زمان انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ -

استاد حوزه علمیه قم:

عده‌ای برای حفظ منافع شخصی جای شهید و جلاد را تغییر می دهند

استاد حوزه علمیه قم گفت:عده‌ای برای حفظ منافع شخصی خودشان به کمک رسانه‌ها و تبلیغات جای شهید و جلاد را تغییر می دهند و یک کودک فلسطینی را که در مقابل سرباز اسرائیلی مشت خود را گره می کند به عنوان تروریست کوچک نام می‌برند و از همین عکس کودک در جنگ روسیه و اوکراین استفاده می‌کنند و به عنوان کودک اوکراینی در فضای مجازی به او لقب قهرمان می‌دهند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام قاسم ترخان از روحانیون حوزه علمیه قم در پایان راهپیمای در مصلی الغدیر نور با اشاره به اینکه چرا باید از فلسطین حمایت مادی و معنوی کنیم، اظهارکرد: حمایت از مظلوم یک امر انسانی است و هر انسانی در مقابل ظلم به یک انسان دیگر واکنش نشان می دهد.

 

وی یادآورشد: عده‌ای برای حفظ منافع شخصی خودشان به کمک رسانه‌ها و تبلیغات جای شهید و جلاد را تغییر می دهند و یک کودک فلسطینی را که در مقابل سرباز اسرائیلی مشت خود را گره می کند به عنوان  تروریست کوچک نام می‌برند و از همین عکس کودک در جنگ روسیه و اوکراین استفاده می‌کنند و به عنوان کودک اوکراینی در فضای مجازی به او لقب قهرمان می‌دهند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به استقامت و مقاومت در مقابل آمریکا خاطرنشان کرد: کشتن کودکان یمنی و فلسطینی برای افراد منفعت‌طلب مجاز است اما کودکان اوکراینی غیرمجاز است هرچند هر دو دور از انسانیت است.

ترخان به کشتن ۱۵ میلیون آفریقایی توسط پادشاه بلژیک اشاره کرد و افزود: اینها به دنبال انسانیت نیستند بلکه از مظاهر انسانی استفاده می‌کنند تا با مظلوم‌نمایی به اهداف خود برسند همانطور که انگلستان همراه با سران یهودی در سال ۱۹۴۷ کشتی یهودیان را با بیش از ۴ هزار مهاجر یهودی در فلسطین منفجر می کند تا با استفاده از این کشتار  وتبلیغات یهود را در دنیا مظلوم معرفی کند و احساس مردم را به سمت یهود جلب کند.

وی‌گفت: حمایت از مظلوم یک امر انسانی است اما منفعت طلبان در حمایت از مظلوم با معیارهای دوگانه برخورد می کنند و با بیان اینکه ورزش را نباید با سیاست درگیر کرد و در مسابقات به تحریم ورزشکاران ایرانی نسبت به ورزشکاران اسرائیلی واکنش نشان می‌دهند اما پس از جنگ اوکراین و روسیه ورزشکاران روسیه را تحریم می کنند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حمایت ازمظلوم فراتر از امر انسانی، یک امر دینی و اعتقادی است،اظهارکرد: باید از مظلوم دفاع کنیم و پیامبر اسلام (ص) فرمودند کسی که صدای یک انسان مظلوم را بشنود و اقدام نکند مسلمان نیست و حضرت علی (ع) به فرزندان خود وصیت کردند همیشه از مظلوم حمایت و دشمن ظالم باشید

ترخان با اشاره به قرآن کریم که می فرماید هر قدمی که برای حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبار بردارید خداوند برای شما حسن و ثواب می نویسد، گفت: این امر یک واجب دینی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۱ از طرف آمریکا به هر اسرائیلی ۱۶۰۰ دلار کمک بلاعوض داده می‌شد، افزود: با توجه به فقر در میان آمریکایی‌ها، به اسرائیل کمک می کرد زیرا منافع آمریکا در این است که اگر کمک نکند از منافعش محروم می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به سخنان کسانی که سازش با اسرائیل را مطرح می‌کنند، تاکید کرد: مشکل صهیونیست با جهان اسلام مشکل اعتقادی است زیرا اعتقاد دارند با ظهور حضرت مسیح باید چند اتفاق رقم بخورد که یکی تخریب قدس است و دیگری جنگ در اطراف کوه اردن و این فرقه مدیریت دنیا را برعهده خود می‌دانند و روسای جمهور آمریکا از این فرقه هستند و از صهیونیست حمایت می‌کند.

ترخان با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی خسارت‌های زیادی بر کشور تحمیل کرد، اظهار کرد: ۴۴۰ میلیارد دلار خسارت مالی و ۲۴۰ هزار شهید و ۶۰۰ هزار مجروح از خسارت‌های هشت سال جنگ تحمیلی بود و آیا در مقابل این همه خسارت‌های مالی آن معقولانه نیست که از مردم فلسطین حمایت کنیم.

وی با اشاره به هزینه ۱۲ میلیاردی بودجه نظامی و ۵ درصد کل بودجه است، اضافه کرد: حدود سه میلیارد برای کمک به جبهه مقاومت و … هزینه شد تا از هزینه ۴۴۰ میلیاردی جلوگیری شود و اگر کسی مسئله انسانی و دینی را در نظر نگیرد و به دنبال منفعت دنیا باشد باید بداند که بالاتر از امنیت، منفعتی وجود ندارد.

روحانی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه داعش در ۴۰ کیلومتری مرز ایران حضور داشت، تاکید کرد: هزینه‌هایی که برون مرزی با داعش و دشمنان در سوریه و عراق می شود بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که در کشور در مقابل دشمنان بجنگیم و ما باید قدردان مردم سوریه و یمن و جبهه مقاومت در عراق و فلسطین باشیم که با دشمنان مشترک ما و خودشان می جنگند و یهود در طول تاریخ به دنبال قدرت بود تا افکارش را به کل دنیا تحمیل کند.

ترخان با اشاره به شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: در شبکه‌های اجتماعی نباید راه،‌ مسیر و دشمن اصلی گم شود و اگر هم فقط به دنبال امنیت و آرامش هم باشیم باید از مردم فلسطین حمایت کنیم و این کمترین کاری است که انجام می‌دهیم.

وی گفت: دشمن هم با این باور رسیدند که با سازش نمی توانند افکارشان را تحمیل کنند و تنها کشوری که می تواند در مقابل اسرائیل ایستادگی کند ایران است و اجتماع ۲۵۰ هزار نفری فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در شب گذشته یک پیروزی است و امروز در ۹۰۰ شهر ایران و ۹۰ کشور راهپیمایی روز قدس برگزار شد و این پیروزی به راحتی به دست نیامده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو