زمان انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ -

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

جهاد تبیین یک مأموریت دینی و انقلابی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: جهاد تبیین رسالتی است که در جامعه بر عهده ماست و مبلغان هر کدام به سهم خود وظیفه‌ای در این عرصه دارند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار در گردهمایی قرآنیان شهرستان نور که با مسئولان شهرستان نور، مربیان، اساتید و فعالین در سالن پیامبر اعظم (ص) رویان برگزار شد با اشاره به سخنان رهبری و جهاد تبیین اظهارکرد: جهاد تبیین رسالتی است که در جامعه بر عهده ماست و مبلغان هر کدام به سهم خود وظیفه‌ای در این عرصه دارند.

 

 

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه بهار قرآن است، بیان کرد: قرآن و تفاسیر آن فقط محدود به ماه رمضان نیست که همواره باید در زندگی خود از قرآن بهره مند شوند و در این راستا نیازمند به تفاسیر اهل بیت هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه نهج‌البلاغه تفسیر واقعی قرآن است، افزود: محتوای عرصه جهاد تبیین می‌تواند نهج البلاغه باشد و قرآن متون و زوایای دارد که می توانیم تفسیر لایه‌های قرآن را در نهج البلاغه جستجوگر باشیم و کسانی که در مسیر جهاد تبیین گام بر می‌دارند از نعمت سخنان علی علیه السلام در نهج البلاغه غافل نشوند.

این مسئول گفت: امروز شاید دانش بشری به حدی نرسید که بتوانیم از تمام زوایای مفهومی و محتوایی قرآنی فهم دقیق و عمیق داشته باشیم و نهج‌البلاغه این فهم و درک عمیق را به ما خواهد داد.

شریفی تبار با اشاره به سخنان امیرالمومنین در نهج البلاغه که می فرماید “بدانید که قرآن دلسوزی است که در دلسوزی قرآن فریبی راه ندارد”، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از انسان‌ها در زندگی به دنبال مشاور امین هستند، قرآن مشاوری است که در آن هیچ فریبی نیست و خواسته انسانی در مشورت دادن دخیل نیست چرا که قرآن خواست و اراده الهی است.

وی اضافه کرد: قرآن هدایت کننده است که به مسیر حقیقی شما را هدایت می کند و امام رضا علیه السلام می فرماید “برای خانه های خود سهمی از قرآن ببینید” در طول زندگی برای مدیریت معنوی و نهادینه شدن رفتارهای ارزشی و دینی باید سهمی را برای قران داشته باشیم و با توجه به سازمان‌های تاثیرگذار در فرهنگ قرآنی این جمع‌ها می‌تواند جمع بزرگتری به وجود آورد و به جلسات قرآن خانگی تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که منشاء ارزاق معنوی ما در ماه رمضان است، بیان کرد: تبیین در طول تاریخ وجود داشته و رهبر معظم انقلاب با بیان جهاد تبیین آن را به جهاد آراسته کرده که به معنای تقابل و مبارزه است.

این مسئول در ادامه گفت: این مسیر یعنی جایی که فردی خصوصیات خاص داشته و فردی مخلص و مستمر در میدان باشد و مصاف خود را بشناسد و وامروز قرآن و جامعه قرآنی و مبلغان آنچه را که دشمن هدف گرفته بشناسند و جامعه قرآنی باید در جهاد تبیین سهمی داشته باشد.

شریف تبار با اشاره به روز قدس که نماد و سنبل مبارزه بین جبهه کفر و حق است، افزود: اگر چشم دنیا به ایران اسلامی است با همه ایران هراسی و اسلام هراسی از سوی دشمنان در دنیا اما همه فهمیدند که ایران اسلامی محور مقاومت است که می‌تواند حس بیداری اسلامی را در دنیای اسلام زنده نگه دارد.

 

 

امام‌جمعه نور نیز در این گردهمایی با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهارکرد: در این ماه باید با خرمن معرفت و معنویت در سایه قرآن هم خودمان سیراب بشویم و هم جامعه را در مسجد هدایت رهنمون کنیم.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی با بیان اینکه بهترین علم قرآن است، خاطرنشان کرد:علمی که بتواند دشمن درون و بیرون را کنترل کند تعالیم وحیانی است که علوم بیرونی را معنا می بخشد و آن را در مسیر هدایت قرار می‌دهد و قرآن بهترین راهنماست.

وی بیان‌کرد: اگر قرآن صامت را همراه با امام ناطق کنیم قرآن و عترت می‌تواند بهترین راهنما باشد و در عالمی که قلب‌ها را زنگارهای گناه گرفته است و انسان‌ها دچار بیماری روحی و روانی شدند، آرامش همه انسان‌ها علوم قرآنی و وحیانی است.

احمدی افزود: از همه مسئولان و مربیان قرآن انتظار می رود بر سر سفره حقیقی و معرفتی قرآن کریم بنشینند و برنامه تعالیم حیات بخش را جدی بگیرند تا بیشتر با قرآن مأنوس شوید و هم در جامعه امروز باید جوانان و نوجوانان را در سایه این تعالیم حیاتبخش و چشمه جوشان معرفت نجات دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور نیز در این مراسم با اشاره به ایجاد مجمع قرآنی شهرستان با ریاست امام جمعه نور، دبیری اداره تبلیغات  و مسئولان فرهنگی شهرستان و اداراتی که نیروهای قرآنی و فرهنگی دارند، اظهار کرد: اداره اوقاف و خیریه شهرستان  فعالیت‌های قرآنی را در تعامل کامل با اداره تبلیغات به ویژه در ماه مبارک رمضان داشتند و اداره ارشاد اسلامی شهرستان نیز در کارهای فرهنگی و مذهبی همراه با ارگانهای فرهنگی نقش آفرینی کردند.

 

 

 

 

 

حجت‌الاسلام  محمدرضا محمدی بیان کرد:  سپاه شهرستان در عرصه‌های مختلف فرهنگی به ویژه در عرصه قرآنی فعال و تاثیرگذار است و اداره آموزش و پرورش نور که پرورش کودکان و نوجوانان و جوانان را بر عهده دارد با نگاه فرهنگی و قرآنی در این مجمع فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ۲۹ محفل انس با قرآن در شهرستان نور افزود: یکی از فعالیت‌ها کلاس‌های متعدد در مراکز مختلف قرآنی شهرستان نور بود مانند جامعه القرآن، مراکز قرآنی، خانه‌های قرآن و …که در شهر و روستا برگزار می‌شود .

در پایان در این گردهمایی از فعالین قرآنی شهرستان نور تقدیر شد..

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو