زمان انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ -

شهرستان نور میزبان دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور گفت: شهرستان نور میزبان دومین جشنواره تئاتر خیابانی دیما با محوریت دفاع مقدس، شهدا، شهید سردار سلیمانی و موضوعات دیگر مانند آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور، داوود فلاح در جلسه هم اندیشی دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی “دیما” با اشاره به تئاتر خیابانی اظهارکرد: تئاتر خیابانی قدیمی‌ترین شکل تئاتر مردمی و قابل دریافت و درک برای تمامی تماشاگران چهره به چهره در مؤثرترین شکل خود است.

ی گفت: شهرستان نور در حوزه هنر نمایشی دارای جوانان با استعداد و هنرمند است که در جشنواره‌های متعدد استانی و کشوری با کسب مقام‌ خوش درخشیدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افزود:  شهرستان نور میزبان دومین جشنواره تئاتر خیابانی دیما با محوریت دفاع مقدس، شهدا، شهید سردار سلیمانی و موضوعات دیگر مانند آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول خاطرنشان‌کرد: تئاتر خیابانی معمولاً دربرگیرنده مضامین اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فلسفی و … هستند که به کمک تکنیک‌های خاص و مخاطب ارائه می‌شود.

فلاح یادآورشد: امروزه در جهان از تئاتر خیابانی برای دستیابی به اهداف خاص سیاسی، آموزشی و  فرهنگی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی استفاده بهینه می‌شود.

وی  با اشاره به موضوعات‌مختلف جشنواره بیان کرد: یکی از اهداف این جشنواره ‌جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، اجتناب از فرزندآوری و …است و موضوعات دیگر جشنواره  که در این راستا از طریق تئاتر خیابانی می‌توانیم با جامعه هدف ارتباط برقرار کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور اظهار ‌کرد: نمایش خیابانی به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و موضوعات اجراهای این نمایش از دل خود مردم بیرون کشیده می‌شود و به دل مخاطب می‌نشیند که همواره کارکردهای مختلفی مانند اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته است.

این مسئول افزود: امروزه رسانه‌های بیشمار شنیداری، اینترنتی، دیداری و تئاتر خیابانی، تماشاگرساز، بازیگرساز و جامعه‌ساز است.

و

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ خرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو