زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ -

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

انشعابات غیرمجاز آب در شهرستان نور تعیین تکلیف شود/انعقاد قرارداد ۳۳۰ میلیارد تومانی در حوزه تامین آب شرب

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به دغدغه حضور مسافران و ساختمان اداری در منطقه نور، رویان چمستان گفت: انشعابات غیرمجازی که در شهرستان نور تعیین تکلیف نشدند سبب اختلال خدمات رسانی و آبرسانی در شهرستان نور هستند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،بهزاد برادرزاده در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: مازندران ۱۲ درصد از آب‌های سطحی و ۸۸ درصد از سفره‌های زیرزمینی استفاده می‌کند که دارای ۷۴۰حلقه چاه و ۳۳۰ دهنه چشمه است.

وی گفت: ۵۶ حلقه چاه از ۷۴۰ حلقه چاه مازندران در منطقه چمستان، نور و رویان قرار دارد و شهرهای شهرستان نور دچارعقب ماندگی در حوزه آبرسانی و آب‌های شرب هستند.

 

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به پیک مصرف بالا افزود: سال گذشته با کاهش سطح آب و چاه‌ها در چمستان ۱۹ درصد کاهش دبی داشتیم و این نشانگر این است که باید به سمت آب‌های سطحی برویم.

این مسئول با اشاره به پیگیری استاندار و نمایندگان مجلس در تسریع خط انتقال آب شرب از هراز خاطرنشان کرد: باید همگام با ساخت سد به فکر تصفیه خانه و انتقال آب از حوزه هراز باشیم

برارزاده در خصوص حفر چاه در منطقه اظهارکرد: در خط انتقال آب از هراز به چمستان و حفر چاه در امامزاده عبدالله می‌توانیم ۱۰۰لیتر آب در ثانیه دریافت کنیم و این تمهیدات تا ساخت سدهراز دیده شد.

وی گفت: ۱۲ حلقه چاه در شهرستان نور بهسازی شد که ۵۰ لیتر در ثانیه به آب نور، رویان و چمستان اضافه شد که سبب کاهش دغدغه مردم شد و در حال حاضر پیگیرحفر دو حلقه چاه در چمستان برای آبرسانی به نور و رویان هستیم که یک حلقه به پایان رسید و یک حلقه چاه دیگر هم به زودی به اتمام می رسد که تا ۳۱ خرداد دو حلقه چاه در پیک مصرف وارد مدار می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به دغدغه حضور مسافران و ساختمان اداری در منطقه نور، رویان چمستان گفت: انشعابات غیرمجازی که در شهرستان نور تعیین تکلیف نشدند سبب اختلال خدمات رسانی و آبرسانی در شهرستان نور هستند.

 

 

 

این مسئول با اشاره به کمبود مخازن در شهرستان افزود: ۲۰ هزار متر مکعب در نور و رویان  و ۴ هزار متر مکعب در چمستان با کمبود مخزن روبرو هستیم.

برادرزاده با اشاره به مخزن ۱۰هزار مترمکعبی در شهرستان نور یادآورشد: توانستیم ابلاغیه مخزن ۱۰هزار مترمکعبی را با کمک نماینده مجلس شهرستان دریافت کنیم که این مخزن در محل کردآباد احداث می‌شود.

وی از ساخت مخزن ۲هزار متر مکعبی در ایزدشهر خبر داد و افزود: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و زمینی که از منابع طبیعی در نظر گرفته شد مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی در این شهر احداث می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران با اشاره به مصوبه در اصلاح شبکه رویان اظهارکرد: مقرر شد تا با تامین لوله‌ها از شرکت آب و فاضلاب و همکاری شهرداری و شورای شهر، اصلاح شبکه در رویان صورت بگیرد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه آب‌ها از نظر کنترل کیفی در استان بررسی می‌شوند، یادآورشد: کیفیت آب در استان خط قرمز ماست و در آزمایشگاه‌های مرجع و ۲۲ گانه شهرهای مازندران روزانه کنترل کیفیت صورت می‌گیرد و از نظر کیفیت آب مشکلی وجود ندارد.

برارزاده تأکید کرد: تغییر رنگ آب مربوط به تصفیه خانه خانگی است که هر ۶ ماه باید تخلیه شود و منابع آب‌های زیرزمینی مملو از املاح مفید است که تصفیه‌خانه خانگی، املاح مفید را حذف می‌کنند.

وی افزود: مازندران در حوزه محرومیت‌زدایی ۱۹ مجتمع آبرسانی و ۱۲۸روستا را از محل روستاهای کمتر توسعه یافته خدمات رسانی می‌کند در پروژه محرومیت ‌زدایی سال گذشته مجلس شورای اسلامی مبلغ ۷ هزار میلیارد برای ۱۰ هزار روستا اختصاص داد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران خاطرنشان کرد: ۳۳۰ میلیارد تومان برای حوزه محرومیت‌زدایی برای مازندران اعتبار گرفته شد که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به فرماندهی سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و بسیج سازندگی این پروژه را برعهده گرفتند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۵۰ روستای عقب ماندگی در آب داریم که باید از این مزیت بهره مند شوند، تأکید کرد:  شوراها و دهیارانی که با نگاه درآمدزایی به آب نگاه می‌کنند در حق مردم روستا اجحاف می‌کنند و دهیاران و شوراهایی که به دلیل حضور افراد غیربومی در روستا از این حوزه درآمدزایی می‌کند، نباید درآمد حوزه آب را در حوزه‌های دیگر هزینه کنند.

برادرزاده خاطرنشان کرد: روستاهایی که تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند از نظر کیفی و کمی رسیدگی و نگهداری نمی‌شوند و با توجه به اینکه متولی آب، شرکت آب و فاضلاب است این روستاها باید تحت پوشش آب و فاضلاب باشند تا بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو