زمان انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ -

فرماندار شهرستان نور:

پیگیر مجوز ایجاد مزرعه استخراج رمز ارز در بخش بلده هستیم

فرماندار شهرستان نورگفت: با توجه به اینترنت و برق پایدار و سرمای هوا در بلده که مصرف برق را در آن بخش کاهش می‌دهد، ایجاد مزرعه رمز ارز کار سودآور نسبت به مزارع در مناطق گرمسیر است که برای سرمایه‌گذار جذاب است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،احمد توکلی در حاشیه جلسه نشست هم اندیشی با جامعه مهندسین شهرستان نور در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: این نشست‌ها با بهره گیری از توان همه اقشار در سطح شهرستان برگزار می‌شود تا از ظرفیت نخبگان شهرستان برای توسعه و بهینه کردن امورات در شهرستان بهره بگیریم.
وی با اشاره به جلسه نشست با جامعه مهندسین شهرستان خاطرنشان‌کرد: مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی در رشته های مختلف در حوزه ساخت و ساز فعالیت می‌کند و پروژه‌های عمرانی را در دست اجرا دارند که می‌توانند با کمک در مدیریت شهری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی و نماینده دولت در حوزه شهرستان تاثیرگذار باشند.

فرماندار شهرستان نوربا بیان اینکه یکی از کارهای مثبت بهینه سازی در ساخت و سازها و افزایش عمر ساختمان‌ها است، افزود: با بالا بردن کیفیت مسائل بهینه بسازیم و با هزینه کمتر به صورت اقتصادی و مهندسی این سازه‌ها را به مردم ارائه دهیم تا در زمان بحران، وقوع زلزله و …ساختمان‌ها از مقاومت بالایی برخوردار باشند و شرایط برای زندگی مردم بهتر شود که مهندسین در شهرستان نور می‌توانند  در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند.

این مسئول یادآورشد: این جلسه با هدف تبیین اهداف دولت در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی برگزار شد و با توجه به اینکه تولید ساختمان در عرصه مهندسی عمران و ساختمان از تولیدات مهم است باید پیوست دانش بنیان را داشته باشد که با رونق اقتصادی در آن و ایجاد کار برای شاغلین پیام سال مقام معظم رهبری اجرایی می شود.

توکلی بیان‌کرد: اتحاد در عرصه‌های کاری و زندگی با هم افزایی و همراهی همگانی سبب موفقیت است و مهندسین هم  با اتحاد، ایجاد و تقویت تشکل نظام صنفی  و سرمایه گذاری بین خودشان می‌توانند پروژه‌های بزرگی را در عرصه سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز اجرا کنند.

وی گفت: مهندسین با تخصص خود در این امور با سرمایه گذاری می‌توانند با کار بهینه و کسب درآمد، هدف کارفرما را بیشتر تأمین کنند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به ضرورت کیفیت در مصالح اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که مهندسین می‌توانند در آن سرمایه گذاری کنند معادن شن و ماسه است، مهندسین با علم و دانش خود در این زمینه می توانند کیفیت مصالح را بالا ببرند.

این مسئول اضافه کرد: مهندسین با سرمایه گذاری در اسکلت فلزی، بتن آماده و هر عنصری که در ساختمان ‌سازی بکار می‌رود می‌توانند در این عرصه با نظارت لازم و بالابردن کیفیت مصالح، در ایمنی و افزایش عمر ساختمان‌ها تأثیرگذار باشند.

توکلی با اشاره به اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها بیان کرد: این قانون بیش از ۵۰ سال پیش نوشته شده که کارایی آن باید طبق نیاز روز باشد و وزارت کشور در حال اصلاح آن است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه هم‌اندیشی درخواست شد تا پیشنهادهایی با قابلیت اجرا در مسائل شهری مطرح شود، افزود: پیشنهادهایی که برای توسعه منطقه مناسب، برای سرمایه‌گذار جذاب و اقتصاد را پویا کند قابل بررسی است.

فرماندار شهرستان نور گفت: پیاده راه ساحلی را در استانداری و دفتر فنی پیگیربودیم که طراوت و فضای ساحل از بین نرود و در خصوص قطار شهری باید با مطالعه و امکان‌سنجی، معایب و مزایای آن بررسی شود تا در نهایت در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

این مسئول در خصوص اسکله‌‌های گردشگری و اتوبوس دریایی اظهارکرد: در استانداری از موضوعاتی که پیگیر بودیم سکوهای تفریحی و اسکله‌های گردشگری بود که چند پروژه در سطح استان در حال انجام است.

توکلی خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده برای رونق گردشگری از اتوبوس دریایی برای گردشگران استفاده می‌کنیم و برای توسعه حمل و نقل دریایی باید با جذب سرمایه‌گذار، اسکله‌های مصوب در سطح شهرهای استان ساخته شود و در شهرستان نور با ۲۲ کیلومتر ساحل بکر و مناسب برنامه‌های مختلفی در راستای پیاده راه سلامت،گسترش پرورش ماهیان در قفس، اسکله‌های گردشگری، ورزش های ساحلی و…با هدف رونق اقتصادی، توسعه شهرستان، جذب گردشگر و اشتغال‌زایی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به حضور فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت و مدیر کل مخابرات استان در بخش بلده بیان کرد: بیشترین بحث در این جلسه درخصوص دیتا و فیبر نوری بود.

فرماندار شهرستان نور افزود: اینترنت پر سرعت پایدار در بلده با توجه به پست ۶۲.۲ که در بلده راه اندازی می‌شود و برقش پایدار است می‌توانیم مجوز مزرعه استخراج رمز ارز را از اداره صمت و بانک مرکزی دریافت کنیم.

این مسئول یادآورشد: با توجه به اینترنت و برق پایدار و سرمای هوا در بلده که مصرف برق را در آن بخش کاهش می‌دهد، ایجاد مزرعه رمزارز کار سودآور نسبت به مزارع در مناطق گرمسیر است که برای سرمایه‌گذار جذاب است.

توکلی با اشاره به استفاده از انرژی خورشیدی و رصدخانه در بخش بلده افزود: بلده در حوزه کشاورزی و کاشت گل محمدی و گلاب‌گیری می‌تواند قطب گردشگری و کشاورزی شود که به دلیل آب و هوای مناسب و خاص، گیاهان دارویی، زعفران و … نیز با کیفیت مطلوب ‌تر در آن قابل برداشت است و در حال حاضر حدود ۵۰ هکتارزمین کشاورزی در روستاهای بلده برای کاشت گل محمدی استفاده می‌شود.

 

 
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ خرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو