زمان انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ -

فرماندار شهرستان نور:

زمینه حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان نور فراهم شود

فرماندار شهرستان نور گفت: باید زمینه حضور سرمایه گذاران واقعی و توانمند را فراهم و کار را برای آنان تسهیل کنیم زیرا با جذب سرمایه و رونق سرمایه گذاری سبب جذب نیروی انسانی و کاهش نرخ بیکاری می شویم.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،احمد توکلی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان نور اظهارکرد: خبرنگاری شأن و مقام است و خداوند به هر کسی این شان و مقام را عنایت نمی کند، این حوزه پر خطر است زیرا اطلاع رسانی نادرست ممکن است حوادث ناگواری را رقم بزند و بالعکس اطلاع رسانی درست مانع حوادث ناخوشایند شود.

وی افزود: در کنار فضای مجازی موجود و تبادل اخبار در این حوزه، افرادی در خارج از کشور  با اخبار مسموم و جعلی درصدد ضربه زدن به نظام هستند و شما باید در مقابل آنان در آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی نقش ایفا و نقشه‌های آنان را نقش برآب کنید.

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه معاندین  با تجهیزات، امکانات و افزایش توانایی علمی و رسانه‌ای علیه نظام فعالیت‌ها را افزایش می دهند، تأکید کرد: شما باید همواره خود را تجهیز و با ارتقای سطح دانش و توانایی رسانه ای در مقابل آنها قد علم کنید.

 

 

 

 

 

این مسئول  با اشاره به خدمات نظام تصریح کرد: به برکت انقلاب و شهدا در نقطه‌ای از رفاه نسبی قرار گرفتیم و در بیشتر نقاط امکانات لازم وجود دارد اما تلاش می‌کنیم به بالاتر از حد استانداردها برسیم و توازن امکانات برقرار شود.

توکلی خاطرنشان کرد: در امن ترین کشور دنیا زندگی می کنیم و بهای این امنیت را با تحریم و محاصره اقتصادی دشمن و خون پاک امثال سردار سلیمانی ها و مدافعان حرم و وطن می دهیم در حالی که کشورهای حوزه خاورمیانه و عربی  با هزینه‌های سنگین و باج دادن، امنیت نسبی برای خودشان قرار دادند، امروز دیگر آمریکا در منطقه تهدید نیست بلکه ایران در اطراف خود آمریکا نیروهایی دارد که برای آنان تهدید محسوب می شود.

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه امروز فضای مجازی واقعیت های جهان را به سرعت منتشر می کند و این سبب شد تا فریب غرب و دشمنان برملا شود، در برخی از کشورهای به ظاهر توسعه یافته اگر یک روز کار نکنید گرسنه می مانید، حقوق دریافتی با هزینه‌ها نابرابر است.

این مسئول با اذعان به برخی از کاستی‌ها، تصریح کرد: بیشتر کاستی‌های موجود به حاکمیت و نظام ربطی ندارد بلکه برخی ناشایستگی‌ها در مدیریت سبب بروز مشکلات شده است، مثل یک تصادف رانندگی حادثه ساز که راننده مقصر اصلی است و سرعت غیرمجاز و عدم رعایت قوانین باعث حادثه شده است در حالی که قوانین وجود دارد، پلیس مراقبت می کند و جاده هم هموار است.

وی با بیان اینکه کارتیمی توفیقات بیشتری دارد و ما ملزم به انجام کار تیمی هستیم، گفت: انتظار دارم در شهرستان این کار تقویت شود زیرا ظرفیت‌های شهرستان بالقوه هستند و باید با کار تیمی به فعلیت تبدیل شوند.

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه خلق ثروت و افزایش تولید ناخالص ملی در حوزه شهرستان وظیفه فرماندار است گفت: در حوزه ساحل، دریا، جنگل و … باید زمینه حضور سرمایه گذاران واقعی و توانمند را فراهم و کار را برای آنان تسهیل کرد تا با جذب سرمایه و رونق سرمایه‌گذاری، نیروی انسانی جذب و شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

وی به تجربه خود در شهرداری ایزدشهر اشاره کرد و افزود: با تمهیدات و افزایش واحدهای تجاری و با دعوت از فروشگاه های شاخص و اشتغال در حوزه کاهش بیکاری توفیقاتی داشتیم و اکنون در شهرستان باید باتدابیر و تمهیدات لازم ظرفیت‌هایی ایجاد تا ضمن رونق اقتصادی به کاهش بیکاری کمک کنیم.

این مسئول بیان کرد: عمر ما محدود است و هر روز ما برگی از تاریخ خواهد بود، بزرگانی که نامشان در تاریخ ثبت است اگر می‌دانستند که این چنین می شود قطعاً کارهای بیشتری می کردند، ما باید کاری کنیم که نام ما با جسم ما به خاک نرود و همواره به نیکی از ما یاد شود.

فرماندار شهرستان نور به اولویت‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: اولویت های توسعه ای شهرستان نور بر اساس سند آمایش سرزمینی و برنامه ششم و هفتم توسعه رقم می خورد اما استانداردسازی راه ها که شاخص اصلی توسعه است اعم  از راه‌های اصلی و فرعی(در شهرها و روستاها)، ارتقای بهداشت و درمان با توجه به روند کاهش جمعیت جوان و توجه به حوزه درمان، تقویت زیرساخت‌ها مثل برق از جمله احداث پست و بهسازی و تقویت ترانسها، حوزه ارتباطات با هدف اینترنت با سرعت و افزایش فیبر نوری، گازرسانی در بخش بلده و میان بند و خط لوله دوم مسیر نور به کلارآباد با هدف افزایش فشار و کاهش حریم لوله گاز، تامین آب شرب مناسب با جمع آوری آب‌های سطحی و ایجاد سد،ایجاد مجتمع آبرسانی با استفاده از ظرفیت رود هراز که شهرستان‌های آمل، محمودآباد و نور از آن بهره‌مند می شوند و به حداقل رساندن استفاده ازچاه‌ها با استفاده از آب‌های سطحی با هدف حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی است وجلوگیری از رانش و جابجایی زمین در اولویت است.

توکلی به اولویت گردشگری حوزه کشاورزی اشاره و اظهار کرد: با استفاده از گردشگری کشاورزی، درآمد کشاورزان از کشت محصول افزایش پیدا کرده و از حیث گردشگری هم بهره مند می‌شوند و  به جای فروش زمین و ساخت ویلا با افزایش درآمد، حفظ زمین و امنیت غذایی را رقم بزنند.

وی در پایان با تاکید مجدد بر استفاده از موهبت  الهی ساحل و دریا، و حضور گردشگران و ساکنان غیر بومی برای ارتقای شهرستان،گفت:  رسانه‌ها با فرهنگ سازی زمینه افزایش مشارکت مدنی و اجتماعی ساکنان غیر بومی از جمله در سرشماری ها که شاخص حوزه توزیع اعتبارات است را فراهم کنند زیرا این امر و حضور این افراد در سرشماری سبب افزایش سرانه اعتبارات و رتبه ادارات شده و در خدمت رسانی بهتر و مطلوبتر به ما کمک می کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ اسفند, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو