زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ -

رستمی در وزنه‌برداری قهرمان المپیک شد

وزنه‌بردار دسته ۸۵ کیلوگرم تیم ملی ایران موفق شد به مدال طلای این رشته در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک دست پیدا کند. با این مدال ایران در رده ۳۴ جدول رتبه بندی المپیک ریو جای گرفت.

به گزارش سرای نور؛ رقابت های وزنه برداری سی و یکمین دوره بازیهای المپیک از بامداد امروز شنبه به وقت تهران در سالن وزنه برداری ریو برای ایرانی ها آغاز شد که کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم نخستین وزنه بردار ایران بود.

کیانوش در حرکت اول خود درخواست وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی کرد که موفق به زدن این ضربه شد و در حرکت دوم هم وزنه ۱۷۹ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم موفق نشد وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را بالای سر ببرد.

عضو تیم ملی ایران که نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن بود در حرکت دو ضرب کارش را با وزنه ۲۱۵ کیلوگرم آغاز کرد اما نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد و از داوران سه چراغ قرمز دریافت کرد. رستمی در حرکت دوم همین وزنه را بالای سر برد.

نایب قهرمان المپیک لندن در حرکت سوم خود درخواست وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی کرد و با بالا بردن این وزنه مدال طلا را کسب کرد. وی با ۳۹۶ کیلوگرم در مجموع به مدال طلا دست پیدا کرد و رکورد این دسته را هم جابجا کرد.

کیانوش رستمی پس از کسب مدال طلا گفت: ایرانی ها باید همه جا ثابت کنند که بهترین هستند. خدا را شکر می کنم که این اتفاق در مورد من هم افتاد.

وی افزود: برای رسیدن به این مدال تنها تمرین کردم و سختی های زیادی کشیدم. بازهم خدا را شکر می کنم. از همه کسانی هم که در این راه به من کمک کردند تشکر می کنم.

مرد طلایی ورزش ایران در المپیک ریو گفت: خدا را شاکرم که کمک کرد با شکستن رکورد المپیک و جهان مدال طلا بگیرم. تماشاگران حاضر در سالن نشان دادند که  تعصب زیادی به کشورشان دارند و حمایت خوبی از من داشتند.

وی ادامه داد : اگر چیزی قسمت باشد به دست می آید و اگر نباشد به دست نمی آید.

رستمی با اشاره به رقیب چینی اش که در بازی های آسیایی اینچئون طلا گرفته بود گفت: حتما فکر می کردید اتفاق اینچئون تکرار می شود اما شاید باورتان نشود وقتی این وزنه بردار می خواست وزنه را بالای سر ببرد برایش دعا می کردم چون در این صورت مدال المپیک به من می چسبد. به همین دلیل این مدال بیشتر به دلم می نشیند.

وی گفت: اگر در بازی های آسیایی هم می دانستم وزنه این ورزشکار چینی باقی مانده مطمئنا طور دیگری عمل می کردم و طلا را می گرفتم.

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۳ مرداد, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو