زمان انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ -

نباید از اقتصاد روستاهای مازندران غافل شویم

استاندار مازندران با بیان اینکه باید به اقتصاد روستاها توجه جدی داشت، گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در مازندران وجود دارد که با توجه به امکانات موجود در روستاها باید اکنون از آن بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار سرای نور، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در همایش تجلیل از شوراهای برتر مازندران که در سالن اجتماعات و همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها گره‌گشایی از مشکلات عینی و مشخص در شهرها و روستاها است و با بررسی اجمالی پرونده‌های گذشته با وجود خدمات بسیار ارزشمند برخی نواقص هم مشاهده می‌شود که باید به آنها توجه شود.

 

وی گفت: ما در حال رشد و توسعه هستیم و هر چه بتوانیم عملکرد خود را نقد و با نگاه به آینده به فرصت‌ها نگاه عمیق‌تری داشته باشیم؛ موفق‌تر خواهیم بود.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید به اقتصاد روستاها توجه جدی داشت، تصریح کرد: ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در مازندران وجود دارد که با توجه به امکانات موجود در روستاها باید اکنون از آن بهره ببرد و با برنامه‌ریزی و مهاجرت معکوس به تولید ثروت اهتمام ورزند.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به تحول بزرگ اقتصادی دولت پرداخت و اظهار کرد: به همت دولت مردمی و شخص رئیس جمهور و به گواه کارشناسان اقتصادی داخلی و خارجی بزرگترین تحول اقتصادی ایران پس از سالیان طولانی انجام شد و این پیچ آخر برای رونق اقتصادی است.

حسینی‌پور تصریح کرد: تاکنون بخش عظیمی از درآمدهای ارزی تنها در اختیار ۵ درصد قرار داشت اما اکنون در اختیار همه قرار گرفت.

وی در تشریح این تحول اقتصادی، گفت: سال نخست سال مقاوم‌سازی اقتصادی و پس از آن رونق اقتصادی است که همگان این اقدام شجاعانه آقای رئیسی را ستودند.

استاندار مازندران به گشایش‌های اقتصادی استان مازندران هم اشاره کرد و افزود: با تحریم آمریکا، کشورهای همسایه علاقمند به استفاده از راهرو شمال به جنوب و انتقال کالا هستند و ایجاد پایگاه‌ها و اسکله‌ها برای انتقال نفت از جمله این اقدامات است.

حسینی پور گفت: با هدف‌گذاری تامین امنیت غذایی استان و کشور هیچ زمین کشاورزی نباید بیکار و بایر بماند و باید در مسیر تولید قرار گیرد تا ۲۵ درصد مواد غذایی کشور را تامین و نقش موثر ایفا کند.

رضا علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این مراسم تشکیل شورا را استفاده از اندیشه‌ها و مظهر مردم‌سالاری دینی دانست و اظهار کرد: هدایت و راهبری برنامه‌ها، نظارت و کنترل بر امور مدیریتی، پیگیری برنامه‌ها و تسهیل در اجرای برنامه‌ها  از اهداف و وظایف شوراها است.

وی گفت: برقراری روابط اثر بخش با مدیران شهرستانی و انسانی برای پیگیری مطالبات به حق مردم و حوزه انتخابیه اصل است که البته باید قانون را اولویت قرار دهند و مدیریت جهادی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر عدم سیاست‌زدگی و وفاق و همدلی در بین اعضا و هم سوی با ارکان نظام را در وظایف شورا تاکید کرد، خاطرنشان کرد: شوراها بازوی موثر دولت در اجرای برنامه ها هستند.

خداپناه رئیس شورای شهر سورک  با بیان اینکه یک بانو علاوه بر نمایندگی همه مردم شهر و منطقه، نماینده منحصر به فرد بانوان و مدافع حقوق زنان است، اظهار کرد: ۱۹ بانو در شوراهای شهر حضور دارند.

وی افزود: هدف همه اعضای شورا مطالبه‌گری مردم  و تصمیم‌گیری درست برای آنان است.

رئیس شورای شهر سورک با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت شهر سورک، خواستار تشکیل کمیته بانوان در شورای استان شد.

حسن خانزاده پدر شهید مدافع حرم از اعضای شورای یکی از روستاهای محمودآباد در این مراسم با انتقاد از منتظر ماندن اعضای شوراها در پشت در مسؤولان ادارات،نهادها و سازمان‌ها، اظهار کرد: شورا یک نهاد افتخاری است و ما تصمیم گرفتیم از زندگی خود بگذریم و به زندگی مردم برسیم و آیا شایسته است پشت در مسؤولان برای کار مردم ساعت‌ها منتظر بمانیم.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان شمالی، افزود: مصوبه غلطی را ستاد قاچاق کالا و ارز تصویب کرد که کشاورزان برای سوخت موتور پمپ آب چاه باید پروانه داشته باشند که اگر شهرستان آمل را مثال بزنیم در طول سال هم کار کنند نمی‌توانند به صاحبان چاه در حوزه استحفاظی پروانه بدهند چون کارشناس لازم و کافی ندارند.

خانزاده گفت: اگر این مشکل حل شود لازم است این مصوبه از استان های شمالی( سه استان) حذف شود.

پدر شهید  مدافع حرم اسماعیل خانزاده با قسم یاد کردن بنام شهیدش بر استوار ماندن در راه انقلاب و نظام تاکید کرد و گفت: هرگز به خاطر وضع موجود از انقلاب عبور نمی‌کنم و آماده جهاد و شهادت هستم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ خرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو