زمان انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ -

ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره دکلمه‌خوانی اشعار پروین اعتصامی

اولین جشنواره دکلمه خوانی پروین اعتصامی با ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره برگزارشد.

اولین جشنواره دکلمه خوانی پروین اعتصامی با حضور امام جمعه نور، فرماندارشهرستان نور و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن پیامبر اعظم (ص) رویان برگزار شد.

به گزارش مرتضی محسنی خبرنگار و عکاس سرای نور،حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه نور با گرامیداشت اعیاد شعبانیه با اشاره به راز ماندگاری پروین اعتصامی اظهارکرد: کسی که مسیر الهی و خدایی حرکت می‌کند و خدا را می‌بیند ماندگار می‌شود و هنرمندانی که مسیر الهي را طی می‌کنند در ذهن‌ها و خاطره‌ها باقی می مانند.

 

وی گفت: همه معیارها به عقل برمی‌گردد و برای نورانیت عقل به علم نیاز است و درسایه علم، حلم خودش را نشان می‌دهد و کسی که می‌خواهد عقل و اندیشه آن بارور شود باید به عیب‌های خود بنگرد و انسان ظلم ستیز،عدالتخواه و فقرستیز ماندگار می‌شود.

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: حیا بدی‌ها و انحراف را نمی‌پذیرد و انسان با حیا در مسیر خدا حرکت می‌کند و سراسر وجودش زلال و پاک می‌شود اشعار پروین برگرفته از تعالیم نورالهی است و نشانگر این است که برسرسفره قرآن و اهل بیت نشسته است.

 

 

احمدی بیان‌کرد: اشعار پروین نشان از ملکوت عالم الهی دارد که پس از یک قرن به اشعار آن افتخار می کنیم و آن را الگوی در مسیر زندگی قرار می دهیم.

 

وی با اشاره به وقت سحر اظهارکرد:سحر یکی از مهمترین فرصت‌ها که تمام فکر، قلم و اندیشه را نورانی می‌کند و چیزی که از عالم الهی تجلی می‌کند به ذهن می‌آید و بر قلم و سطرها حرکت می کند.

امام جمعه با اشاره به اینکه ما در مسیر ظهور قرار داریم و علم حرف۲۷ دارد که دو حرف آن در اختیار ماست، افزود: در زمان حکومت امام زمان (عج) ۲۵ حرف از علم به وسیله امام زمان در اختیار مردم قرار می‌گیرد که در آن زمان صلح مطلق است و سراسر وجود عالم را محبت و عشق و صمیمیت فرا می‌گیرد.

 

داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: نخستین جشنواره دکلمه خوانی پروین اعتصامی در سال ۱۴۰۰ با ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره برگزارشد.

 

وی گفت: پروین اعتصامی می‌تواند به عنوان الگو همه جامعه و بانوان قرار بگیرد و ما در این جشنواره به زنان و دختران دیارمان در سه رده سنی متوسطه اول و دوم و آزاد فراخوان داریم که اشعار پروین اعتصامی را به دلخواه دکلمه خوانی کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: ۳۰ نفر از طرف هیئت داوران انتخاب شدند که ۱۰ نفر از آنها به عنوان برترین بهترین‌ها برگزیده شدند که ملاک داوری دکلمه خوانی، لحن صدا، رعایت دستورات فارسی، قرائت صحیح و … بود.

 

این مسئول افزود: به مناسبت تولد پروین اعتصامی با حضور مسئولان و خیل عظیمی از دوستداران شعر و ادب فارسی، بانوان شهرستان و مهمانان شهرستان‌های دیگراستان از نفرات برتر این جشنواره در شهرستان نور تجلیل شد.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ اسفند, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو