زمان انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ -

امام جمعه ایزدشهر مطرح کرد:

تقویت معنویت در جامعه با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب

امام جمعه ایزدشهر بر تقویت معنویت در جامعه با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: در جنگ رسانه‌ای باید با تمام توان دین اسلام ناب محمدی را تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام مهدی رزاقی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص ترويج معنويت و اخلاق در انقلاب اسلامي اظهار‌کرد: مبعث بزرگترین روز تاریخ بشر و روز برانگیخته شدن پرچم رسالت برای پیشرفت علم و معرفت و اخلاق بشریت است.

وی با اشاره به اینکه بعثت پیامبر (ص) در درجه اول دعوت به توحید بود، خاطرنشان کرد: بعثت به معنای اینکه خدا را در زندگی حاکم و محور قرار دهیم که یک روش زندگی برای انسان‌ها ست و پیام اصلی همه پیامبران به عنوان سفیر الهی این بود که هرچه غیر خدا را کنار بگذاریم.

 

 

امام جمعه ایزدشهرگفت: دین اسلام سعادت و خوشبختی انسان‌ها در دنیا و آخرت فراهم می‌کند و بعثت نیز برانگیخته شدن پیامبر اسلام برای تکمیل فکر و اندیشه و تهذیب اخلاق بشریت است که با تأمین این دو عدالت سعادت، رفاه، دین و دنیای انسان تأمین خواهد شد.

رزاقی با اشاره به مردم عربستان که در دوران جهالت از نور خورشید نبوت دور و در خرافات غوطه‌ور بودند، افزود: مردم عربستان در دوران جاهلیت آلوده به اشرافی‌گری، تعصبات نژادی، بت پرستی، غارتگری و … بودند و فضایل اخلاقی را پایمال کردند.

وی یادآورشد: زمانی که مردم غرق در مشکلات فرهنگی، اخلاقی و روحی بودند، خداوند پیامبر اسلام(ص) را فرستاد تا با چراغ هدایت مردم را به یکتاپرستی دعوت کند و روز مبعث پیامبراسلام (ص)، لطف الهی شامل جهانیان شد و باران رحمت الهی و هدایت بر تشنگان حقیقت مانند ابر بهاری بارید و سایه عزت و شرافت انسان را فراهم کرد.

امام جمعه ایزدشهر گفت: مبعث روز رهایی انسان از ظلمت جهل و نادانی و بد اخلاقی است که پیامبر(ص) فرمودند من برانگیخته شدم تا مکارم اخلاقی را در جامعه نشر و رونق دهم، پیامبر اسلام (ص)با ظهور خود ارزش‌های الهی را در جامعه گسترش دادند و بعثت پیامبر (ص) غیر از کارهای گسترش اخلاقی و اعتقادات در جامعه، مردم را از ظلمت، جهل و نادانی نجات داد که در مقابل زورگویان و مستکبران ایستادند.

رزاقی با اشاره به اینکه هر چه داریم از همان اخلاق و رفتار پیامبر است، اظهارکرد: مبعث جشن بشارت خاتم الانبیا و برنامه‌های الهی است که از سوی پیامبر(ص) بیان شد و ما باید دین اسلام را در جامعه ترویج و تبلیغ کنیم.

وی با اشاره به تغییر ارزش‌ها که از کارهای پیامبر (ص) بود، تاکید کرد: جاهلیت در زمان پیامبر چهار گونه بود، افکار و اعتقادات سبک زندگی، ارتباط و وابستگی، حکم‌ها و قوانین جاهلانه که زمانی که پیامبر به رسالت مبعوث شد  برای از بین بردن تمام زمینه‌های جهالت از جامعه و زندگی مردم قیام کردند و با تبلیغ، اخلاق و رفتار شایسته زمینه رشد و تعالی مردم را فراهم کردند.

امام جمعه ایزدشهر خاطرنشان کرد: جنگ‌های زمان پیامبر(ص) برای هدایت مردم بود تا از جاهلیت به سمت معنویت راهنمایی شوند و اکثر افرادی که مسلمان شدند و در زندگی به اخلاق روی آوردن به علت اخلاق شایسته و خاص پیامبر بود که حتی با اسرای جنگ با کمال رأفت و مهربانی برخورد می‌کردند.

وی با اشاره به رفتار پیامبر اسلام (ص)در جامعه تصریح کرد: رفتارهای پیامبر(ص) همراه با علم و معرفت بود تا معرفت مردم را بالا ببرد و پیامبر دشمن درونی و بیرونی را به مردم معرفی کرد که دشمن درونی شیطان و کسانی که فکر شیطانی دارند و دشمنانی که فکر شیطانی مانند برهنگی، ظلم، جنایت، بدحجابی و … را رونق می دهند که باید به آن مبارزه کرد و دشمن بیرونی کسانی که حق مردم را ضایع می‌کند و جنایت و ظلم رادر کارهای روزمره خود نشان می‌دهند و در فرهنگ، اعتقاد و … مردم را به گناه دعوت می کنند.

امام جمعه ایزدشهر با اشاره به اینکه پیامبر مردم را برای مبارزه با دو گروه شیطانی راهنمایی کرد، افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود مهمترین هدیه مبعث را دعوت بشر به تفکر، عقلانیت، تزکیه و تهذیب نفس و مفاهیم اخلاقی بیان کردند.

رزاقی با اشاره به اینکه ما در هر زمان به فرامین و دستورات پیامبر نیاز داریم، تصریح کرد: دنیا از نظر صنعت و تکنولوژی پیشرفت کرده اما برای تأمین نیاز بشر به معرفت، علم، اخلاق دینی، ارتباط با خدا، ارتباط اخلاقی و صحیح با مردم، به دین احتیاج داریم و دین اسلام مطابق با فطرت بشریت است که هیچ زمان کهنه نمی‌شود.

وی بیان کرد: هر زمان که به زندگی مردم می‌نگریم، نیاز مردم و جامعه را به دستورات دینی و عمل به آن بیشتر احساس می‌کنیم و دین اسلام یک دین جامعی است که تمام زوایای زندگی انسان‌ها را  در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و … در بر می‌گیرد.

امام جمعه ایزدشهر با اشاره به اینکه قانون و دینی مانند دین اسلام نداریم که تمام ریزه کاری‌های را بیان کند، اظهارکرد: دین اسلام با اراده الهی در آینده نزدیک با ظهور امام زمان کل جهان هستی را در بر می گیرد هرچند شیاطین درونی و بیرونی دوست ندارد حکومت اسلامی و مهدوی تشکیل شود اما به وعده الهی دین اسلام سراسر جهان را خواهد گرفت.

رزاقی با اشاره به اینکه وظیفه مسلمانان شناخت، عمل و ترویج دین اسلام است، خاطرنشان کرد: پیامبراسلام و اهل بیت برای تبلیغ، نشر و تبیین دین اسلام تلاش کردند تا به دست مردم برسد و تکلیف مسلمانان است به هر طریقی رسانه، نوشتاری، فضای مجازی، حقیقی و … دین ناب محمدی تبلیغ و گسترش دهند تا بشریت در دنیا و آخرت رستگار شود.

وی افزود: در جنگ رسانه‌ای باید با تمام توان دین اسلام ناب محمدی را تبلیغ کنیم و دست آیندگان برسانیم و بر پدر و مادرها تکلیف است تا فرزندان خود را با دین اسلام آشنا و برای عمل به آن تشویق کنند، مسئولان جامعه اسلامی وظیفه دارند برای مسلمانان زمینه آرامش و رفاه را فراهم کند تا به اعمال دینی اسلام عمل کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ اسفند, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو