زمان انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ -

کارشناس مسائل سیاسی:

سیاست صهیونیسم کمرنگ کردن مسأله‌ فلسطین در بین مسلمانان است/روز قدس جلوه‌گاه بیداری جهان اسلام

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز سیاست عمده‌ی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسأله‌ی فلسطین در ذهنیت جوامع مسلمان و به سمت فراموشی راندن آن است.

به گزارش بهنازدمیرچی خبرنگار سرای نور،محمود مرادی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: اسرائیل، نه تنها حکومتی بدون زمین است که حتی ملت واحدی ندارد و ساکنان آن مهاجرانی از بیش از ۱۰۰ کشور و ملیت مختلف، با رنگ و نژاد و زبان و فرهنگ‌های متفاوتند که به صرف یهودی بودن، به فلسطین آمده اند.

 

وی گفت: آن‌ها هویتی یکسان و واقعی ندارند و گسل‌های فعال و شدیدی بین آنها وجود دارد که مهمترین آن سیاست آپارتاید و برتری نژادی است! برتری اشکنازی ها بر سفاردی ها! برتری سفیدها بر سیاه‌ها! برتری یهودی ها بر عرب‌ها و مسیحی ها و… صهیونیسم بر اساس جنگ رسانه‌ای و خدعه های روانی شکل گرفته که مهمترین آن مظلوم_نمایی و معروفترین آن ادعای هولوکاست است اما با فراگیر شدن جنایات این رژیم در رسانه ها، ظهور مورخان نواندیش انکارکننده هولوکاست و شهادت فعالان صلح غربی بدست اسرائیل و…، اینک تابلوی مظلوم نمایی اسرائیل فرو ریخته است.

این کارشناس سیاسی افزود: جنبش جهانی تحریم و انزوای اسرائیل BDS توسط فعالان و اکتیویست‌های اروپایی و آمریکایی، امروز به یکی از چالش‌های جدی رژیم جنایتکار اسرائیل تبدیل و سبب شده دول غربی نیز بتدریج حمایت‌های خود از اسرائیل را کاهش دهند و حتی مجالس کشورهای مختلف غربی (ایرلند، انگلستان، فرانسه، سوئد و ۱۳۶ کشور جهان و..) «دولت فلسطین» را به رسمیت بشناسند و همین باعث شده اسرائیل با صرف هزینه‌های هنگفت در صدد اتحاد با کشورها و گروهک‌های جنایتکار و بدنام مثل میانمار، نیجریه، سودان جنوبی و کشورهای عربی حامی داعش یعنی امارات و عربستان برآید.

مرادی گفت: خیزش فلسطینی‌ها در روزهای اخیر نشان داد که این تحولات پس از آن آغاز شد که رافائل موریس، رهبر جنبش افراطی بازگشت به کوه معبد اعلام کرد که مراسم قربانی عید پسح یا فطیر را در مسجدالاقصی برگزار می‌کنند.

وی یادآورشد: این جنبش افراطی در سال ۱۹۶۷ توسط فردی به نام «گرشون سالمون» یکی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی بنیان نهاده شد و خواهان تخریب مسجدالاقصی و اخراج تمام مسلمانان و مسیحیان از آنچه «سرزمین اسرائیل» می‌نامند، هستند واین گروه‌های افراطی، تخریب مسجدالاقصی و ساخت معبد هیکل سلیمان را آغازگر جنگ آخرالزمانی آرمگدون می‌دانند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه دولت نفتالی بنت پس از عملیات‌های فلسطینی‌ها در روزها و هفته‌های اخیر، تا مرز انحلال دولتش پیش رفته و برای بهره‌گیری سیاسی از رأی یهودیانِ ارتدوکسِ افراطی، از وجود چنین حرکت‌های افراطی حمایت می‌کند،افزود:واکنش همه گروه‌های فلسطینی و دیگر گروه‌های مسلمان سایر ملل اسلامی نشان می‌دهد، برخلاف عدول برخی سیاستمداران عرب از آرمان فلسطین، شاهد یک موج هویت خواهی دینی در میان ملت فلسطین و سایر ملل هستیم و این مقاومت در سرزمین غزه باقی نخواهد ماند و به دیگر مناطق هم خواهد کشید.

مرادی یادآورشد: این حرکت ناشیانه صهیونیست‌ها در سالگرد نبرد سیف‌القدس در ۲۰۲۱ که صهیونیست‌ها عاجزانه و ملتمسانه به دنبال آتش‌بس بودند نشان داد که نفتالی بنت در مسیر نتانیاهو قدم گذاشته است که جز شکست، نتیجه‌ای برای او نخواهد داشت و سخنرانی فرمانده نیروی قدس و وی  وی خاطرنشان کرد: واکنش وزارت خارجه کشورمان نشان می‌دهد که برخلاف دیگر سیاستمداران و دولتمردان خودفروخته، جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی گروه‌های مقاومت بوده و خواهد بود وافزایش جنایات رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان بیش از آن‌که ماهیت تروریستی آن رژیم را به تصویر بکشد ترس صهیونیست‌ها از سرنوشت تاریک و پایان محتوم و ذلت بارشان را نشان می‌دهد و این حقیقتی انکار ناپذیر است که با شروع ماه مبارک رمضان ناقوس مرگ و نابودی زیر گوش صهیونیست‌ها به صدا در می‌آید.

این کارشناس سیاسی اظهارکرد: با نزدیک شدن به روز قدس صدای ناقوس مرگ همچون صوراسرافیل امان صهیونیست‌ها را بریده و آنان را به میدان توحش دیوانه وار می‌کشاند و تا پیش از ظهور انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی، گسترش حکومت یهود از نیل تا فرات را با استراتژی «جنگ در بیرون از خانه و امتیاز گیری در خانه» دنبال می‌کرد و روز به روز حلقه را بر فلسطینیان تنگ تر کرده و بر این باور بودند که خیلی زود مسئله فلسطین خاتمه یافته و مسئله سوریه، اردن، لبنان و… جای آن را خواهد گرفت و آن کشورها نیز به سرنوشتی مانند فلسطین دچار خواهند شد. در نقطه مقابل؛ بزرگترین نقطه ضعف مبارزان فلسطینی فقدان گفتمان سلحشورانه برای مبارزه بوده و آنان صرفاً برای خلع ید صهیونیست‌ها از سرزمین‌‌های اشغالی می‌جنگیدند و در نتیجه کشورهای اسلامی هم هیچ تکلیفی جز کمک صدقه گونه برای حمایت از فلسطین احساس نمی‌کردند.

مرادی افزود: پیدایش انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی و اعلام استراتژی ضرورت محو غده سرطانی صهیونیزم از منطقه اسلام با شعار «اسرائیل باید از بین برود» در گام نخست جان تازه ای به مبارزان فلسطینی بخشیده و عزم آنان را برای استمرار مبارزه جدی تر ساخت و ابتکار عمل هوشمندانه امام خمینی سلام‌الله علیه برای اعلام روز جهانی قدس همه نقشه‌های نظام سلطه و غرب برای سلطه بر جهان اسلام از طریق وجود و تقویت غده سرطانی رژیم جعلی صهیونیستی را به هم زده و صهیونیست‌ها را در داخل سرزمین‌‌های اشغالی زمین گیر کرده و با راه اندازی استراتژی انتفاضه (جنگ با سنگ) از سوی فلسطینی‌ها مسیر صهیونیست‌ها را تغییر داده و آنان را مجبور به تغییر استراتژی «جنگ در بیرون از خانه و امتیازگیری در خانه» به استراتژی «جنگ در داخل فلسطین و امتیازدهی در بیرون از فلسطین» کرد.

وی تأکید کرد: اعلام روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی، اقدامی فوق راهبردی و دارای ابعاد گسترده‌ای بود که نتیجه نهایی آن محو رژیم صهیونیستی و بالاتر از آن نابودی نظام سلطه غرب خواهد بود و اعلام روز جهانی قدس به مبارزه فلسطینی‌ها ماهیت و هویت دینی بخشیده و جنگ برای آزادی جغرافیای فلسطین را به جنگ برای آزادی و رهایی قدس شریف از چنگال خون آشامان صهیونیست مبدل ساخته است و همچنین با تعیین قدس شریف در فرهنگ مبارزاتی فلسطینی‌ها سمت و هدف نهایی مبارزه شکل گرفت واین مشابه همان ابتکاری است که امام با گره زدن زلف جنگ تحمیلی به عاشورا و کربلا ماهیت جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس مبدل ساخته و برای رزمندگان اسلام سمت و هدف معین کردند.

مرادی ادامه داد: تعیین روز جهانی قدس، فرهنگ حمایتی کشورهای مسلمان از فلسطین را دگرگون ساخته و کشورهای مسلمان را به جای کمک به فلسطین، به متن مبارزه با رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک تکلیف دینی و اسلامی کشانده است.

این کارشناس سیاسی گفت: مجرم اصلی فاجعه غصب فلسطین، دولتهای غربی و سیاستهای شیطانی آنها بود و آن روزی که دولتهای فاتح جنگ اول جهانی، نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطه‌ی دائمی خود بیش از پیش احساس کردند و انگلیس از سالها پیش از آن با طرح بالفور زمینه را آماده کرده و با همفکری زرسالاران یهودی بدعتی به نام صهیونیسم را مهیای نقش‌آفرینی کرده بود.

مرادی خاطرنشان کرد: سرانجام پس از دومین جنگ جهانی با استفاده از غفلت و گرفتاریهای دولتهای منطقه، ضربه‌ی خود را وارد آوردند و رژیم جعلی و دولتِ بدون ملت صهیونیست را اعلام کردند وامروز مسئله فلسطین از مرزهای جغرافیایی آن سرزمین فراتر بوده و میدان مبارزه را از فلسطین به مرزهای جهان اسلام توسعه داده و خاکریزی به وسعت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است و موضوع نبرد برای رهایی قدس شریف، انگیزه مبارزان فلسطینی را به شدت افزایش داده و سبب تقویت روحیه سلحشوری مبارزان فلسطینی شده است.

وی اظهارکرد: با اعلام روز جهانی قدس مبارزان فلسطینی، حضور مسلمانان را در کنار خود احساس کرده و همین امر موجب تقویت روحیه سلحشوری آنان شده است و مسئله رهایی قدس شریف از چنگال ائتلاف «غربی عبری» را به مسئله اصلی جهان اسلام مبدل ساخته است و امروز سیاست عمده‌ی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسأله‌ی فلسطین در ذهنیت جوامع مسلمان و به سمت فراموشی راندن آن است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: فوری‌ترین وظیفه، مبارزه با این خیانتی است که به دست مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در خود کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد و اسرائیل، موجودیت خود را بر «زمین» ملت دیگری ساخته است.

مرادی افزود: شرط اول تشکیل یک جامعه و حکومت، زمین است و جامعه و حکومتی که حتی زمین آن اشغالی و از آن مردم دیگری است، چگونه می‌تواند به بقای خود امیدوار باشد؟

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو