریم و معارفه فرماندار شهرستان نور خاطرنشان کرد: دولت مردمی دولت پشت میزی نیست بلکه باید در بین مردم مشکلات را از نزدیک ببیند و تصمیماتی آنی بگیرد.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه نور نیز در این آیین با اشاره به سخنان رهبری اظهار کرد: با توجه به پیشرفت در دهه چهارم و پنجم انقلاب اما باید  همانگونه که رهبر انقلاب با تحلیل عالمانه هشدار می‌دهند مراقب افکار غربی، واپسگراها و اندیشه نفوذ باشیم.

وی گفت:  دولتی که با شعار انقلابی کار را آغاز کرد، برای رسیدن به اهداف متعالی که ترسیم کرده و تحقق شعاری که مردم به آن رای دادند باید مدیران انقلابی، متخصص و شایسته را به بدنه دولت تزریق کند و در این راستا از جوانان استفاده شود.

امام جمعه نور با اشاره به آزاد سازی سواحل در مدت ۲۰ روز افزود: استاندار مازندران مدیرانی که توانایی مبارزه با فقر و اندیشه غربی را دارند، انتخاب کند.

علی شادمان فرماندار سابق نور نیز در این جلسه اظهارکرد: هرگز از روزی که باید بروم غافل نبودم اما روزی که آمدم مقید به تفکیک قوا بودم اکنون هم می‌گویم باید به این دولت کمک کنیم چون دشمن پیچ های زیادی را در مسیر ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکهذخیلی‌ها تلاش کردند تا جلوی توسعه را بگیرند و برای بعضی از کارها مانع تراشی می‌کردند، گفت: نوک پیکان موفقیت آحاد مردم شهرستان بودند، مسئولان هم کمک کردند، من هم نقطه ای از این حرکت بودم تا کارها سرعت بیشتری پیدا کند؛ تلاش ها و موفقیت های صورت گرفته به پشتوانه مردم شهرستان بود.

شادمان با اشاره به خدمات انجام شده در ۴ سال گذشته افزود: برای بعضی از پروژه‌ها مثل دیالیز، انتقال خون و غیره زمان گذاشتیم، به مردم قول دادیم سه ماه این کار را بکنیم و با کمک خیران این کار را کردیم؛  به مردم احترام گذاشتیم اما همه دست‌های ضد توسعه را قطع کردیم.

احمد توکلی سرپرست فرمانداری شهرستان نور با اشاره به اینکه روزهای پرکاری در پیش است، اظهار کرد: باید در جهاد اقتصادی برای ارتقای وضعیت،معیشت و اقتصاد مردم تا سرحد ایثار و شهادت تلاش کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خودباوری تأکیدکرد: شعار “ما می توانیم” را باید به منصه ظهور بگذاریم و “خودباوری”  ملکه ذهن ما شود و امنیتی که در کشور ما با توجه به التهاب در منطقه‌ حاکم است، محصول عمل کردن به شعار “ما می‌توانیم” است.

فرماندار شهرستان نور خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیروی از خط مش سیاسی  برای توسعه کشور در قالب سند توسعه گام دوم به هدف بالایی برسیم و به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

این مسئول بیان کرد: پیام مردم در انتخابات ۲۸خرداد۱۴۰۰ و انتخاب دولت مردمی، عدالتخواهی، تحول خواهی، مبارزه با فساد، تبعیض،فقر و توجه به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ حرمت خون شهدا و جایگاه ایثارگران جانبازان بود.

توکلی با اشاره به اینکه دولت مردمی در برنامه‌های خود تحول را مطابق با سند ماندگار و گام دوم انقلاب در همه عرصه ها دنبال خواهدکردافزود: فرمایشات رهبری در هر عرصه‌ای مورد توجه مسئولان و رعایت کار قرار گرفت، باعث پیشرفت و توسعه شد.

وی یاد آوردشد: ما به عنوان کارگزاران کوچک دولت ، خود را ملزم به پیروی از فرمایشات رهبری با شعار دولت مردمی و عدالت خواه در شهرستان نور می‌دانیم و در کارها بر اساس این موضوع عمل می کنیم تا باعث شکوفایی و توسعه در شهرستان نور شود.

فرماندار شهرستان نور تصریح کرد:  شهرستان نور  با موقعیت خاص نیاز به همکاری و اتحاد مردم و مسئولان دارد تا بتوانیم پروژه‌های توسعه که مهم‌ترین آن راه‌های مواصلاتی و روستایی و… است را اجرایی کنیم و با توسعه زیرساخت‌ها، سبب رونق اقتصادی در شهرستان نور شویم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ اسفند, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو