زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ -

ایران هدف قراردادن خبرنگار الجزیره توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به خبرنگار شبکه الجزیره را گواه روشنی بر عدم پایبندی این رژیم به نقش و جایگاه مطبوعات دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هدف قراردادن تعمدی خانم شیرین ابوعاقله خبرنگار سرشناس شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی توسط نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی را به‌شدت محکوم کرد و شهادت این خبرنگار ارشد را به خانواده وی، شبکه الجزیره و خبرنگاران متعهد به آرمان فلسطین و قدس شریف در سراسر جهان تسلیت گفت.

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را گواه روشنی بر عدم پایبندی این رژیم به نقش و جایگاه مطبوعات، رسانه‌ها و خبرنگاران، در آگاهی‌بخشی به افکار عمومی دانست که به‌خلاف  ادعاهای دروغین ماشین تبلیغاتی صهیونیسم و رسانه‌های وابسته، از انتشار حقایق و اخبار صحیح  واهمه دارد و تا مرز کشتار خبرنگاران پیش می‌رود.

خطیب‌زاده از سازمانهای بین‌المللی، نهادهای حقوق‌بشری و اتحادیه‌های رسانه‌ای بین‌المللی خواست در مورد شهادت خانم شیرین ابوعاقله تحقیقات مستقلی صورت گیرد و رژیم صهیونیستی نسبت به این جنایت خود پاسخگو گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین پیشنهاد انجام تحقیقات توسط رژیم اسرائیل در خصوص این جنایت را مبتنی بر فرافکنی و فرار روبه‌جلو دانست که فاقد هرگونه اعتباری می‌باشد.

شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره قطر حین پوشش اخبار یورش نظامیان رژیم اسرائیل به جنین در کرانه باختری از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته به شهادت رسید.

خانم شیرین ابوعاقله متولد سال ۱۹۷۱ شهر قدس اشغالی  (۵۱ساله) بود و در شهر رام‌الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطین واقع در کرانه باختری اقامت داشت.

رژیم اشغالگر قدس در طول بیش از هفت دهه از اشغال اراضی فلسطین به‌منظور جلوگیری از انتشار جنایت‌‌ها و اقدامات غیرانسانی خود در این اراضی، به‌هرنحوی تلاش کرده است مانع از پوشش این جنایت‌ها و درز آن‌ها به رسانه‌ها شود، حذف فیزیکی خبرنگاران یکی از این اقدامات بوده است./تسنیم

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو