زمان انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ -

ترویج بدحجابی، ابزار دشمن برای انحراف جوانان

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به ترویج بی‌بند و باری، سگ‌گردانی، مشروبات الکلی و کشف حجاب، گفت: دشمن به دنبال این است که عقل بشر رشد نکند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۰ در شهرستان نور که در مصلی الغدیر نور برگزار شد با تبریک اعیاد در خصوص شناخت امام زمان (عج)اظهارکرد: یکی از شاخصه‌های بزرگ منتظران واقعی شناخت امام است و اگر این جایگاه را نشناسیم در مسیر انحراف قرار می گیریم که خطر بزرگی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی آیینه انقلاب مهدوی است که قلب‌ها را دگرگون، خودخواهی را به خدا خواهی، سیاهی  را به روشنایی و هدایت و ترس را به شجاعت تبدیل می‌کند.

امام جمعه نور با اشاره به شاخصه‌های منتظران واقعی افزود: مهیا شدن این است که باید منتظر واقعی، مرد میدان مبارزه و جهاد باشد و در سایه میدان مبارزه و جهاد با آماده سازی نفرات و تجهیزات در تمام زمینه‌ها به ویژه مسائل نظامی در مقابله با دشمن همه توانمندی‌ها را در عرصه مبارزه با دشمن تقویت کنند.

احمدی با اشاره به حرکت‌های دشمن در منطقه و پاسخ کوبنده سپاه در اربیل عراق تصریح کرد: پاسخ سپاه به دشمنان نشانگر این بود که جایگاه و حریم، حریم اقتدار است.

وی با اشاره به سومین مسئله در عرصه فرهنگی، معارف قرآن و عترت اظهارکرد: باید با سلاح قلم و تیغ سخن در صحنه حضور داشته باشیم وعرصه فرهنگی، معارف الهی و قرآن در حقیقت زمینه ساز ظهورامام است که  به مدیریت، شهامت و شجاعت نیاز دارد و در زمان امام عقل‌ها و اندیشه‌ها در حد بالایی نیز ظهور پیدا می‌کند.

امام جمعه نور با اشاره به ایجاد زمینه رشد و بالندگی و پیشرفت تأکیدکرد: وظیفه اصلی بر دوش مسئولان  فرهنگی و بخش‌های مختلف است که باید زمینه ساز برای ظهور امام و رشد فکر،اندیشه و فرهنگ باشند.

احمدی با اشاره به اینکه احیای معارف در سایه احیا مسجد است، تصریح کرد: مسجد به عنوان پایگاه مهم باید مدنظر همه قرار بگیرد تا رشد و بالندگی اتفاق بیفتد و باید این زمینه سازی فراهم شود.

وی گفت: دشمن برای اینکه ظهور را به تأخیر بیاندازد زمینه‌های ابتذال را فراهم می کند و جایگاه حقیقی مسجد توسط ابزارهای مانند آلات موسیقی و… آسیب دید و هدف دشمن کاهش محبوبیت مسجد است تا ظهور را به عقب بیاندازد.

امام جمعه نور با اشاره به ترویج بی‌بند و باری، سگ‌گردانی، مشروبات الکلی، کشف حجاب و … اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که عقل بشر رشد نکند.

احمدی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ناب گفت: با ترویج فرهنگ ناب عقل در مسیر رشد قرار می‌گیرد و طاغوت و اندیشه‌های ظالمانه را کنار می‌گذارد و دشمن با ترویج انحراف به دنبال این است که رشد درعرصه فرهنگ به وسیله آموزه‌های درست دینی، قرآن و سیره اهل بیت اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به مسیر زندگی مردم و آماده سازی زمینه رشد عقلانی افزود: باید بستر را مهیا کنیم تا مردم در مقابل آسیب‌ها حفظ شوند که فعالیت مساجد می‌تواند جامعه را از آلودگی حفظ کند تا عقل بشر در مسیر تعالی قرار بگیرد و زمینه ظهور حضرت فراهم شود.

فرماندار شهرستان نور نیز با تبریک مناسبت‌ها و گرامیداشت اعیاد با اشاره به شورای فرهنگ عمومی اظهارکرد: اجرای مصوبات شورا سبب شد تا در مقابل هجمه سنگین دشمن تا دندان مسلح و هزاران گروه فکر با هزینه‌های گزاف در شبکه های مجازی و رسانه ها و …ایستادگی کنیم.

احمد توکلی گفت: شهرستان نور مهد دینداری و تشیع و حضور اندیشمندان، هنرمندان و دانشمندان به نام است و در تاریخ شهرستان نور مزین به نام این عزیزان است که امیدواریم بتوانیم با هم‌اندیشی و همت در دوران معاصر افرادی را تربیت کنیم که در تاریخ آینده این مرز و بوم افتخار آفرین باشند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به ارتباط با مساجد خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) در راستای دعوت  مردم، مسجد را پایگاه خود قرار داد و مسجد به عنوان پایگاه مرکز نشر فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی جایگاه مهمی دارد.

این مسئول با انتقاد از اینکه برخی مساجد هنگام برگزاری نماز به دلایل مختلف تعطیل است، افزود: مسجد باید پویا باشد و کارهای فرهنگی با موضوعات دینی و موازین شرعی با نظر ائمه جمعه و جماعت به مسجد منتقل شود تا فرزندان این مرز و بوم در کنار آموزه‌های فرهنگی با آموزه‌های دینی، بیشتر آشنا شوند.

توکلی بر همکاری شهرداران در تأمین اقلام مورد نیاز مسجد و وسایل بهداشت تأکید کرد و گفت: شهرداران با همکاری هیئت امنای مساجد بستر لازم را برای فعالیت بیشتر مساجد فراهم کنند.

امام جمعه ایزدشهر نیز با اشاره به فعال بودن مساجد شهر ایزدشهر اظهارکرد: مساجد با برنامه‌ریزی برای جذب جوانان در نماز جمعه و جماعت تلاش کنند و حضور مسئولان در مساجد رونق بخش و جاذبه مساجد برای حضور مردم است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ اسفند, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو