زمان انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱ -

فرماندار شهرستان نور:

خاطرات مقاومت ملت ایران باید به آیندگان منتقل شود

فرماندار شهرستان نورگفت:خاطرات مقاومت و پیروزی در تاریخ ایران باید به آیندگان به درستی منتقل شود تا برای آینده سازان کشور ایران که باید سکان هدایت اقتصادی را برعهده بگیرند، تاثیرگذار باشد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور، احمد توکلی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که با حضور  رئیس دادگستری، ائمه جمعه، فرمانده سپاه شهرستان، پاسداران، بسیجیان، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان و خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران شهرستان نورو با اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان شهرستان برگزار شد با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر اظهارکرد: آزادسازی خرمشهر، به یادماندنی‌ترین و دیدنی‌ترین روزهای تاریخ در پس از انقلاب اسلامی است و فتح خرمشهر بزرگترین پیروزی ایران بر دشمن بود که قدرت واقعی کشور ایران اسلامی و پوشالی بودن دشمن را به دنیا نشان داد.

وی گفت: این عملیات بزرگ، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و این پیروزی ثمره مقاومت و وحدت مردم و نظامیان بود.

فرماندار شهرستان نورافزود: روزی که به نام ایثار و مقاومت و پیروزی نامگذاری شد منشاء تحولات بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف بود و در این روز تاریخی بیش از ۷۰ کشوری که از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند، درخواست خاتمه جنگ را دادند و متوجه شدند که تصرف کشور ایران خیال خامی بیش نیست.

این مسئول با اشاره به جمله کلیدی امام (ره) که فرمود “خرمشهر را خدا آزاد کرد”، گفت: آزادسازی خرمشهر در یک مقاومت جانانه در شکفتن تفکر و راه جدید برای مردم ایران و همه کسانی که ایران را به عنوان ام القری کشورهای اسلامی و تکیه‌گاه و پیشرو می‌دانند فصل جدید در عرصه سیاست و تبادلات و تعاملات اقتصادی و سیاسی و … دنیا ایجاد کرد.

توکلی با اشاره به زنده نگاه داشتن این روزهای تاریخی بزرگ و مقاومت مردم، بسیجیان و نظامیان ایران اسلامی تأکید کرد: آزادی خرمشهر بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و دستاوردهای دفاع مقدس به نسل آینده است.

وی با اشاره به اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان شهرستان نور خاطرنشان کرد:  سرود سلام فرمانده یکی از کارهای حماسی و فرهنگی ماندگار در حوزه فرهنگی است و دشمنان با تسخیر فضای مجازی، رسانه‌ها و موسیقی به دنبال شستشوی ذهن‌ها به ویژه در کودکان، نوجوانان و جوانان هستند

فرماندار شهرستان نور یادآورشد: خاطرات مقاومت و پیروزی در تاریخ ایران باید به آیندگان به درستی منتقل شود تا برای آینده سازان کشور ایران که باید سکان هدایت اقتصادی را برعهده بگیرند، تاثیرگذار باشد.

این مسئول افزود: بسیج یک سازمان نیست بلکه یک تفکر متعلق به آحاد مردم بسیجی است و این تفکر بسیجی بود که توانست کشور را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و… پایدار نگه دارد.

توکلی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان یادآور شد: هر کشوری به جای ایران با این تحریم‌ها در طول بیش از ۴۰ سال از هم می پاشید و این تفکر الهی و سازنده بسیج ، تجمع قوا و هدایت درست آن سبب شد کشور ما پیچ‌های تاریخی و خطرناک را طی کند.

وی با اشاره به جراحی اقتصادی دولت تأکید کرد: طرح جراحی اقتصادی که سبب کوتاه کردن دست رانت‌خواران و نفوذی‌های اقتصادی از یارانه‌های سنگین که دولت از محل درآمدهای عمومی کشور پرداخت می‌کرد، با همت بسیجیان و همه نیروها و دست‌اندرکار اجرایی شد.

فرماندار شهرستان نور را با اشاره به این طرح یادآور شد: با اجرای این طرح کشور ایران وارد شکوفایی اقتصادی می‌شود و موضوع معیشت که دغدغه مقام معظم رهبری و همه کارگزاران است، بهبود پیدا می‌کند.

این مسئول افزود: امیدواریم با وحدت، مقاومت و اجرای طرح های اجتماعی و فرهنگی و …کشور ایران اسلامی را به عنوان میراث ماندگار و گرانبها به آیندگان بسپاریم تا شرمنده خون شهدا نشویم.

حجت الاسلام مهدی رزاقی امام جمعه ایزدشهر نیز اظهارکرد: باید سنگرهای شهدا را که با خدا معامله کردند، حفظ کنیم و هر کس مسئولیتی بر عهده دارد که باید بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

وی گفت: پرچمدار و دیده‌بان این انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری است که در تمام صحنه‌های سخت پس از رحلت امام (ره) این سکاندار بصیر توانست از گردن‌ها و گرداب‌هایی که به وجود آمد، کشتی انقلاب را با کمک مردم شریف ایران که در همه صحنه‌ها حضور داشتند، به اینجا برساند.

امام جمعه ایزدشهر افزود: در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها با همه سختی‌ها مردم با صبوری و گوش به فرمان ولایت هستند و اگر رزمندگان و شهدا توانستند خرمشهر را فتح کنند یکی از شاخصه‌های بزرگ آن اطاعت از ولایت فقیه و فرمانده کل قوا بود.

رزاقی خاطرنشان کرد:توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در خصوص ایران اسلامی روز به روز قوی‌تر می‌شود و باید با گوش به فرامین مقام معظم رهبری و با حفظ سنگر‌ها توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن واقعی را بشناسیم، تأکید کرد: باید کارهایی که در طول انقلاب انجام شد را قدر بدانیم و جهاد تبیین که رهبر مقام معظم انقلاب هم بر آن تأکید دارند، وظیفه همه ماست.

امام جمعه ایزدشهر گفت: دشمن با جنگ فرهنگی، شبیخون‌های فرهنگی در فضای مجازی و تحریم‌ها جنگ ترکیبی را در برابر کشور ما راه اندازی کرد که وظیفه همه ما دفاع در مقابل آن است.

رزاقی با اشاره به حفظ خون شهدا افزود: باید مراقب اعمال خود باشیم و با ایمان به خدا و امدادهای الهی در حفظ انقلاب تلاش کنیم.

وی با اشاره به آزادسازی خرمشهر و سخنان امام (ره) که فرمود” خرمشهر را خدا آزاد کرد”، یادآور شد: در سخنان امام (ره)با توجه به زحمات مردم، بسیج و فرماندهان و نثار شهدا در آزادسازی خرمشهر بر الطاف و امداد الهی تأکید می‌شود.

امام جمعه ایزدشهر با اشاره به ضرورت دشمن شناسی اظهارکرد: ضعف‌های مسئولان باید با تذکر و پیگیری رفع شود اما دشمن اصلی آمریکا،صهیونیسم و استکبار جهانی است که با نقش‌های متعدد موانع زیادی را بر سر انقلاب قرار می‌دهند تا با جوانان و نوجوانان انقلاب را از ولی فقیه جدا کنند.

رزاقی خاطرنشان کرد: ما با جهاد تبیین باید بتوانیم جوانان و نوجوانان را آرام آرام جذب کنیم و ایثار و فداکاری‌های شهدا را در پیروزی و حفظ انقلاب به نسل آینده انتقال دهیم و با نشان دادن راه درست به نسل جوان، نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را نقش بر آب کنیم و در این راستا هر کسی وظایفی برعهده دارد که باید به آن عمل کند.

سید نعمت اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز در این مراسم اظهارکرد: آزادی خرمشهر مهمترین واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی بود و این آزادی مرهون استقامت انسان‌های خود باور و خدا محور است که با فریاد پیام آزادی و لبیک به فرمان ولی فقیه این روزها را در تاریخ ماندگار کردند.

وی گفت:  پس از هشت سال دفاع مقدس، ترور، تحریم جنگ‌های نیابتی و … با عنایت الهی و رهنمودهای رهبری به نقطه‌ای رسیدیم که منتظر ظهور هستیم و این پیروزی ثمره وحدت، خودباوری و ایمان راسخ ملت و رزمندگان اسلام بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان‌کرد: مسئولان این نظام باید از جوانان مومن، انقلابی، عازم پای کار، پاکدست و … باشند و امروز با همت والای دولتمردان  انتظار داریم تمام عملکردهای دولتمردان در راستای معنویتی باشد که ما را به قله ظهور نزدیک کند.

اسدی با اشاره به ضرورت فرهنگ بسیجی افزود: پیروزی افتخارآفرین سوم خرداد متعلق به همه نسل‌ها با تفکر و فرهنگ بسیجی است و در ادامه راه به این فرهنگ ارزشمند نیازمندیم.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ خرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو